Duidelijkheid is nodig, en dat kan prima per app of per mail. Afstandelijk, want dat heb je nodig. Zij claimt jou echt totaal door de hele tijd door te jammeren over hoe zwaar haar leven allemaal is en nooit eens te vragen naar jou. Natuurlijk heb je er genoeg van! Ik heb ook weleens een vriendschap laten doodbloeden omdat zij en ik in totaal andere levensfasen zaten. Dat is ook helemaal niet erg, dat gebeurt. Maar als je merkt dat er geen initiatief meer wordt genomen om af te spreken of dat berichtjes niet worden beantwoordt, kan je je conclusies trekken. Dat is normaal zo, maar zij heeft duidelijk meer duidelijkheid nodig. Dan maar hard.
even in hakend op dit stukje, dit zou mijn zoon (met autisme) dus ook doen omdat je er dus niet letterlijk bij zegt dat hij/zij weg moet gaan. De subtiele berichten zoals ik ga boodschappen doen of we gaan nu eten vat hij op als een mededeling, oke dan gaan we boodschappen doen of oke dan gaan we eten, dat je dan bedoelt dat hij/zij weg moet gaan ontgaat hem in ieder geval totaal. Het kan zomaar zijn dat het bij haar ook zo werkt en dat je, als je alles duidelijk binnen grenzen afspreekt, een prima vriendschap kunt hebben.Dus heel duidelijk . we spreken elke ....weken een keer af, je komt van .. uur tot ... uur en dan ga je weer weg. En als dat tijdstip er is ook duidelijk het is ... uur tijd voor jou om weg te gaan. Maar zo te lezen heb je haar al te lang over je grenzen heen laten gaan en is het bovengenoemde geen optie meer.
Moet je luisteren, TS is duidelijk al een tijdje klaar met deze persoon. Waarom zou je hemel en aarde bewegen voor iemand die je niet meer in je leven wil? TS geeft ook aan verschillende keren duidelijk haar grenzen aangegeven te hebben, dus dan is het voor die vriendin ook beter om het zwart op wit te hebben. Valt er ook niks verkeerd te interpreteren. Dat jij een mening hebt, is prima, maar om zo te gaan zitten katten op TS, slaat natuurlijk nergens op. Als er iemand relaxt moet doen, ben jij dat zelf. Kom op zeg.
Oh ik ben helemaal niet zielig hoor integendeel, ik ben dr echt al zo klaar mee dat ik er weinit emotie bij voel behalve dat ik t zielig voor haar vind. Het zijn geen smoesjes, jij doet een aanname gebaseerd op bs. Zolang jij niet weet hoe de vork in de steel zit, moet je je mond houden. Bedankt voor al je nuttige antwoorden.
Ik heb het bericht verstuurd. Ben benieuwd. Mijn idee is wel, mag zij dat willen. Om eens te praten als de gemoederen iets rustiger zijn. Het is namelijk echt geen nare meid, alleen niet voor mij een vriendin. Ik hoop dat ze het rustig kan laten bezinken, ondanks dat ik het per sms doe.
Dat van die tijden heb ik ook geprobeerd.. maar dan moest ik dr er alsnog uitzetten. Ik heb geen idee of ze evt autisme heeft, ik denk zelf dat ze gewoon graag een vriendin claimt. En in dit geval ben ik het.
Ik vond Meiske2015 helemaal niet kattig reageren. Ik vond haar mening krachtig en duidelijk maar alles behalve snauwend. Zo zie je maar weer hoe geschreven tekst verschillend geïnterpreteerd kan worden terwijl je het misschien heel anders bedoeld. Ontopic; iemand die ik 3 jaar in mijn leven zou hebben toegelaten en waar ik heus ook wel hele leuke tijden mee gedeeld zal hebben zou ik persoonlijk face to face aanspreken. Hoe naar ik het ook zou vinden, maar dat laatste stukje respect zou ze in mijn ogen verdienen. Maar dat ben ik. Jij vind dat lastig en dan maakt het ook helemaal niet uit wat een andere er van vind. Je moet vooral doen waar jij je het prettigst bij voelt want alleen dan zal de boodschap aankomen. Face to face heeft helemaal geen zin wanneer je daar niet 100% achter staat want dan ga je juist dingen zeggen (of niet zeggen) die je in een brief, app, mail of whatever anders zou verwoorden.
Ik vind het wel kattig als je iemands redenen afdoet als smoesjes, zonder de situatie te kennen. Ik ben benieuwd wat voor reactie je gaat krijgen op je bericht, ts.
