Dag dames, Ik wil graag lasagne voorbereiden en de bechamel ga ik zelf maken. Kun je dit van tevoren klaarmaken en op het moment dat de lasagne gemaakt wordt, warm maken? Alvast bedankt voor je reactie!
heb het nog nooit gedaan maar denk dat hij erg dik word van het staan. dus zal hem sowieso iets dunner maken als normaal, dan word hij bij verhitten wel weer dikker. maar waarom moet je hem eerder maken? is op zich toch zo gepiept? ik doe het tijdens het rullen vh gehakt.
Lasagne lijkt me handiger om dan alles op voorhand te maken, zodat je daarna de lasagne alleen nog in de oven moet zetten. Waarom zou je eerst de saus maken, en pas daarna de tomatensaus en de assemblage?
Ik wil niet een standaard lasagne maken, maar eentje met pompoen. En het is voor visite, heb dan niet zoveel zin om lang in de keuken te staan. Maar het is inderdaad ook een idee om het in zijn geheel voor te bereiden. Niet aan gedacht!
Het kan wel idd met kans dat hij dik en klonterig word. Ik maak altijd de hele lasagne van te voren, kan zelfs de dag voordien, anders de ochtend. Dan als het bezoek er is even in de oven en klaar! (En je keuken is al aan kant! )
Je zou het wel kunnen bewaren, maar dat is veel meer werk achteraf dan wanneer je het gelijk maakt als je lasagne maakt. Het probleem is dat bechamelsaus gebonden wordt door bloem, wanneer je dit laat afkoelen word het erg dik en krijg je klonten erin. Je zou je saus dan eerst opnieuw moeten verhitten voordat je het op je lasagne kan doen (omdat je het anders gewoon niet mooi verdeeld krijgt) en om wat klonten eruit te halen. Het beste wat je kunt doen is lasagne 1 dag eerder maken + de saus.. En dan de volgende dag hoef je het alleen maar op te warmen.
Dank jullie wel voor de antwoorden! Ik ga het in zijn geheel van tevoren maken, dat lijkt mij de beste oplossing. Dan kan ik gezellig met de visite kletsen, zonder nog in de keuken te moeten staan.