eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door toet, 7 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hallo,misschien een stom vraagje maar ik snap er niks van wanneer je eisprong is,overal lees je 14 dagen voordat je weer ongi moet worden,maar ik heb het idee dat mijn eisprong 11 dagen nadat ik ongi ben geweest plaats vind,ik heb namelijk menstruatie krampen en pijn in mijn onder rug en de volgende dag is dat weer weg.....

    X jessica
     
  2. charlotte

    charlotte Lid

    29 mrt 2006
    23
    0
    0
    Tjah ik denk dat het gemmiddeld 14 dagen voor je ongi is maar dat kan natuurlijk bij een ander ook anders zijn sommige hebben het zelfs 5dagen na hun ongi al weer een eisprong!! dan moet je het zelf een beetje in de gaten houden!!

    groetjes charlotte
     
  3. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Na de eisprong zit je tussen de 11 en de 16 dagen tot dat je weer ongesteld word.
    Is niet exact 14 dagen dat is bij ieder vrouw weer verschillend, ik heb een cyclus tussen de 28 en de 35 dagen en mijn eisprong is nu al 3x op de negentiende dag van mijn cyclus geweest en 1 x op de twintigste en toch wisselt de NOD vaak!

    Groetjes Anna.
     
  4. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    gisteren toevallig gevragen aan mijn gyn. die zei dat 14 dagen na je eisprong ongi wordt mijn eitje komt tussen zondag en dinsdag , dat is tussen de 9e en de 11e dag van mijn cyclus (dat hebben ze gezien op echo) dus dat betekend dat ik dan een cyclus heb van tussen de 23 dagen en de 25 dagen ..dus dat kan bij jou dus ook aan de hand zijn als je de 11e dag dat gevoel hebt ;) greetz asjuh
     
  5. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    hey asjuh

    Ben er alleen vergeten bij tezeggen dat mijn cyclus wel 30 dagen duurt,kan ik mijn eisprong dan al wel op de 11 de dag zijn? vorige maand voelde ik hem op de 13 dag....groetjes
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Uhm , weet iemand of je ook eerder ongi word als je eitje eerder is gekomen :(:
    Word normaal altijd precies 14 dagen na eitje ongi .
    Maar heb hem nu ook eerder gevoeld :rolleyes:

    Groetjes Joyce
     
  7. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    het is voor iedereen anders wanneer de eisprong er is, ook voor mensen die een vaste cyclus hebben is het niet gezegd dat de eisprong ook daadwerkelijk 14 dgn voor de menstruatie is.

    Sommige hebben een nou eenmaal een vroege (ook jij mischien) of een late eisprong.

    je kunt kijken of je aan de hand van jouw lichamelijk klachten rond een en dezelfde periode kunt uitmaken of dat jou eisprong is dmv goed te kijken naar je cervixslijm. Dat is tot nog toe de beste manier om te weten wanneer je in je vruchtbare dagen zit, temeer ook je kan wel op donderdag je eisprong hebben (zeg dat dat gebeurt om 11 uur 's ochtends, en jij gaat 's avonds lekker klussen, is het dus niet gezegd dat je eitje bevrucht wordt omdat dit binnen 8 uur moet gebeuren (volgens wetenschappers), als je slijm overvloedig is en heel mooi helder dat je er mooie sliertjes van kunt trekken op of voor het moment dat je steken voelt (dat de eisprong eraan komt?) heb je de meeste kans dat het eitje bevrucht wordt.

    heel veel succes :D
     
  8. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    De periode vanaf de eisprong tot je meenstruatie wordt de luteale fase genoemd. Dit verschilt per vrouw, kan varieren van 10 tot 16 dagen. Die 14 dagen is dus idd een gemiddelde. Wel is het zo dat de luteale fase bij een ieder vastligt, er kan hoogstens 1 dag verschil zijn. Mijn luteale fase is bijvoorbeeld al een jaar lang 12 dagen, nog nooit anders geweest....

