Hoi, Mijn zoontje is nu 9 weken en hij heeft (op advies van de kinderarts) sinds 3 dgn nutriton door z'n voeding omdat ie heel veel spuugde. Op 200 ml voeding doen we er 5 schepjes doorheen. Nu heeft hij hele erge dunne vanillepudding-achtige ontlasting met brokjes. Ik krijg de luiers niet aangesleept. De ontlasting komt langs en door z'n luier heen, z'n kleertjes zitten dan echt helemaal onder. Ik verschoon 'm zowat elke 20 minuten, maar dan ben ik soms nog te laat. Echt zielig! Maar vooral voor ons vervelend. Vandaag heb ik de nutriton nog niet gebruikt en heeft ie (gelukkig) geen ontlasting, maar wel spuugt ie met golven alles weer uit. Is dus ook geen optie... Heeft iemand tips? Of is er iets anders waarmee je de voeding kunt verdikken zodat ie niet meer spuugt. grtjs van een moeder die 't even niet meer weet....
De kleur komt me bekend voor 5 schepjes is misschien een beetje teveel. Probeer eens een stuk of 2 a 3 schepjes.
Heel bekend, dit hebben wij de eerste 3 weken ook gehad toen wij met Nutriton waren begonnen. De darmpjes moeten er echt aan wennen. Ik zou ook proberen om het eerst met 3 schepjes te proberen, werkt dat niet 3 1/2 en zo opbouwen
vreselijk he...had ik ook. Ik ben overgestapt van nutrilon naar friso comfort....helemaal geen last meer van spugen en geen dunne ontlasting meer!