bv loopt terug, normaal?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Gentle, Dec 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn bv productie loopt elke maand ongeveer wel een keer flink terug. Vanaf het begin had ik al soms te weinig. Mijn meisje drinkt op verzoek, dus dan zou je zeggen dat de productie gewoon goed blijft zolang ze goed blijft drinken.

Ik word er eigenlijk een beetje zat van om elke paar weken te stressen dat ik weer niet genoeg heb. Ik doe dan wisselvoeden, maar met een huilend kind die niets binnen krijgt is dat niet leuk! Soms geef ik dan wat extra bv die ik in de vriezer heb liggen, maar wel nadat ze mijn borsten echt super geleegd heeft.

Heeft iemand de supertip om de productie omhoog te houden? Ik ben nu al 2 weken bezig de productie weer op te krikken, maar het blijft rommelen. Ze slaapt 's nachts super lang (10-11 uur) zonder voeding, en de rest van de dag drinkt ze elke 2 uur. Dat is natuurlijk ook een lastige combi voor mijn boobies, maar ze zouden dat aan moeten kunnen, toch?

Alvast bedankt!

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

's Nachts kolven/drinken kan erg effectief zijn, maar kan me voorstellen dat je nachtrust je ook heilig is. Maar ze laat er wel vrij lang tussen voor deze leeftijd.... met 4 maanden is je productie nog niet altijd zo stabiel.
    Je zou eens productieverhogende middeltjes kunnen proberen zoals anijs, tauge etc... is nooit bewezen dat het echt helpt, maar baadt het niet dan schaadt het niet.

Zelf heb ik bij dips weleens domperidon gebruikt (vrij verkrijgbaar bij de apotheek) en dat werkt super. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Domperidon [1]

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me bij Appeltje aan.
    Persoonlijk zou ik er op die leeftijd niet over denken de nachten zo lang te laten duren. Ik zou aanleggen voor ik zelf onder de wol kroop, en opnieuw bij het opstaan.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of, als je je kleintje niet wakker wil maken, kolven voor jij op bed kruipt. Kun je dat op een ander tijdstip van de dag extra bij geven (voordat Julia gaat slapen?).
    Want sluit me wel bij de andere dames aan dat op deze leeftijd een nacht van 10-11 uur wel lang is om je productie op peil te houden...

5. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heb dit ook gehad op een bepaald moment.
    Nu heb ik dit verweten aan het warme weer in de zomer.
    Ik heb eraan toe gegeven. En bij 5 mnd langzaam begonnen met wat rijstepap en toen fruit. KOn het verder ook slecht aan ivm rugklachten.

Ik zou in de nacht of voor je gaat slapen even voeden. Slapend aanleggen. Probeer het eens een keertje wat je ervan vind.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bedankt voor jullie tips! Ik ben inderdaad gaan aanleggen om 23 uur 's avonds en het gaat wel beter! Het enige nadeel is dat er niet een voeding bij is gekomen, maar ze er zelf nu een voeding af heeft gehaald (om 20 uur). Ze zitten nu gelukkig wel beter verspreid en heb nu dus een nacht van 2 keer 5 a 6 uur. Ik hoop dat dit ook op de lange termijn m'n productie wat stabieler maakt, want het is erg vervelend om haar steeds honger te zien hebben!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    @Gentle, hoe vaak voed je nog overdag?

De kleine hier krijgt om 19:00 de laatste voeding en komt 's morgens pas om half 9 weer. Slaapt lekker door dus. Ik kolf nog wel de laatste voeding rond 23;00 een keer omdat ik anders ook bang ben dat de productie terug gaat lopen.

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wup, ik voed nu 5 keer overdag, en dan nog 1 keer om 23 uur. Dit is voor haar doen heel weinig. "Normaal" kwam ze minstens 7-8 keer uit zichzelf.

Zie trouwens mijn topic bij Baby en Dreumes. Ik ben de draad een beetje met haar kwijt :(

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

misschien drinkt ze meer in een keer.
    Dat kan ook.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als het eens per maand is...kan je cyclus dan ook geen rol spelen?
    Elmo

Share This Page