Hallo allemaal, Mijn dochter gaat twee dagen naar de creche, sinds september zit ze in een andere, grotere groep. Ze is om de week en zelfs achter elkaar ziek. Dat is zowiezo iets dat je opbreekt maar ik ben zo moe Altijd moe moe moe, word gek van mezelf. We hebben een groot huis en ik loop altijd achter met schoonmaak ervan. Ik irriteer me aan alles wat nog ligt en nog gedaan moet worden en vervolgens doe ik niks omdat ik er de fut niet voor heb. Ook heb ik sinds mijn bevalling 25 kilo wat er nog af moet, maar heb echt geen energie om te lijnen of naar de sportschool te gaan. Daarnaast heb ik constant honger, wat weer door mijn neerslachtigheid kan komen. Weet echt niet wat ik moet doen heb het gevoel dat ik mijn leven kwijt ben. Ik ben superblij met mijn dochter en mijn man maar kijk herl vask foto's en denk vaak aan vroeger. Toen ik nog een mooi lichaam had en altijd mooi uitzag en zo vaak leuke dingen deed. Ik ben echt radeloos.
Beetje herkenbaar. Ik ga binnenkort even langs huisarts, omdat hormoonhuishouding nog steeds niet normaal is (heb ook lang bv gegeven). Met eten geen problemen hier, maar ik eet samen met dl. En tussendoor een grote pot thee zetten ipv snacken. Kan je niet even 2 uur slapen 's middags? (hier nu helaas renovatie bij buren, maar voorheen hielp dat wel).
Je kan niet alles in 1 keer veranderen. Gewoon stapje voor stapje Wordt je dochter ziek via kinderen van het kdv, of is haar weerstand minder omdat ze in een grotere groep is gekomen, en het voor haar te druk is? Waar stoor je je het meest aan, die 25 kilo die er af moet, of je huis wat een rommel is? Klinkt heel stom, maar maak een planning voor de schoonmaak. Je hebt een dreumes, je hele huis altijd netjes en schoon hebben is verleden tijd. Want zodra jij je huiskamer hebt opgeruimd, trekt dreumes gewoon doodleuk alles weer uit de kast Wat ik altijd doe, is al het speelgoed opruimen zodra m'n zoon naar bed is. En voor ik zelf naar bed ga, zorg ik dat alle afwas in de keuken staat (glazen en dergelijke, de afwas zelf doe ik na het avondeten) en de tafels opgeruimd zijn. Dan kom ik 's morgens niet in een ontplofte woonkamer/keuken, want dat demotiveert mij in ieder geval altijd direct. En die 25 kilo, dat is echt een knop die je zelf om moet zetten. Probeer gezonde keuzes te maken, eet inderdaad met je dochter mee qua tijden, zodat je niet de hele dag loopt te snoepen Zet myfitnesspal op je telefoon, en ga eens bijhouden wat je precies eet op een dag, zodat je hier beter inzicht in krijgt. En als je dochter op bed ligt, op youtube zijn zoveel verschillende sportfilmpjes te vinden. Ik maakte veel gebruik van het kanaal van fitnessblender, zij hebben filmpjes van een 10 minuten workout tot 1.5 uur (het is maar net waar je zin in hebt ), maar dat zou een goeie start voor je kunnen zijn. Je hoeft niet gelijk urenlang te sporten, bouw het gewoon op en zoek iets wat je leuk vindt. Begin met 2 keer in de week, en na een maandje als het goed in je systeem zit, pak je er nog een dagje bij. Je hoeft niet altijd de deur uit om te sporten, ik heb daar ook geen puf voor, maar op deze manier kan je altijd wel een momentje vinden. Verder zal het in het begin echt wel ff wennen zijn, maar hoe meer je doet, hoe meer energie je zal krijgen! Je moet alleen even uit dat cirkeltje waar je nu in zit En als je echt heel erg last hebt van neerslachtigheid, het is echt geen schande om daarvoor langs de huisarts te gaan. Een dreumes is best pittig, zeker als je al niet lekker in je vel zit! Je leven verandert dan ineens zo veel, je lichaam is niet meer wat het was, maar dat komt echt wel weer goed!
