slecht brood eten korstjes wel.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ladydd, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn dochtertje is 14,5 mens en normaal een super eter nu heeft ze de laatste week dat ze geen brood wil maar alleen korstjes.
    Bij de gastouder eet ze gewoon goed brood..
    Dit is best frustrerend al laat ik dat haar niet merken natuurlijk.
    Hoe gaan jullie hiermee om?

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier nog eentje die echt slecht brood eet. Wij maken er geen punt van. Eet je niet dan niet. Volgende maaltijd weer een kans. Ik maak af en toe tosti waarvan ik weet dat hij het wel goed eet. Nu doen we ook af en toe volkoren puntjes omdat hij die wel goed eet en soms maar dan heel soms een krentenbol (maar altijd eerst brood). Nu moeten we af en toe wel zorgen dat hij eet want het duurt nu zo lang en hij is nu in een 10 maanden tijd misschien 1 kilo zwaarder geworden.

3. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké we zijn dus niet de enigsten.
    Hier is het raar want mevr eet bij oma of gastouder s
    Top en thuis bijna niets.
    Hier ook net een kilo in 3,5 mnd.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ze hoeven ook minder hard te groeien, dus dat scheelt. Mijn oudste os rond 14/15 maanden gestopt met groente eten. Inmiddels lust hij qua avondeten bijna niets. Ook hij leeft nog steeds en groeit prima. Enige vervelende is dat hij gaat huilen als het avondeten hem niet zint. Gezien het feit dat hij niets hoeft te eten wat hij niet lust, vind ik dat wel nogal irritant.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Net een kilo is volgens mij prima rond deze leeftijd hoor, dat allereerst.
    Wat betreft wel korstjes en geen brood: komen er niet toevallig tandjes of kiezen door?
    Als dat het niet is, is het sowieso wel vaak zo dat rond de 1e verjaardag een knop omgaat en lekker eten ineens verleden tijd is. Komt ooit wel weer terug. Zo ergens als ze naar school gaan ofzo... :D

Op andere plekken, en zeker als er andere kinderen bij zijn, gaat eten vaak gemakkelijker. Afleiding en vreemde ogen... dat helpt :)

6. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wat aankomen betreft zou ik me hierin geen zorgen maken. Onze dochter, die nu sinds 8 weken bijvoeding krijgt, eet ook nog heel slecht, en zelfs de flessen gaan er niet altijd even goed in. Ze later vaker flink wat cc's staan dan dat de fles leeg gaat. Ze is dan ook een kleintje: 3000 gram bij de geboorte en nu, bij ruim 7 maanden 6,1 kg. Ik maakte me zorgen maar de kinderarts, bij wie we onder controle zijn omdat er een vermoeden bestond dat ze kma had, zei dat dat niet nodig was. Dat sommige kindjes nou eenmaal met horten en stoten groeien, ipv in een gestage lijn.

Deel Deze Pagina