Hoe bedje opmaken met slaapzakken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ma2Be, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Mijn meisje slaapt altijd in een bakerzakje, maar omdat ze nu wat rustiger is en wat minder met haar armpjes maait, ben ik haar aan het wennen aan de slaapzak.
    Ze ligt nu al heerlijk te knorren in een normaal slaapzakje :D

In het bakerzakje slaapt ze met kleertjes of pyama aan, bakerzakje, dun fleecedekentje (van ikea) dubbel in een hoeslakentje.

Ik heb twee soorten slaapzakken, met en zonder mouwen. Omdat ze toch nog veel met de handjes boven de dekentjes ligt, en tegen het maaien, gaat mijn voorkeur uit naar het slaapzakje met mouwen. Maar daarvan heb ik er maar eentje, dus zal ze ook weleens in de slaapzak zonder mouwen liggen.

Nu twijfel ik over hoe nu het bedje op te maken met een slaapzak. Dat ze het niet te warm heeft, maar ook niet te koud natuurlijk.

In welk slaapzakje ligt jullie kind, met of zonder mouwen, en hoe maak je het bedje op? Dikke deken / dunne deken? alleen lakentje?
    Maakt het nog uit wat voor weer het is?

2. MamaDjem

MamaDjem Niet meer actief

Fijn dat het slapen nu al zo makkelijk gaat zonder bakerzak!
    Ik zal even vertellen wat mijn zoontje 's nachts aan heeft. Maar volgens mij maak ik het wel behoorlijk warm bij hem. Hij heeft een romper met lange mouwen met daarover een pyama en een slaapzak aan. Ik heb een dubbele deken incl. fleecedeken in een dekbedhoes en dat heeft hij over. Best veel of niet?
    Misschien heb je er iets aan?

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy ligt hier in een romper met korte mouwen.
    Dan een pyamtje, hup de slaapzak in.
    Daarover heen leg ik een dubbelgevouwen deken die in een dekbedhoesje zit.

Soms denk ik dat het te warm is maar ga altijd voordat ik ga slapen even kijken en voelen en ze voelt dan niet heel erg warm aan, maar gewoon.
    Dus voorlopig laat ik het zo, tot het warmer wordt.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier meestal een romper zonder mouwen, t-shirt van die dag, slaapzak zonder mouwen en een laken met dubbel dekentje over haar onderlichaam (ik legde het eerst tot aan haar kin, maar ze trapte het steeds weg of schoof zelf omhoog).
    Soms heeft ze zo'n pyamapakje aan en dan gebruiken we geen dekentje. Het is bij ons op de slaapkamer nu rond de 18-19 graden.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    C heeft een pyama aan (overdag broek en sokken uit). Dan een slaapzak zonder mouwen. en daarover nog een laken en deken (fleece van de ikea, en dan enkel).

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Slaapzak met mouwen: alleen rompertje aan
    Slaapzak zonder mouwen, shirtje/truitje van de dag geen broekje oid.
    En hier geen dekentjes/lakentjes. Zijn trouwens nu nog wel winterzakken.

7. pippin

pippin Lid

29 jan 2007
    48
    0
    0
    Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de temperatuur in de slaapkamer, ons kamertje is vrij koud dus heeft ze een pyjama, slaapzak (niet de dikste) en een wollen dekentje erover heen. 's nachts na de nachtvoeding doe ik er nog wel eens een dekentje bij (hangt aan haar voeteneind)

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra draagt een romper met lange mouwen, pyama truitje en broekje, slaapzak en ligt onder een laken met dekentje en nog een extra dekentje erover, het is een echt koukleum!

9. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Kim heeft zo te lezen hetzelfde aan als de meesten hier, nl:

romper zonder mouwen
    shirtje van die dag
    broekje en sokjes uit
    slaapzak (badstof) zonder mouwen
    tot haar middel onder dubbel gevouwen fleecedeken met lakentje

Als het oooooit :( nog eens lekkerder weer wordt dan laat ik het dekentje met laken weg. Nu maar hopen dat het snel mooi weer wordt!

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb ook een slaapzak met lange mouwen, maar deze vind ik eigenlijk te lang voor hem, zijn handjes komen er dan niet uit.

Hij slaapt dus altijd in een slaapzak zonder mouwen. Verder heeft hij altijd een mouwloze rompertje aan of eentje met korte mouwen.

Overdag heeft hij dan gewoon zijn kleding aan en doe ik voor het slapen zijn gevoerde broekjes uit, een dun of soepel broekje laat ik wel aan. En dan een enkele deken met laken.

Voor de nacht heeft hij een pyjama aan en dan ligt hij onder een dubbelgevouwen deken met laken.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat goed zeg, dat ze al in een slaapzak kan slapen! Ik wil over een week of 3 daarmee gaan oefenen. Ik legde haar met haar gewone kleren in de slaapzak, maar dan zonder deken. Slaapzak is warm genoeg.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jeetje ik las dit en schrok al benik nou zo slecht. Maar jullie beebs zijn veel kleiner.

Jaime slaapt in dr slaapzak. Soms romper met lange mouw ander keer korte mouw. Wel een pyama erover heen. En dan dus gewoon in dr slaapzak, niks dekentjes of toestanden gewoon die slaapzak. en daarmee is ze echt voldoende warm.Als ik dr 's ochtends uit bed haal voelt ze gewoon lekker warm.

Zomer slaapt ze gewoon in romper trouwens.
    Ik hou niet van die dekentjes, Jaime is vanaf dr geboorte al een draaikont...

Groetjes Sens

13. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax ligt 's nachts met zijn (gemakkelijke) kleren van de dag in een slaapzak zonder mouwen. Het bedje is opgemaakt met een dubbel gevouwen Vellux-deken met lakentje. De temperatuur op de kamer is ongeveer 18 graden.

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    romper met mouwen en slaapzak, romper zonder mouwen pyamajasje en slaapzak. geen deken, die trapt ie weg.

15. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik gebruik geen slaapzak, vind ik niet zo fijn ofzo :S
    Maar Damani krijgt een romper met korte mouwen aan en een pyama en sokjes en dan gewoon onder 1 laken en deken... Ik had gehoord dat je ze echt niet te warm mag inpakken 's nachts, maar het gekke is, hij slaapt niet door, komt 's nachts nog voor een voeding, maar als hij bij mij ligt slaapt hij echt langer, verstandig om hem toch warmer in bed te leggen? In ieder geval met 2 dekens ?

-xxx-

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    @MamaMirella: ligt ook aan de kamertemperatuur denk ik. Hoe koud of warm is het op de kamer? Waarom vindt je een slaapzak niet fijn? Ik zou het eens proberen als ik jou was.

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars ging met 3 maanden in een slaapzak, hier waren ze niet te krijgen in 50 tot 62, pas vanaf 68, en daar heb ik eerst de armsgaten van dicht genaaid.... en toen ik niet meer nodig had kon je ineens bij de hema wel 50/56 krijgen.....

18. Niet meer actief

Hier een slaapzak zonder mouwen, rompertje zonder mouwen met daar overheen overdag gewoon zn kleren, broekje doe ik dan meestal uit als ie gaat slapen. 's avonds pyamaatje aan. Verder een dekbedovertrek met dekentje er overheen.

Deel Deze Pagina