Hoe baby van 6 maanden laten weten dat hij iets niet mag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cvwinkoop, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Jonathan heeft nu een loopstoel en sinds 2 dagen heeft hij een plant ontdekt, daar gaat hij dus elke keer naartoe om eraan te trekken. Nou wil ik de plant niet wegzetten want hij moet gewoon leren dat hij er vanaf moet blijven. Maar ik zeg elke keer met een strenge stem: Nee, uhuh, foei en dan noem ik zn naam, maar hij kijkt me gewoon aan alsof ik gek ben geworden... Hoe laat je weten dat zoiets niet mag? Ik heb hem er ook al 20 keer bij vandaan gehaald maar hij rent net zo hard weer terug.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hij vindt het een leuk spelletje.. Hij doet iets en jij reageert! Dat is toch gaaf! hihi... nee, je kindje snapt het gewoon nog niet en ziet het nu inderdaad als een leuk spelletje. Vooralsnog kan je beter de plant wegzetten. Over een paar maanden heb je meer effect met "Nee!" En anders? Consequent volhouden.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat het inderdaad wat vroeg is nu en dat je het heel lang vol moet houden, om resultaat te zien.

Wij merkten hier met eten, als ze de lepel pakte om er mee te gaan gooien - dat als we heel streng en wat luider 'loslaten!' zeiden, dat dat wel effect had, maar dat was meer dan ze dan van schrik losliet denk ik , dan wat anders. En dat bleef ze overigens ook gewoon doen ;) .

Dus ik zou toch ook zeggen: Voorlopig weghalen.

4. Alita

Alita Niet meer actief

met 8 maanden dan?? want volgens mij begint ze het hier toch langzaam te begrijpen. hier dus hetselfd probleem met loopstoel en plant hahahhaha

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat duurt wel even in het begin. Hier hadden we rond de 8 maanden een jochie wat graag aan de radiatorombouw trok. En dat wilden we niet. Steeds 1 keer waarschuwen, daarna nee gezegd, en weggehaald. Na een week of 2/3 ging het pas beter.

Vanaf een jaar ging het afleren makkelijker. Toen begreep hij na 1 keer nee het meeste wel..

Deel Deze Pagina