Mijn dochtertje is 7 maand. De 500 cc die ze met deze leeftijd per dag moet drinken krijgt ik er net of net niet in. Dit is momenteel haar schema: 6.30/7.30 uur: fles 180+6 soms met pap 9.30/10.00 uur: fruit potje of 1 stuks vers 11.30/12.00 uur: Broodje zonder korstjes + fles 90+3(meer drinkt ze meestal niet) 14.30/15.00 uur: soepstengel met water of fles 90+3 16.30/17.00 uur: groente potje of vers(hier wisselt de hoeveelheid van) soms beetje vanille yoghurt 18.30/19.00 uur: Fles 180+6(hier drinkt ze soms maar 100 cc van.) Na het avond eten is ze meestal heel jengelig en dat stopt zodra ze de fles krijgt en naar bed gaat. De fles nog eerder geven doe ik liever niet, want dan gaat ze wel heel vroeg de nacht in. Het flesje om 14.30/15.00 uur doe ik sinds kort als ik merk dat ze honger heeft, want anders red ze het niet tot het avondeten. Daardoor drinkt ze voor het slapen gaan wel meestal maar 100, maar dan haalt ze dus wel de 500 cc. Als ik dat flesje niet geef om 14.30/15.00 uur dan drinkt ze ook de fles voor het slapen niet leeg en red ik die 500 cc niet. Iemand nog een idee?
Kom ik uit op 550 CC. Dus meer dan genoeg zoals ik het bekijk. Hier bij het CB rekenen ze melk en het water op die manier. En op die manier "moeten" ze aan MAX 500 CC komen. Hier kreeg hij 3 flessen van 150 water (= 165 CC aan melk) met 7 maanden. Dus volgens mij doe je het prima! Wat je evt nog kan doen om de avond fles wat uit te stellen is aardappel erbij te geven. Of wat meer groenten. HIer werkt het ook om bijvoorbeeld avond te eten te geven om 18 uur. En dan toetje om 19 uur en dan de fles om 20 uur. Zo is het een beetje verdeeld. En, een dagje wat minder als bijvoorbeeld de fles van 15.00 uur niet lukt is het geen enkel probleem. Ik zeg, genoeg melk/zuivel!
Aardappel krijgt ze al en groente vers krijgt ze ook genoeg, want op een gegeven moment wil ze niet meer. Om 18.30 uur wil ze echt naar bed, dus om18.00 uur pas eten is geen optie, want dan drinkt ze helemaal denk ik niet. Als ze alles drinkt en eet zit ze idd op 550cc, maar ze krijgt alles niet elke dag meestal is het of of. Ze ligt nu ook te slapen, dus die fles van 14.30 uur vervalt denk ik of ik geef die als ze wakker wordt en dan later warm eten en dan kijken hoeveel ze die laatste drinkt. Best lastig soms