krijg em echt niet aan de brokjes! Help!

Discussie in 'Voeding' gestart door greetie, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn zoon is 20 maanden, maar kan nog steeds niet wennen aan stukjes eten. Hoe hebben jullie dat geleerd, hij braakt steeds als hij een stukje of brokje in zijn mond heeft, wilt wel, en slikt dan, maar blijft vanachter in zijn keeltje zitten dan, en braakt dan, tot het er weer uit is! Knabbelen doet hij ook niet echt. Pfffff alle tips zijn welkom!!!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Geef je hem alles gepureerd dan? Eet hij nog niet zelf. Heb je het er al eens over gehad op het cb of als je daar niet komt bij de huisarts? De mijne eten al vanaf 6 mnd gewoon zelf en hele stukken (beetje al la replay). Ik ken ook wel kinderen die er wat later mee waren, maar dit vind ik toch wel heel erg laat en ik zou er naar laten kijken als je dat nog niet hebt gedaan.

3. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Hij heeft al een hele achtergrond, heeft ook een maagsonde, maar krijgt er geen voeding meer langs... eet nu alles gepureerd, maar ik zou zo graag willen dat hij eens een boterhammeke kon eten! Koekjes van bledina gaan wel, daar bijt em stukjes af, en dan smelten die gewoon weg in zijn mond. En met die stukjes braakt em niet! Pfff hoop dat het snel gaat lukken....

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dat verandert de zaak het is dus niet gewoon een kindje dat er laat mee is, hij heeft een hele geschiedenis. Wat zeggen de dokters ervan? Zou hij het wel moeten kunnen volgens hun? En kokt hij met alles want het ene is natuurlijk kruimeliger dan het andere: zo lijkt me een stuk peer veel makkelijker te eten dan een boterham dan veel meer plakt en kruimelt.

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar "voeding"

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben je dan nog niet bij een prelogopedist geweest met je kindje om te leren eten? Ik dacht dat dat min of meer standaard was als kinderen sondevoeding krijgen?

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou voor jou zoontje echt een verwijzing naar logopedie vragen. Hier kunnen we met allerlei tips aankomen voor "normaal ontwikkelende kindjes" maar een kindje met een voedingssonde en geen stukjes willen eten, daar ga ik me niet aan wagen. Even bellen voor een verwijzing hoor!!

8. adi

adi Niet meer actief

Dit wou net zeggen, ga zeker naar pre-logopedist!!!

Hoe geef je hem nu zijn granen? Gaat pap wel erin? Je hebt denk ik begeleiding nodig om je zoontje goed te leren eten. Zit zijn sonde er nog? Misschien dat hij daar nog last van heeft bij het kauwen ed.

Succes!

Deel Deze Pagina