Dat de assistente vraagt waarvoor je komt is niet omdat ze nieuwsschierig is maar omdat haar baas dat wil. Zo kan ze rekening houden met de planning en je voldoende tijd daarvoor geven en ziet de ha waarvoor je komt. Daar komt bij dat zij ook beroepsgeheim heeft en ze echt niet gaat onthouden waarvoor jij komt, de telefoon rinkelt de hele dag door. Voor de rest vind ik het erg goed van je dat je aan de bel trekt en ik hoop dat er een oplossing komt!
Uhm... ik heb nog nooit meegemaakt eigenlijk dat de assistente vroeg waarom ik een afspraak wou maken. Gewoon gezegd dat ik een afspraak wou maken en dan gaf ze een tijd en datum. Alleen als het een wat ingewikkelder onderwerp was, zoals de pil toendertijd. Niks werkte en ik wou meer informatie. Want dan zei ze meestal dat ze dan een dubbele afspraak zou inplannen. Je bent niks verplicht hoor maar als je even uitgebreid wil praten met je huisarts zou ik het wel even aangeven. Wel heel naar trouwens hoor!! Maar slaappillen zijn inderdaad niet de oplossing. Sterker nog, ze worden echt niet zomaar voorgeschreven tegenwoordig. Niet de slaappillen die ik ken tenminste, zeker niet als je denkt dat je last hebt van een depressie, daar kan het namelijk alleen maar erger van worden. In iedergeval heel veel sterkte! XX
Goedemorgen/middag, Ik kan niet slapen door omstandigheden. Ik zit daar erg mee, vandaar dat ik hier ben.
Je zou trouwens ook met zelfzorgmiddelen kunnen beginnen om wat rustiger/beter te slapen. Je hebt bij de drogist bijvoorbeeld pillen met valeriaan en melatonine en dat kan al erg helpen. Ben het wel met de anderen eens dat andere hulp ook nodig is om dit op te lossen. Alleen beter slapen gaat niet helpen. Je zou idd een verwijzing naar maatschappelijk werk of een psycholoog kunnen vragen om er eens over te praten. Daarnaast zou ik nogmaals klagen bij de woningbouw/wijkagent over dat je je niet veilig voelt met je buren. Hou bij wat er wanneer gebeurt (neem het geschreeuw desnoods op) en laat dat zien. Als zij psychische problemen claimen dan moeten ze maar gewoon hulp zoeken. En als er al een begeleider is, dan kun je daar misschien mee praten. Als ze en geen begeleider hebben en geen hulp zoeken, dan moeten ze die psychische problemen ook niet op tafel leggen. Dan is het gewoon een excuus zoeken....