Hoi dames, Wat ik me eigenlijk afvroeg mbt eten.......mag een baby/dreumes van 1 jaar ook wel eens mee-eten als wij groenten uit blik/glas serveren? Er zijn soms dagen dat wij weinig tijd hebben om eten te koken of voor te bereiden waardoor we wel eens een blikje bonen of iets dergelijks open trekken. Mag mijn zoontje straks daar ook gewoon iets van hebben? Of moet je daar nog mee wachten ivm toegevoegde kleur/geur/smaakstoffen etc etc?
ja waarom niet... onze zoon is er niet dood aan gegaan dus en wij eten regelmatig die poten groenten...
Zo lang het niet te vaak is mag dat zeker! Het is met name de hoeveelheid zout die erin zit wat niet goed is, maar kan geen kwaad voor een keer...
het enige slechte eraan is inderdaad het zout. Bij het ehhh... "dieetvoedingschap" (weet even geen goeie naam ervoor) met glutenvrije, zoutloze en suikerloze producten staan tegenwoordig ook een aantal groenten in blik met minder/zonder zout. Misschien dat je dat dan in huis kan halen?
Ik geef het ook hoor, erwten en worteltjes, of bruine bonen, noem het maar. Niet vaak, maar het is soms makkelijk. Ik spoel het gewoon in een vergiet even af onder de kraan. Dan is het al minder zout. Xxx
Ik zou denken van wel! En hoevaak doe je het? Eens in de week en zesdagen gewoon? twee keer in de week? Als je dan verder bij de maaltijd zoutloos heb, zal de hoeveelheid vast mee vallen. Dus geen zout bij de aardappels en vlees. (desnoods een dagjegeen vlees)
Diepvriesgroente is bijvoorbeeld niet zo zout, wellicht een alternatief voor de pot of het blik? Verder is het geen ramp hoor, kan prima voor een dreumes.