Hoe baby leren drinken uit beker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door podiki25, 21 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Even een vraagje. Onze jongen van 10 maand oud drinkt amper water op een dag. Ik heb al verschillende bekers geprobeerd (tuitbekers) en hij wil er niet uit drinken. Geef ik hem een gewoon glas van ons, dan probeert hij het wel! Soms drinkt hij wat, soms ook niet, soms begint hij gewoon belletjes te blazen in het glas (vindt hij super grappig).
    Verder niets. Ik zou graag hebben dat hij wat meer drinkt. Diksap wil ik niet geven. Als we hem koude soep geven, drinkt hij iets beter maar ook niet veel.
    Mijn vragen:
    Welke beker vinden jullie het beste om te leren drinken?
    Zijn er ook kinderbekers die jullie aanraden die zonder tuit zijn of rietje maar wel handig voor hen om zelf vast te nemen?
    Zou ik het eens met gewone melk proberen of is het daar nog iets te vroeg voor? Hij zou wel zijn gewone flesvoeding nog krijgen 's ochtends en 's avonds.
    Bedankt voor jullie tips!

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Yogurt in beker en zo leren?
    Ik heb zelf nubi drinkt ze erg goed vanaf 5mnd maar nu ga ik naar beker overstappen.
    Verder kan je kookvocht van fruit geven van peer met water of perssinasappel met water verdunen. Of mandarijnsapje persen. Of groenten als he sappers hebt.

Maar veel water hoeft ook niet he?
    Melk zou ik even wachten je kan ook amandel/soya/rijst melk feven beperkt.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb een super goedkope tuitbeker van de da en daar het deksel vanaf gehaald. Het is dus een glas met handvatten nu.

Ik heb haar helpen drinken en na enkele keren begreep ze hoe ze kan drinken. Langzaamaan gaat het steeds beter en drinkt ze er meer uit. Tot voor kort waren het enkel slokjes. Ik gaf ook enkele malen per dag verdunde fv met de fles zodat ze toch genoeg dronk.

Soyaprodukten geef ik niet, vanwege de bestanddelen die erin zitten die zich als vrouwelijke oestrogenen gedragen. Geen kunstmatige hormonen in mijn dochters lijfje.

4. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier deed ik water in de fles waar hij ook melk uit dronk.

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik lees soms de gekste dingen om je kinderen maar gezond op te voeden. Niks mis mee hoor! Maar kookvocht van groente te drinken geven? Dat drink je toch zelf ook niet?

:cool:

Maar even OT, een beetje gewone melk kan geen kwaad hoor om mee te oefenen, ook kan je misschien wat flesvoeding melk uit een bekertje proberen? Of yoghurt is wat dikker en knoeit ook niet zo erg..
    Melk gaf ik mijn dochtertje ook met 10/11 maanden, beetje verwarmen en ze vind het heerlijk!

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bedankt voor jullie tips!
    @Sandana, welke beker is dat? Ik weet niet wat de da is, is dat een winkel? (zit in Spanje). Misschien kan ik het ook ergens online kopen?
    @Piccolina, ik kan idd eens proberen vruchtensap te geven. Heb jammer genoeg geen sapper voor groenten. Yoghurt drinkt hij helaas niet maar eten wel. Maar ja, dit is weer geen vocht he. Zijn plasluiers zijn zo dunnetjes.
    @Blauwespeen: dat heb ik al geprobeerd maar dat wil hij dus niet, haha. Hij denk dan zo van "Mij heb je niet, ik drink dat echt niet hoor!"

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik denk dat ik het ook eens ga proberen. Maar heb je dat uit een tuitbeker gegeven? Indien ja, welke dan?
    Of toch beter een rietjesbeker? Of een gewone beker zonder iets?
    Ik wil namelijk echt niet weer iets kopen wat gewoon in de kast belandt...