Tja weet je ik heb gewoon mijn eigen mening en ik vind het laf en sneu voor haar vriendin als ze afgescheept wordt met een appje om de vriendschap te beëindigen. Maar als ts denkt hierin de beste keuze te hebben gemaakt dan is het prima toch. En idd je hormonen gebruiken om niet te gaan of weet ik veel wat zijn voor mij smoesjes ja. Ik zou zelf ondanks de hele situatie er wel voor kiezen om naar haar toe te gaan hoe vervelend en moeilijk dat op dat moment ook is. Ik zou me nooit verschuilen achter whatsapp. Zoals ts zelf al zegt heeft ze er zelf geen emoties meer over. Als iets je niet meer boeit wil je ook dat laatste beetje moeite niet meer nemen. Logische reactie maar nogmaals ik vind het niet fair.
Oef... ik had persoonlijk niet voor een app/sms gekozen, ook niet als ik er al klaar mee was. Zeker niet als ik zou weten dat iemand daar erg verdrietig van zou worden. Maargoed zo zijn we allemaal weet anders en dat is ook niet voor niks. Ik ben ook benieuwd naar de reactie die je gaat krijgen TS. Denk je dat de mogelijkheid ook nog bestaat dat ze niet verdrietig maar boos reageert? Wat ga je dan doen?
Dat kan ook. Ik heb oprecht geen idee. En wat ik dan ga doen? Ook nog geen idee. Ik laat het maar over me heen komen
Ik ben dan misschien ultralaf maar ik zou het laten doodbloeden. Zelf ook wel eens gedaan met een vriendin. Ik had al heel lang mijn vermoedens dat ze een oogje op mijn man had maarja, dat kan ook een hersenspinsel in je hoofd zijn he? Toen ik langs 2 kanten die elkaar niet kenden de bevestiging daarop kreeg heb ik mijn gevoel gevolgd. Misschien laf maar ik voel me er prettiger bij.
Alles net gelezen. Denk dat het goed is dat je een berichtje hebt gestuurd. Ik heb ook zo'n claimende vriendin gehad. Die bleef ook lang te hangen , belde heel vaak, als ik niet kon afspreken dan kwam ze toch aan de deur want ze was "in de buurt", was jaloers als ik met een andere vriendin afsprak en haar niet meevroeg. Die vriendschap heb ik beëindigd omdat het mij zo benauwde. Eerst probeerde ik het ook te laten verwateren of signalen te geven. Dat werkte totaal niet. Ik theb het dus in een telofoongesprek gezegd. En echt heel direct: we zijn geen vriendinnen meer dus je hoeft ook niet meer langs te komen. Heel onaardig, maar wel nodig. Ik denk dat dat in jouw geval ook nodig was. Voor mijn vriendin was het toen ook nog niet klaar. Ik kreeg nog een kaartje met dat ze het zo erg vond en dat ik er altijd weer op terug kon komen. Tip van mij dus: niet meer op haar reactie reageren en ook niet afspreken om het uit te leggen. Ze kan dat ook weer als een open deur zien.
Ik vind het ook niet eerlijk om het via een sms of app te doen, als je het niet face to face kunt doen, dan op zijn minst aan de telefoon. Vooral omdat ze waarschijnlijk geen idee heeft en dit niet ziet aankomen, is het contact minder laat je het doodbloeden. Maar goed, je hebt haar een berichtje gestuurd en ik ben benieuwd wat haar reactie is. Hopelijk kunnen jullie nog een persoonlijk gesprek met elkaar aan en het nog enigszins normaal afsluiten.
Ik lees meerdere keren dat een app sturen lelijk is. Ben ik dan zo'n rare eend dat ik het zelf prettiger zou vinden om te ontvangen dan in gesprek zijn met iemand waarbij het hoog zit? Die mij niet meer zou willen zien. En daar frustraties over heeft.
Ik denk dat er geen enkele situatie "fijn" is waarin je te horen krijgt dat iemand je vriendin niet meer wilt zijn of dat nou per app, brief, telefoon of real life zou zijn. Het is sowieso een vervelend gesprek hoe ie ook plaats vind.
Als jij een rare eend bent, ben ik het ook Ik zou me ook comfortabeler voelen om zoiets te horen te krijgen op een plek waar ik mezelf op wat voor manier dan ook ongegeneerd kan uiten (huilen, boos worden, vloeken, klagen) En rustig de tijd kan nemen om een antwoord te formuleren. Ipv iemand in de ogen te moeten kijken die je vertelt dat ie klaar is met je Maar in dat geval hoop ik niet dat ze de app op haar werk heeft ontvangen ofzo. Want dan zit je daar met je emoties waar je er niks mee kan.