Hoe baby in bed leren slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lotje89, 8 okt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotje89

Lotje89 Lid

14 aug 2018
    46
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben zelf ook wel van de rituelen, ook met de oudste, dus dat gaan we zeker ook weer doen. Ik ga het binnenkort gewoon even proberen op een aantal dagen dat ik alleen ben met de baby.

2. Lotje89

Lotje89 Lid

14 aug 2018
    46
    10
    8
    Vrouw
    Het is iig een draagzak die vanaf geboorte te gebruiken is. Hij is ook al 5,3 kg, dus dat zal het probleem niet zijn denk ik. Ik heb ook al een draagzak van een vriendin geprobeerd, werkte ook niet. Maar ondertussen heeft hij al zowaar 4 slaapjes in de draagzak gedaan de afgelopen dagen, dus wie weet gaat het toch weer lukken :).

3. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Gun jezelf de tijd, rond de 8 weken zitten ze echt nog met de ongemakken, als je weer vast voeding start vaak ook. Dus gewoon introduceren zoals je eerder deed en proberen. De kleine gaat het dan vanzelf pakken op het moment dat die zich lekker voelt is mijn ervaring

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.470
    8.617
    113
    Vrouw
    De eerste weekjes sliep ze veel bij mij, maar zodra er gespeeld wordt in de box of iig uitgedaagd, vind ik dat geen plek meer om te slapen. Dus hier was het bij die eerste signalen wel; uit de box en in bed. Rust is namelijk ook heel belangrijk, en als je een gezin hebt krijgen ze dat natuurlijk niet in de box of waar dan ook beneden.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Hier wel hoor, ze sliepen hier alle 4 beduidend beter in rumoer dan in een stille donkere kamer. Zeker die eerste maanden. En mijn jongste sliep op de opvang tot bijna 1 gewoon op de groep. Dan sliep ze 2x 1,5 uur en op de slaapkamer 2x 20 min. Thuis sliep ze vanaf een maand of 7 beter boven dan beneden.

Wij hebben de box overigens nooit als speelplek gebruikt. Maar wel als plek om te liggen en te slapen. (Er lag ook niks in, alleen een matrasje en boxkleed).

Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik blijf me daar altijd over verbazen. Hier 3 kinderen maar geen van allen heeft ooit in de box geslapen afgezien van de eerste 2-3 weken. :roflmao: De middelste kon overigens wel heerlijk buiten slapen in de kinderwagen, tukte dan zo 2 uur weg, was ze al wel wat ouder, maar zelfs in de winter liet ik haar lekker buiten staan.

7. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Is ook maar net hoe je kind is. Hier hebben ze dat alle 3 niet gedaan!

8. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    dat weet ik, maar was een reactie op iemand die zei dat als je een gezin hebt ze beneden geen rust krijgen. dat is niet per definitie zo. Net als het niet per definitie zo is dat je kind wel rust krijgt toch. Het ene kind heeft behoefte aan het een, het andere kind behoefte aan het ander.

Zoe123 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  9. Lotje89

Lotje89 Lid

14 aug 2018
    46
    10
    8
    Vrouw
    Mijn beide kinderen sliepen/slapen (helaas) ook niet in de box. Maar ja, ook niet in bed of in de kinderwagen, haha. Ik heb niet zulke makkelijke slapers denk ik .

10. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Hier sliepen ze niet voor 3 maanden in bed, op wat hazenslaapjes na, ze hebben dan toch die nabijheid nodig. Ik zou dat ook niet forceren, het komt vanzelf. Draagdoek in plaats van draagzak werkte hier beter, dan zitten ze toch wat strakker tegen je aan. En ben je redelijk flexibel. Vanaf 3 maanden lukte het om met wat hulp met in slaap vallen in bed te slapen. En vanaf 6 maanden lukt het over het algemeen steeds beter om zelfstandig in slaap te vallen.

11. Lotje89

Lotje89 Lid

14 aug 2018
    46
    10
    8
    Vrouw
    Dank voor alle reacties! Ik heb me er bij “neergelegd” dat hij overdag gewoon nog een tijdje lekker bij mij slaapt, het is stiekem ook wel fijn natuurlijk. We hebben nog steeds in de draagzak geoefend en dat lukt nu ook gewoon zeer regelmatig, scheelt toch weer een hoop. Dan heb ik ook niet per se meer de behoefte dat hij niet op me slaapt, dat maakt het allemaal wat flexibeler inderdaad. En ik probeer ook slaapjes in de kinderwagen wandelend voor boodschappen of de speeltuin te doen! Zo kom ik alweer een heel eind.

12. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Je zou ook een keer naar de osteopaat kunnen gaan.
    Bij beide kinderen hielp dit echt met betrekking tot het slapen.
    Wij oefende altijd 1 slaapje in bed en als dat niet ging dan gewoon op ons

Deel Deze Pagina