    Onregelmatigheden in de cyclus komen dan ook nooit door de luteale fase, de tijd van menstruatie tot eisprong kan langer of korter zijn waardoor je menstruatie de ene keer langer is dan de andere.
     
  9. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Zo altijd hetzelfde bij jou! Dat is mooi zeg.
    Bij mij verschilt het nog wel eens, en dat is erg lastig :)
    Het gekke is dat ik nu alles moet bij houden van de huisarts achter zoveel dingen kom waar je eerder nooit bij stil stond :)
    Vanaf het moment dat ik dacht dat ik mn eisprong had tot nu heb ik echt super gevoelige borsten en pijnlijke tepels. Ik vind het zoo grappig dat ik hier eerder nooit bij stil stond :)
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ach ik denk dat er niemand ter wereld is die kan zeggen en nu vandaag heb ik mijn eisprong, je weet immers nooit of je smorgens, 's middags of ''s avonds je eisprong hebt, heb je em 's morgens om bijvoorbeeld ik noem maar wat 9 uur, en je klust 's avonds om bijvoorbeeld 20.30 uur dan ben je in principe alweer te laat om die eicel te bevruchten.

    je kan enkel door te temperaturen en het in de gaten houden van je cervixslijm een indicatie krijgen van wanneer je vruchtbare dagen zijn.

    als vrouwen precies zouden weten wanneer de eisprong is neem dan maar van mij aan dat ze echt niet zo vaak zouden klussen als ze nu soms doen :)

    ik weet dat mijn eisprong eraan zit te komen doordat ik afwisselen links-rechts etc. elke maand weer aan een pijnlijk gevoel aan mijn eierstok heb dat en dat mijn cervixslijm heel mooi helder is. maar wanneer de eisprong zelf er is nee dat kan niemand zeggen.
    ;)
     
  11. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Daarom schrijf ik ook wanneer ik dacht te hebben ;) Ik weet het nooit, voel ook nooit iets :) Ga altijd uit van de berekening en tempen op dit moment... En denk dus rond die tijd: Volgens mij heb ik mn eisprong hahaha ;)
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    en ach zelfs degene die precies hun vinger erop kunnen leggen van nu heb ik mijn eisprong ook voor diegene is het net als voor degene die hun eisprong niet voelen of weten wanneer ie er is maar weer afwachten of er een held tussen heeft gezeten die het gered heeft tot de eicel hahaha ;) en anders lekker door blijven klussen.. :)
     
  13. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Bedankt dames :D
    Ik maak hier op uit dat de kans er in zit ( maar niet zeker dus ) dat mn ongi wel een dag te vroeg kan komen .
    Das wel even handig om te weten om vies ondergoed te voorkomen op het werk ;)

    Groetjes Joyce
     
  14. Dominique71

    Dominique71 Bekend lid

    25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Mijn cyclus is rond de 30 dagen en ik heb deze keer ook op de 11e dag geovuleerd. Dat weet ik omdat ik deze maand voor de lol van die ovulatietestjes heb geprobeerd van Clearblue.

    Leuk om 's ochtends meteen een smiley te zien en te weten dat je ovulatie er binnen 24-48 uur aankomt.

    Vanaf dag 9 heb ik overal rare krampjes rond waar ik denk dat mijn eierstokken zitten, tot het overgaat in ongi krampen, dus ik was deze maand benieuwd hoe de vork in de steel zat - of de ei in de leider, of zo :)

    Aanrader dus, als je (min of meer) zeker wil weten hoe het zit met je ovulatie!

    Groetjes,

    Dominique
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ??? ik dacht maar blijkbaar heb ik dat dus fout, dat die CB tests alleen maar aangaven als je in je vruchtbare periode zit???

    2 streepjes (net als bij een zw test) maar dan wel dat het ovul streepje donkerder moet zijn dan het test streepje???

    is dat dan weer nieuw ofzo?? dan wil ik graag weten waar jij je tests besteld??? :) :)
     

Deel Deze Pagina