hoe bab y in box laten slapen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by sunnyke, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hallo,

ik weet niet goed waar ik dit onderwerp precies moet plaatsen, dus hoop dat ik goed zit ;)
    Als ons kindje er binnenkort is, wil ik hem/haar graag overdag beneden in de box ("park") laten slapen, maar het lijkt me zo groot voor zo'n klein wezentje! Hoe pak ik dit het best aan?
    Kan ik bijvoorbeeld het voedingskussen errond leggen zodat het toch wat knusser is, of loop ik daarmee risico op wiegendood ivm verstikking?
    En hoe stop je het kindje in? Een lakentje en dekentje kan je toch niet echt vast instoppen, ofwel?

Misschien denk ik er gewoon teveel over na, maar zou toch wel geruster zijn moesten jullie me wat tips kunnen geven!

Alvast bedankt!
    Sunnyke

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Een optie is om de baby in de kinderwagenbak te laten slapen als je de baby perse beneden wil hebben

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Natuurlijk is het je eigen keuze wat je doet.
    Maar het lijkt me niet echt verstandig om je kindje overdag in de box te laten slapen.
    Een kindje moet het verschil weten dat de box is om te spelen en het bedje om te slapen.
    Het wordt dan meestal ook afgeraden.
    En in de box ligt speelgoed en er hangt een mobiel en dat is veel te druk voor zo'n kindje.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou inderdaad zo vroeg mogelijk starten met je kleine te laten wennen aan zijn of haar bedje. Dat is met het oog op een goed slaappatroon gewoon veel verstandiger.

En als je je kleine toch zo graag beneden wil laten slapen, zou ik inderdaad dan kiezen voor de kinderwagen. En anders zou ik me sowieso niet zo druk maken om de grootte van de box. Veel kindjes slapen ook direct in de ledikant en die is van vergelijkbare grootte. Mijn zoontje heeft nooit last gehad van de ruimte daarin.

5. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben het nooit gedaan beneden in de kinderwagenbak of box te laten slapen.
    Esmee was en is trouwens nog steeds erg gevoelig voor geluiden en is dan anders om de haverklap wakker.
    ze heeft altijd in dr eigen bed geslapen

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ons meisje heeft veel in de box geslapen hoor in het voedingskussen en normaal en ze heeft altijd een superslaappatroon gehad. al vrij snel sliep ze de nacht door ed. dus als jij je er prettig bij voelt gewoon doen. hier sliep ze oo kgewoon door gespeel van honden door ed vind dit ook fijn ze is niet zo snel wakker nu van geluid ed.

en las j de kleine in de box hebt ben je neem ik aan toch ok veel in de buurt dus dan valln de risicos ook weer mee lijkt mij. anders kun je hem net zo goed in bed leggen als je zelf niet in de buurt bent. dan maakt het niet uit of ie boven of beneden ligt.

bij voedingskussen had ik heb tegen elkaar aan en dan doek erover zodat ze er niet tussen viel. en dan een dekentje erover voor het slapen. en anders gewoon als de kleine in de box ligt gewoon een dekentje erover doen. ze ging trouwens wel smiddags een keer en natuurlijk snachts in bed. maar de andere slaapjes die ze in het begin vel hebben die deed ze beneden.

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier sliep ze maanden overdag in de kinderwagenbak. De box vond ik wat te druk met al dat speelgoed. En de bak vond ik wel zo knus.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft alleen de 1e 2 weken af en toe beneden geslapen en daarna viel hij niet meer in slaap in de box...hij is veel te nieuwsgierig...nu gaat ie hij dus in zn bed...
    Maar in het begin legde ik gewoon een dekentje over hem heen...en wel een hydrofiel onder znhoofdje....you never know!

Nu is het voor hem gewoon het beste om alleen in zn bedje te slapen...maar dat is voor elk kindje anders! Als jullie kindje daar gewoon rustig onder blijft en jij je er goed bij voelt moet je dat gewoon doen!

Hier doen we het iig niet!

9. Duna

Duna Niet meer actief

Als jij dat graag wil doen dan moet je dan gewoon doen hoor. Onze kraamverzorgster heeft het zelfs aangeraden omdat het overdag BLOEDHEET in mijn zoontje zijn kamer was (30 graden) Hij sliep heerlijk in de box beneden waar het een aantal graden koeler is en spelen doet hij er ook in (nou ja trappelen en zijn doekjes en speeltjes in zijn mond stoppen).