Ik probeer we een dutje te nemen maar lukt niet altijd, is misschien ook een idee een grote pot thee inderdaad. Vermoeiend he 😔
Bedankt voor je reacti! Mijn dochtertje heeft lage weerstand denk ik want als ze zich goed voelt vind ze het super leuk daar. Maar soms irriteer ik me wel aan bepaalde dingetjes bijv afgelopen vrijdag zijn ze gaan wandelen in de wagen en hebben ze haar geen muts of sjaaltje omgedaan terwijl ik dat wel mee heb gegeven. En waar wij wonen waait het superhard. Ze weten dat ze een lage weerstand heeft en dat ze net weer beter is. Dat soort dingetjes Verder zit ik gewoon niet lekker in me vel door die kilo's, heb een keldingkast vol met kleren die me niet passen waardoor ik altijd in hetzefde rondloop. En ook dat het een rommeltje thuis is werkt niet mee. Dus denk dat het feit dat ik me zo voe grotendeels daarmee te maken heeft Ik ga vanavond ervoor zitten om een schoonmaakplanni g te maken ik vind dat echt een goed idee. Zo heb ik meer grip op alles al is het maar voor het gevoel Ik wil je echt bedanken voor je tips, ga myfitnespall ook instaleren en zoals je zegt het is een knop die ommoet inderdaad. Want zoals het nu gaat kan het niet langer doorgaan
Heb je wat geld wat je opzij kunt leggen voor een schoonmaakster? Wij hebben het niet breed maar ik liep ook altijd achter met alles. Nu komt er eens in de twee weken iemand 3 uur schoonmaken voor 30 euro. Dan is het tussendoor weer makkelijker bij te houden. En af en toe een keertje met vriendinnen iets gaan drinken of even naar de kapper oid kan ook heel ontspannen voelen. Ook al heb je dan vooraf geen puf, je krijgt er vaak toch weer energie van. Zodra je weer wat meer energie hebt en alles wat makkelijker wordt als je kindje ouder wordt, kun je weer aan de kilo's gaan werken. Misschien niet alles tegelijk willen dat geeft alleen maar stress. Sterkte!
Oei das niet zo handig van het kdv nee Volgende keer vragen of ze haar voortaan echt haar sjaal en muts op willen doen, omdat ze zo vatbaar is, misschien dat het voor hun niet helemaal duidelijk was dat je dit echt graag wilt? En als ze het dan weer vergeten, tsja dan zou ik toch een klacht indienen. Want met dit soort dingen hoor ze gewoon rekening te houden (en zeker met dit weer, en het is ook niet zo veel werk om een sjaal en muts op te doen). Ik was tijdens de zwangerschap ruim 30 kilo aangekomen, en ik weet nog dat ik drie maanden na de zwangerschap naar de H&M ging, omdat ik nette kleding moest hebben voor een begrafenis. Ik was toen wel al wat kilo's kwijt, maar er zaten er zeker nog 15 teveel aan (plus nog eens 7 die ik erbij was gekomen toen ik stopte met de pil). En de H&M heeft van die leuke spiegels, waar je je van alle kanten kan bekijken. En ik begon met een maat 42, paste niet, 44, paste niet, zelfs een 46 zat totaal niet goed. En ik kon wel janken! Ik heb nog nooit zo van m'n lichaam gewalgd als op dat moment. Nu ben ik ruim een jaar verder, en ben ik alle kilo's weer kwijt. En ja dat buikje zit er nog steeds wel, en ik denk ook niet dat dat ooit nog goed gaat komen haha, maar ik walg niet langer meer Dus het komt echt wel weer goed, maar het heeft gewoon veel tijd nodig. Ik heb elke keer 3 maanden 'gedieët', en vervolgens 3 maanden wat minder streng gedaan. In combinatie met lekker veel wandelen, thuis sporten, en niet meer zo streng voor mezelf te zijn wat betreft mijn lichaam, is het langzaam goed gekomen. Dus ik begrijp heel goed hoe frustrerend het is, om al die kleding te zien en niet te passen. Ga naar een Primark (of soort gelijk goedkope winkel), en schaf wat dingen aan die je nu past. Want jezelf in kleding die te klein is hijsen, werkt zo demotiverend. Net als in kleding lopen waar je je nog ellendiger in voelt. Gewoon een goeie broek, een paar leuke truien of vesten, en je zal je weer een stuk beter voelen! Ga naar de kapper, smeer een leuk make upje op je gezicht. En nee, je lichaam is misschien niet meer perfect na een bevalling, maar je ziet er dan WEL goed verzorgd uit, en dan herken je weer de vrouw die je was in de spiegel Succes met de planning, hopelijk heb je daar echt wat aan! En als je een keer iets niet af/gedaan krijgt, dan is er ook nog geen man overboord. Dan komt dat gewoon een andere dag.