Kleine 14 maanden nog steeds nachtvoeding..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Beeps, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    .. de kleine van ons krijgt nog opvolgmelk 's avonds laat en 'smorgens vroeg, dit doen we omdat we binnenkort naar Thailand gaan en we hem wel melk willen geven maar dat in dat land toch heel anders is dan hier. ( in overleg met cb)

Overdag drinkt hij koemelk, water en sap.

Hij heeft een lange tijd doorgeslapen, maar na een flinke buikgriep was hij zoveel afgevallen dat hij snachts weer wakker werd en ze op het cb zeiden dat hij nog voeding nodig had om aan te sterken.

Hij krijgt savonds om 21u een fles, komt ie zelf voor.. en dan rond 3 uur snachts komt hij weer!! en laten huilen heeft geen zin, gewoon water aanbieden ook niet, dat drinkt hij wel leeg, maar komt dan een half uur later weer.. dus echt alleen een fles opvolgmelk geven heeft zin. Echte honger kan het niet zijn want hij eet meer dan voldoende.

Hoe leer ik hem deze nachtfles af, hij schreeuwt moord en brand als we hem alleen maar troosten en weer weglopen.. en dat kan hij heeeeel lang volhouden helaas.

Hoop dat jullie dé tip hebben, we zijn inmiddels behoorlijk radeloos!

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik denk wel dat het honger is hoor. Als hij zich door niks anders laat troosten...
    Soms heb je gewoon van die periodes waarin ze meer nodig hebben: tandjes die doorkomen, groeispurts, ziekte idd. Ik zou er niet te moeilijk over doen. Meestal laten ze die fles zelf weer vallen.

Wij hebben nu ook zo'n periode.. Af en toe check ik of ze ook verder wil slapen zonder fles, omdat ik toch wel bang ben dat ze op de 1 of andere manier gewend raakt aan een nachtfles, maar als niks anders helpt, ja, dan maar die fles hoor. Dan ga ik er echt vanuit dat het honger is. En ik moet dan maar vertrouwen hebben in mijn meisje dat ze vanzelf weer zal doorslapen zoals ze ook altijd heeft gedaan na andere periodes met "opeens" een nachtfles....

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ja dat klinkt eigenlijk heel logisch.. dan hoop ik dat hij gauw uit zichzelf die fles laat staan!

dank je wel voor je reactie

Deel Deze Pagina