Wat trakteren op kinderdagverblijf?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door masu, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Hallo ladies, ik schakel even jullie hulp in.

In mei wordt onze dochter 1 jaar en dan moet er natuurlijk getrakteerd worden op het kdv.
    Nou ben ik niet echt creatief en ook niet echt een knutseltype.
    Ik heb ook echt geen inspiratie, maar wil wel een beetje origineel uit de hoek komen.

Hebben jullie ideeen wat leuk is om te trakteren op een babygroep (voor kindjes tot 1,5 jaar)?
    Het moet wel makkelijk te maken zijn.
    En heeft er iemand ervaring met het bestellen van je traktatie online?

Alvast bedankt voor jullie reacties!:D

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Iets met danoontjes.
    (Je kunt er een clowntje 'omheen' knutselen met het danoontje als rode neus)

3. singa

singa Niet meer actief

Ik heb vormpjes uitgestoken uit de eierkoek en dat leuk verpakt. Dat kan gewoon met koekjesvormpjes. Een paar leuke beestjes uitsteken en klaar.

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Bij ons op het kinderdagverblijf willen ze graag dat je op danoontje trakteert. Ze gaven zelfs aan dat het zonde was van de energie om er iets van te knutselen omdat de kleintjes dat toch niet snappen en alleen maar oog hebben voor het danoontje zelf ;) wel saai maar het scheelde mij dus een hoop werk :D

Ik zou gewoon even overleggen met de leidsters.

5. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik had uit plakjes ontbijtkoek 'enen' gesneden. Met een beetje snijkunst haal je er 2 à 3 uit 1 plakje. Niet zo'n groot hapje, maar de grotere kids konden er meer eten. De juffies vonden het erg origineel en hadden het nog nooit gezien (zeiden ze!). Inmiddels wel, want een aantal vriendinnen hebben het nu ook gedaan. Het is ook makkelijk en goedkoop.

(had er trouwens nog wel strandballen van de Action bij, als cadeautje voor mee naar huis)

6. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Leuke ideeen! :D
    Ik zal zoals al eerder gezegd werd sowieso even overleggen met de leidsters.
    De traktaties die we tot nu toe mee hebben gekregen van andere kindjes die jarig waren, waren toch wel echt traktaties...dus ben bang dat ik er toch iets van moet maken..;)

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik heb via een site soort tasjes met de afbeelding van Bumba gekocht. Daar heb ik toen een Nijntje koekje ingedaan. Wilde eerst zelf wat knutselen maar na enkele weken nog steeds geen inspiratie toch maar geaccepteerd dat ik niet zo creatief ben ;). Probeer het volgend jaar weer, want was wel prijzig :)

8. topper12

topper12 Niet meer actief

Haha dan moet je dus aan de bak ;) Ben ik even blij dat ze hier de traktatie niet mee naar huis krijgen :D

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Haha dat snap ik! Ik zou willen dat dat hier ook zo was!;)

10. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
  11. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Heel leuk idee! Die onthoud ik voor als ze 2 wordt! :D

12. tulip

tulip Niet meer actief

wat heel leuk en simpel is: een danoontje stick kopen (die dunne langwerpige zakjes) en dan zo schuin omwikkelen met een glitterpapiertje, dan een ster uitknippen (evt een foto erop en amy is 1 jaar en die bovenop vastplakken. Heb je toverstafjes;) Je zou er nog wat lintjes aan kunnen hangen.

13. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

Mijn zoontje is net 1 geworden en ik had kartonnen clownshoedjes van Bumba gehaald en die gevuld met een clownsneus en rozijntjes voor de kids en chocolade paaseitjes voor de leidsters. Plastic folietje en strikje erom en klaar. Heb ik erg leuke reacties op gekregen.

14. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Oeh, die van het toverstafje is erg leuk! :D

15. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ook leuk! :D
    Ik heb dadelijk nog een luxeprobleem..;)

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat dacht je van een mand gevuld met lekkere dingen voor bij de lunch?

Doos aardbeitjes, tros banaantjes, kleine krentenbolletjes, nijntje broodjes ( bakker bart), yogi/chocomelk ( ligt er aan of ze op een verticale groep zit) kleine pakjes hagelslag & jam/pindakaas/ pasta etc. kleine knakworstjes.

Prikkertjes met fruit & miniworstjes?

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #17 Damay77, 19 apr 2012
    Laatst bewerkt: 19 apr 2012
    hier had ik voor ieder kindje een bellenblaas met een vlinder erop van papier. viel zeer in de smaak en was leuk voor baby's t/m de grotere kindjes. ook leiding vond het leuk. weer eens wat anders dan iets snoep/lekkers.
    belleblaasje kostte 35 cent.

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had een aquarium gemaakt van een grote doos en daar vishengeltjes in gestoken met een kartonnen visje en een doosje rozijntjes en klein boekje eraan..

19. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Ik had 1 soepstengel in folie gedaan en daaraan zo'n vingerpopje in de vorm van een visje van de Ikea aan een touwtje. Voila ...een vishengel.

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Wil niemand voor het hoofd stoten, zeker niet! Maar ik werk op een verticale groep en zoals hier ook al eerder werd gezegd, de kindjes merken er echt niets van, zeker niet van die leeftijd. Met een danoontje doe je het dus altijd goed. Wat er erg leuk uit ziet is een varken met het danoontje als neusje. Wij geven vaak de traktaties mee naar huis omdat het eigenlijk veel te veel is en kindjes het niet op krijgen. Zag de beker fruit met yoghurt, dat is ideaal! Want dat eet je toch al op een dag en dan sla je dat gewoon over en doe je daarvoor in de plaats de traktatie.

Wat ik zelf vaak denk is dat moeders elkaar ook een beetje op jutten met de traktaties, omdat alles steeds mooier word. De kinderen hebben het meestal niet eens door hoeveel tijd de moeder erin heeft gestoken.

Nogmaals, wil echt niemand voor het hoofd stoten want uiteraard ziet het er wel super leuk uit al die creatieve traktaties!!

Deel Deze Pagina