10 mnd nog maar 400 ml per dag??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Goldsword, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hoi!

Ik was laatst bij het consultatiebureau en ik trek me eigenlijk nooit zoveel van het advies aan, maar was wel benieuwd wat anderen doen. Tot 9 maanden gedeeltelijk bv gegeven, dus niet veel ervaring met max hoeveelheden melk. Er werd mij verteld dat ik nog max 400 ml mocht geven, dus twee flessen. Momenteel krijgt dl nog vaak 4 flessen, 2 x 180 en 2 kleinere flessen van 120 & 90. Ik zie dit niet zo als een probleem, want ze lijkt erom te vragen en slaapt niet als ze deze melk niet krijgt. Ze zit qua lengte en gewicht netjes op de -1 lijn, dus ze is zeker niet groot/dik. Verder is het een zeer actief kindje die de hele dag bezig is met klimmen, kruipen, optrekken en overal langs lopen. Ze eet prima tussen de flessen door, geniet van fruit en groente en drinkt ook veel water tussendoor. Wat vinden jullie? Minder melk gaan geven of gewoon zo laten en haar zelf laten aangeven wanneer ze klaar is voor minder melk?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Het advies luid; tot een jaar 500cc zuivel, vanaf een jaar 300cc. Mijn CB gaf onlangs aan dat je langzaamaan naar 300cc 'moet' afbouwen tot wanneer ze een jaar zijn. In jouw geval zou je bijvoorbeeld 100cc per maand kunnen gaan afbouwen. Ik weet niet wanneer jouw dochter welke fles krijgt, maar je zou wel al kunnen beginnen met overdag een fles eraf te halen. Ik ben nu ook al begonnen met rustig de flessen af te bouwen. Zl krijgt al een tijdje 3 flessen en ben onlangs begonnen deze stap voor stap kleiner te maken. De fles voor het slapen gaan wordt de laatste fles die ik eraf ga halen. Dit is nu wat mijn zoontje krijgt:

7.00 - bordje pap van 180/6 opvolgmelk
    12.30 - broodje + 120/4 fles
    18.45 - 150/5 fles

De fles van 12.30 heb ik een week geleden verlaagd van 150/5. Hij eet dezelfde hoeveelheid brood als toen maar doet het er net zo goed op.
    De fles van 18.45 heb ik 2 weken geleden verlaagd van 180/6 en ook hier doet hij het goed op, slaapt 'gewoon' door tot 6.00 zoals voorheen. Maar zoals met alles zijn het richtlijnen dus kijk vooral naar jouw dochtertje :)

Deel Deze Pagina