Ik heb het boek oei ik groei, en ik dacht eigenlijk dat hij vorige week al een sprong heeft gehad maar wie weet hoor, moet wel zeggen dat het altijd al een slechte slaper overdag is geweest maat nu is het wel heel erg, ik merk wel dat hij steeds alerter is en daarom overal bij wil zijn.. en dat is ook niet erg hoor, maar ik vind het zo zielig als hij zo onrustig is... Maar vo week naar het consultatie buro dus ik zal het daar eens aankaarten, miss hebben zij een tip. Iig bedankt voor alle reacties!!!
Ik (en een tweetal vriendinnen) hebben Gina Ford gebruikt maar dan niet volgens de letter (ze is erg strikt). Hier hebben wij allemaal veel aan gehad: - alle kinderen (3 stuks) sliepen door voor de 10e week (23:00 - 8:00) - alle kinderen eten alles - alle kinderen slapen nog steeds zeer goed - last van tanden hebben geen van de kinderen in 'extreme' mate (wakker worden bijvoorbeeld) - alle kinderen slapen voldoende tot zeer goed overdag - alle kinderen zijn vrolijk, gezond en overduidelijk tevreden en blij Bij de 2e komt het boekje weer tevoorschijn!
Ja het boek van Gina Ford heb ik ook maar ze is idd wel erg strikt en bij hem gaat dit gewoon op het moment niet.. Net de wijkverpleegkundige gebeld en er komt van de week iemand langs om te begeleiden (nadat ik een huilbui aan de tel kreeg schaam) We zitten nu in een vicieuze cirkel slecht eten ---> slecht slapen---> veel huilen Ik heb net sab simplex besteld wie weet helpt het iets tegen de krampen...
piemie, ik heb als tip laat je kindje een half uur huilen dan als het nog niet slaapt een speen geven en weer een half uur laten huilen slaapt je kindje dan nog niet een troost flesje van 30 cc maken dit heeft bij mij geholpen
Ben begonnen met inbakeren va vanmiddag, meneer sliep bijna 3 uur dus moest hem zelf wakker maken voor een fles. Rond etenstijd ook weer ingebakerd maar dat zijn zijn wakkere uurtjes dus huilen uiteraard. Om half 8 weer en na een minuut of 10 huilen stil....... nu nog steeds, ga hem om 11 uur de laatste fles geven en laat hem dan zonder doeken slapen aangezien dat altijd goed is gegaan..... Nou maar afwachten of het doorzet zo...
Ook wij hebben het boek van Ria Blom gebruikt in combinatie met inbakeren (pacco doeken) van 6 wkn tot ongeveer een week of 12) Onze baby huilde veel, veel last van krampjes, veel spugen enz. Uiteindelijk heeft de structuur en inbakeren goeg geholpen! Onze baby die de hele dag huilde bijna niet sliep (soms 15 min.) sliep al snel de nacht door en nu met 7,5 mnd slaapt hij nog steeds 3 x per dag (1,5-2 u achter elkaar en de nacht 12 u).
Wij deden alle slaapjes inbakeren zoals volgens het boek (terwijl het normaal s'nachts ook goed ging). Dit zodat het voor de baby structuur geeft/duidelijkheid geeft...