Ik had hem onder de verkeerde pijler gezet geloof ik.. Onze dochter van 9 weken slaapt overdag enkel in een draagdoek maar ik vind een doek niet handig, ik ben geen knoopwonder en vind het knopen buitenshuis maar niks (die meters stof die op de grond hangen en vies worden). Ik wil nu een mei tai of een draagzak aanschaffen maar omdat ik hem voornamelijk thuis draag en mijn dochter nog 3 slaapjes per dag erin doet wil ik hem wel net zo comfortabel hebben als een doek. Een draagzak ziet er oncomfortabel uit (bijvoorbeeld de Storchenwiege) met die rugzakhengsels en dikke, stugge buikband. Kan je er wel lekker mee op de bank zitten of is een mei tai dan toch een beter alternatief? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventueel bepaalde aan te raden merken
Maar als het voornamelijk voor binnenshuis is, dan heb je toch geen last van buitenshuis knopen? Ik heb juist voor binnen een doek. Veel zachter en comfortabeler. Vind ik.
Voornamelijk voor thuis ja maar uiteraard wil ik ook wel eens de deur uit en aangezien mini nog vaak overdag moet slapen wil ik een systeem die zowel voor binnen als buitenshuis werkt.
Ik heb een draagzak gehad, een Boba, die ik met zitten inderdaad lastig vond, dat zat niet lekker met die banden. Met lopen was die echter fijner, een zak is (voor mij in ieder geval) veel makkelijker strak te krijgen waardoor het gewicht veel lichter is. Toen de Boba te klein werd toch een mei tai gekocht, twee zelfs want ik kon niet kiezen En ik moet zeggen: het zit beter, in de zin van dat de banden dunner en smaller zijn en de stof veel comfortabeler om het kindje sluit, net als bij een doek zo'n beetje. Maar als je ermee gaat wandelen moet je hem goed strak knopen anders voel je het gewicht wel. Maar dat is vergelijkbaar met een doek, als je die goed strak krijgt lukt dat je met een mei tai zeker.
Oja, en ik heb sinds vandaag een ringsling. Alleen nog met een pop geprobeerd, maar daar was ik heel enthousiast over. Geen heupband, geen knoop op je rug of op de buik, en die staart die je overhoudt kun je op verschillende manieren wegwerken. En ik vind hem heel makkelijk goed strak te krijgen. Voor een lange wandeling lijkt een ringsling me niets. Maar voor slaapjes in huis lijkt met me de meest ideale optie.
Hier lang gedragen met de Storchenwiege en wij vonden hem allebei echt super. Een hele fijne drager Onze jongste is prematuur en ligt nog in het ziekenhuis maar zodra het kan (ze groot genoeg is) gaan we ook haar in de Storchenwiege dragen. Ik kan hem je echt aanraden. Geen idee waar je woont, maar als je in de buurt woont mag je hem gerust eens proberen.
Vanaf wanneer kan je een mei tai dan gebruiken? En jullie hebben een doek alleen voor binnenshuis? Waarom is dat dan makkelijker? (gewoon uit nieuwsgierigheid, ik moet het nog ondervinden)
Wat lief Username! Ik woon in het buitenland dus dat is niet zo makkelijk maar waardeer het aanbod Ik heb inmiddels een Hop Tye besteld! Bedankt voor het meedenken. Misschien is een ringsling wat voor de toekomst Linnaea! Mijn mini is pas 2 maanden oud. @Baileyy, een doek is vele meters stof die je moet knopen en wat op de grond slingert. Bovendien duurt het even. Ik vind dat in de rust van mijn eigen huis (en schone vloer) een stuk prettiger Wil je ook gaan dragen? Ik hoop superenthousiast te worden van mijn aankomende mej tai, het comfort van de doek en gemak van een zak (minder knopen jeej). Er zijn een aantal mei tais die je vanaf de geboorte mag gebruiken!