hoe begin je met afbouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Terra, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    dames ik heb een vraag,

mijn zoontje is nu 4 maanden en ik heb besloten om de bv af te bouwen.
    maar mag ik dat zomaar doen zonder te overleggen met het cb?
    en welke nutrilon kan ik gebruiken? ik heb 3 probeer zakjes nutrilon nr 2 maar daar staat vanaf 6 mdn tot 12.
    welke nutrilon kan je gebruiken vanaf 4 maanden?

gr. Terra

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Daar heb je geen akkoord van het cb voor nodig hoor. Jouw kind, jouw lijf, jouw keuze... zou mooi zijn! ;)
    Tot 6 maanden moet je nummer 1 gebruiken, dus die zakjes kunnen nog even in de kast. Heb je allergien in de familie? Dan kun je beter een hypoallergene variant kiezen. Merken te over om uit te kiezen.
    Hier kan je kijken welk soort voeding geschikt is en een afbouwschema. Nutrilon's advies voor overstappen van borst op flesvoeding

Maar je zou ook voor een combi kunnen kiezen. Ochtend, avond en eventueel 's nachts bv en overdag de fles.

Kolven kan natuurlijk ook, maar ik neem aan dat je die afweging zelf al hebt gemaakt.

3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    heb idd zelf veel allergiën.
    dus preventief zou jij ervoor kiezen om hypoallergeen te gebruiken? ik dacht ik begin met de normale nutrilon en dan kijk ik hoe hij erop reageerd...

'nachts heb ik geen voeding meer ;) en ben er idd al uit dat ik helemaal van de borst af wil.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oei blijf t zonde vinden zeker als jij al veel allergieën hebt.
    Pas op met hypoallergeen. Ze zeggen dat het KMA verminderd maar...er zitten wel wat resten veknipte koemelk in.
    Lukt het je echt niet dat half jaar vol te maken?

5. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    gelderland
    misschien dat een half jaar wel lukt, maar ik heb er geen zin meer in. de combinatie werken/ kolven bevalt me ook helemaal niet.

morgen ga ik hypoallergeen nr1 kopen, (mijn moeders advies, heb ik vroeger ook gehad) en dan kijk ik hoe hij erop reageerd.

Bedankt voor de reacties :)

6. appeltje

Juist preventief hypoallergeen gebruiken. De allergie openbaart zich niet altijd meteen, dus als je nu gewone flesvoeding geeft kan de allergie zich gaan ontwikkelen.

7. appeltje

;) ahhh... we kruisen elkaar net.

Deel Deze Pagina