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij zijn met 5 maanden een rietjes beker gaan aanbieden en nu met 7 maanden zetten we heb in bad met een bekertje water. Zo kan hij gewoon oefenen. Hebben we met de andere 2 ook zo gedaan en met 11 maanden dronken ze gewoon uit een normale beker

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier heeft ie het gewoon zelf geleerd, zonder fratsen...heb wel diverse bekers gekocht en ineens had ie het door. Eerst de tuitbeker met zachte tuit, toen de harde tuit en met 11 maanden de rietjesbeker weer uit de kast gehaald en toen had ie 'm in ene door. De gewone beker kwam daarna weer...

Ik zeg dus gewoon blijven aanbieden, ineens hebben ze het door...net als zitten/kruipen/lopen :)

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    je hebt van difrax oefen bekers, met een neus uitsparing. die zijn wel fijn om mee te beginnen.
    maar hier wou mijn zoontje voor de 12 maanden ook niks anders dan melk hoor! heel soms uit een tuitbeker met zachte tuit wat slokjes drinken maar echt niet veel.
    toen ik gestopt ben met de poedermelk dronk ie ineens wel heel veel water en sap enzo... dus t komt wel goed hoor! even geduld!

11. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eerst ook tuitbeker geprobeerd. Ben nu met een gewoon bekertje van de hema aan de gang. Knoeit nog wel en ik help. Ik schenk dan een klein beetje water. Ze verslikt zich nog wel eens maar we blijven proberen. Op een dag drinkt ze maar 20 cc denk ik aan water.

12. medousa

medousa Actief lid

20 jul 2008
    359
    0
    0
    Ik heb de kiddy boo 360 anti lek beker....... 2 dagen later dronk ze uit een normale beker. De kiddy boo is nu voor onderweg..

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Hier bleek mevrouwtje (bijna 9 maanden) koud drinken niet lekker te vinden, dus daar ging ze ook haar best niet voor doen. Nu warmen we het een beetje op en drinkt ze mwt veel plezier uit haar tuitbeker (die van 2 euro van de ikea gaat veel beter dan de dure avent). Hier dus warme karnemelk of thee of verdunde, roosvicee of appelsap. Ze drinkt nog niet zelf, maar we houden de beker samen met haar vast en dan zuigt ze goed

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Inderdaad, van het idee alleen al dat je dat moet drinken krijg ik kippenvel haha

15. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Geef bekertjes mee in het badje! Leren ze heel veel van, juist het zelf doen, en jij hoeft niet elke keer schone kleren aan te trekken;)
    Wel allen water in het badje dan hè..:p

16. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    Inderdaad in bad! En na het jaar vulden we hem hier ook eens met vla of yoghurt, werkt ook goed. Maar goed, hier nog steeds tuitbeker, zonder anti lek het meest in gebruik

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Hier een rietjesbeker, werkt perfect!
    Sinds kort een 360 gradenbeker van avent aangezien we toch straks eens over moeten naar gewone beker

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beide meiden hebben uit een gewone beker leren drinken in bad. Gewoon dan een plastic bekertje geven en dan ging het steeds beter. Door allerlei slaapproblemen en gewoon heftige tijden met de meiden had ik de puf niet om allerlei knoeiwerk in de kamer op te gaan ruimen, dus ze hebben het zo geleerd en de oudste kon met 1,5 denk ik echt goed uit een beker drinken. De jongste is nu een goed eind op weg :)
    Drinken/dronken verder uit een rietjesbeker van nuby.

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bedankt dames voor de goede tips! Ik ga jullie bekers opzoeken op internet en zien welke ik nog kan aanschaffen en vervolgens ook echt hem laten leren drinken in bad! Goede tip, had daar echt nog niet aan gedacht... Stom, want zo hoef ik ook niet heel de tijd die troep schoon te maken.

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben de Nuby rietjesbeker is ook beter als tuit ivm spraak. Sylvano is nu 20 maanden. Misschien kan je wat thee geven? Beginnen met koemelk/karnemelk?

Deel Deze Pagina