Mijn zoontje heeft geen slaap problemen, hij heeft vanaf nacht 1 de hele nacht doorgeslapen, en is overdag een actief ventje die zo nu en dan ook slaapt in de box. Alleen ik gebruik geen deken. Als het wat frisjes is een lakentje over je baby heen leggen is voldoende. (maar dat is nu veel te warm de afgelopen weken) Een groot voordeel hiervan is dat als je je kindje vanaf de geboorte laat wennen aan de -overdag- geluiden dan is hij/zij ook niet meer over- gevoelig voor alle lawaai in huis. Bij ons mannetje heeft het ook prima gewerkt, die slaapt zelfs door de stofzuiger heen al zet ik naast de box!

Alleen de KV's van de oude stempel zeggen nog dat de box om in te spelen is. Ik zal een VB noemen : Bij een vriendin van mij zeiden ze bij het eerste kindje dat ze die lekker in de box kon leggen beneden met het warme weer en dat was een leuke jonge meid. Bij de 2e kreeg ze een 50+ KV en die was juist strikt met 'nee de box is om te spelen'. Dus ik bedoel maar....

10. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    hoi hoi,

hier heeft ons meisje de 1e weken ook overdag in de box geslapen....ik had de doomooseat in de box gezet zodat ze daar lekker knus op kon liggen en lekker toegedekt met een dekentje.

nu ze wat ouder is, ligt ze gewoon zo in de box...kan ze lekker bewegen en als ze moe wordt gaat ze haar bedje in

11. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor ligt af en toe even in de box. Ik heb wiegdekentjes van jolein met klitteband en die konden we heel handig even aan het boxkleed vastplakken. Die heb ik dus over en een hydrofielluier onder haar hoofdje.
    Nu leggen we haar eigenlijk na elke voeding weer in haar bedje/wiegje, omdat ze zo onrustig is. Dat bevalt stukken beter en is voor haar het beste.

12. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Wij laten nooit toe dan onze kids in de box slapen en in de wandelwagen alleen als ik wandel niet zo in de kamer, slapen is slapen en spelen is spelen, slapen met teveel prikkels is ook niet goed voor ze, het kan echt slaapproblemen voorkomen als je deze "regels" duidelijk maakt (je hebt altijd uitzonderingen maar in het algemeen is het beter om duidelijkheid te geven)

13. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

we gaan er toch voor kiezen om ons kindje zeker de eerste weken wel beneden bij ons te laten slapen in de woonkamer. Ikzelf sliep als baby ook gewoon beneden in de kinderwagen, en dat gaf geen problemen naar slaapritme of zo.
    Momenteel is er buiten een mobieltje geen speelgoed in de box voor afleiding of prikkels, dus ik ga bekijken of het lukt. Ik ga het alleszins proberen met het voedingskussen errond, en dan eventueel nog een lakentje eroverheen.
    Bedankt voor de tips!

Sunnyke

14. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze kindjes hebben ook gewoon in de box geslapen. Ik had een reiswieg die ik in de box zette. Lekker knus beneden, zodat ik ze goed in de gaten kon houden. En ze wennen gelijk aan geluiden, zodat ze niet bij elk geluidje wakker werden. Spelende broers en zus in de kamer waren voor Sofie dan ook geen enkel probleem om lekker te slapen. Ze heeft tot een maand of 8 haar dutjes beneden in de reiswieg gedaan. Om te spelen in de box haalde ik gewoon even de reiswieg eruit.

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    De eerste paar weken sliep ons meisje wel eens beneden in de box. Ik wikkelde haar alleen maar in in een wikkeldoek en verder niks.
    Nu slaapt ze alleen maar in haar eigen bed of als het echt te warm is in ons bed (scheelt 3 graden).

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    buiten alle nadelen van in de box slapen, kan een voordeel juist weer zijn, dat ze sneller een dag/nacht ritme ontwikkelen.

Als hier straks een 2e komt, zal die waarschijnlijk ook gewoon in de box slapen overdag (als de 1e tenminste al wat groter is) de eerste tijd.
    Als je een dik boxkleed hebt, kan dat ook prima. Met het voedingskussen kan ook. En gewoon een dekentje bij de hand houden, zodat je die er lekker overheen kan leggen als je kleintje in slaap valt. Echt koud zal het natuurlijk niet zijn zo beneden in de woonkamer.

Share This Page