Hoii! Zoals de titel het al zegt, mijn zoontje wordt ineeens weer wakker 's avonds. ik ga naar hem toe en dan geef ik zn speentje, knuffeltje en dek ik hem toe en dan ging ie eigenlijk weer slapen. Maar sinds een paar dagen wordt hij huilend wakker 's avonds en gaat hij nog harder gillen als ik hem toedek met speen en knuffel. Nu haal ik hem even uit bed, troosten en even wat drinken en dan zit hij nog even bij me. Na 10 min leg ik hem weer neer en dan gaat hij wel weer slapen. Heel vaag dus. Ik heb het idee dat hij dan ergens last van heeft, maar dan denk ik weer van ja dan moet hij er overdag toch ook last van hebben, lijkt mij. Hij sliep al vanaf 6 weken door en nooit echt problemen gehad met slapen. Herkent iemand dit? Wat kan ik er evt aan doen? Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Groetjes Rachel
Waarschijnlijk even behoefte aan jou? Hier werkte het troosten in bed ook nooit bij de oudste en moest ik haar echt even bij me nemen.
T is een fase als dit bij jouw zoontje werkt, en jij vind dit geen punt, kun je dit blijven doen. Zelf heb ik de 10 min regel toegepast bij mijn dochtertje. Bij mijn zoontje ging ik wel meteen heen. Het scheelt heel erg hoe jouw kind is.
Hebben wij ook, nooit problemen met slapen gehad en nu wordt hij zo nu en dan wakker. Heel hard huilend. Maar ze dromen nu ook, en leren zoveel bij, het gaat echt wel weer over even doorbijten....
Mijn zoontje van 10 maanden doet het ook. Op het CB denken ze aan dromen, angstdromen. Mijn zoontje ligt te huilen en te woelen tilt z'n hoofd ook op (ligt op z'n buik). Meestal geeft hij zijn oogjes dicht. In het begin ging ik gelijk naar hem toe en haalde ik hem uit bed of trooste ik hem maar daar werd het alleen maar erger van, hij werd dan namelijk echt wakker. Voor hem werkt het beste om hem te laten liggen en z'n tutje of kroeltje te geven. Het kan idd ook een fase zijn.
Ik herken het, mijn zoontje had ook zo'n fase en het duurde een paar weken. Hij was echt heel verdrietig dan dus ik nam hem uit bed en dan zat hij even bij me op schoot... Meestal bracht ik hem na een minuut of 10 weer naar bed en ging hij dan meteen weer slapen!
Hoi Meiden! Bedankt voor jullie reacties! Ik troost hem ook gewoon hoor en neem hem gewoon lekker bij me! Hij heeft tegenwoordig iets nieuws.. Hij wordt 's nachts wakker en wilt dan niet meer in zijn eigen bed slapen..! En mijn vriend is daar best makkelijk in.. Dus die neemt hem ook mee bij ons in bed.. Nu zijn we allebei goed ziek geweest ( griep ) en toen hadden we niet veel energie en dan is het even makkelijk om hem in bed te nemen maarja nu zit ik dus met het probleem dat ik dat weer moet afleren! Ach ja... Ook dat gaat vast wel over!