geplande keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavs, 25 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo
    Ik krijg een geplande keizersnede, maar daarvoor heb ik een intake bij de anesthesist en bij de kraamafdeling in het ziekenhuis.

Deze intake is standaard hier en vond het zo stom te vragen wat ze dan allemaal gaan doen. Heb wel vd anesthesist een hele vragenlijst gehad.

Wie kan mij vertellen wat ze allemaal gaan doen/vragen etc?

Dankjewel

2. sportertje

30 mei 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg ook een geplande keizersnede en ben daarom afgelopen maandag bij de POS poli geweest voor de intake ed.

Stelde eigenlijk niet veel voor, maar wel dat het erg lang duurde allemaal. Moest me melden om 10.30uur en tijdens het melden moest ik gelijk de vragenlijst inleveren.
    Zat meer dan 1,5uur op een stoel te wachten in de wachtkamer om 3 onderdelen af te ronden waar ik telkens voor opgehaald werd.
    - Eerst naar de mevrouw van de apotheek van het ZH. ( binnen 3 min buiten want ik gebruik geen enkele medicatie)
    - toen naar de anesthesist ( binnen 5 minuten buiten, even bloeddruk en zuurstof in het bloed meten en en hij vroeg of ik bijzonderheden of vragen had) ik heb nog gevraagd of hij me in korte lijnen uit loon leggen hoe het allemaal in zijn werk gaat als ik me meld voor de ks.
    Ook gevraagd of ik de katheter na de ruggespraak kon krijg maar dat schijnen ze in dit ziekenhuis niet te doen, helaas....
    - en als derde mocht ik naar de afsprakenmevrouw waar ik hoorde wanneer de ks gepland staat. Kreeg hiervan een papiertje mee.

Uiteindelijk vond ik het dus erg lang duren, ik ging na twaalven richting huis, werd er ook niet veel wijzer van maar het schijnt niet sneller te kunnen omdat het policy van het ziekenhuis is dat iedereen die geopereerd word in het ziekenhuis dezelfde procedures volgt.

Hopelijk heb je zo een beetje een beeld.

3. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een gesprek gehad met de anesthesioloog. Eerst sprak ik de assistent die de ingevulde vragenlijst met me door liep en mijn bloeddruk op nam. Ook gaf ze wat folders over vanaf wanneer je nuchter moet zijn voor de opname. Daarna kwam de anesthesioloog. Met haar besprak ik mijn medische voorgeschiedenis en allergieën. Toen spraken we over de medicatie en de ruggenrpik en daarna stond ik weer buiten. Het duurde hooguit 20 minuten. Verdere uitleg over de operatie en de opname heb ik van de vk gekregen tijdens een andere afspraak.

Hopelijk heb je hier wat aan. Wens je veel succes met de afspraak en de bevalling natuurlijk!!

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Bij mij waren deze afspraken apart van elkaar.
    Twee weken voor de keizersnede was de afspraak met de anesthesist en nam eerst de assistent de vragenlijst met me door en maakte ze een kort hartfilmpje. Vervolgens nam de anesthesist de operatie en dan voornamelijk de verdoving met me door en kon ik vragen stellen.

Een dag voor de keizersnede had ik het gesprek op de kraamafdeling. Hier werd een ctg gemaakt, bloeddruk gemeten en bloed geprikt. Ook nam een verpleegkundige de volgende dag met me door. Hoe laat moesten we ons melden, hoe zouden de voorbereidingen eruit zien en wat gebeurde er na de keizersnede. En ook hier kon je dan nog vragen stellen.

Ik heb beide afspraken als zeer prettig ervaren, wist daarna beter wat me te wachten stond.

5. mamavs

mamavs Actief lid

8 okt 2010
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de afspraken ook apart anesthesist binnenkort en kraamafdeling 1 dag ervoor. Ik vond het wel kortdag kan altijd uit zichzelf eerder komen en dus geen intake maar begreep dat dit niet erg is.

Deel Deze Pagina