Hoe begin je met een vast middagslaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babel44, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mijn meisje heeft volgens mij wat meer structuur nodig, ook al is ze nog klein. Ze heeft nu een min of meer vast ritme voor het naar bed gaan 's avonds (dat ook echt nog wel mislukt op dagen dat ze bijv helemaal nog niet moe is om die tijd oid), ze gaat in principe tussen 19 en 20 naar bed en slaapt dan met voedingen na 5, 3 en 3 uur tot ongeveer 10 uur 's ochtends.

Nu denk ik dat ze ook toe is aan een vast middagslaapje of in elk geval aan een vast slaappatroon overdag. Ze is nl als ik niet op pas de hele dag bijna wakker, ook al zie ik dat ze erg moe is, of doet alleen maar korte hazeslaapjes, of neemt een superkort rustmomentje en is dan alweer in voor "spelletjes". We hebben geen vast patroon, ook geen vaste voedingstijden nu - dat hoeft ook niet, ze krijgt bv op verzoek. Ze ligt nu nog in de box voor de overdag slaapjes.

Ook wil ik de slaapjes eigenlijk in haar bedje doen, op haar kamertje. Ze heeft daar meer rust dan in de box, zeker nu ze ook in de box begint te spelen. En dan went ze hopelijk vast aan haar bedje, waar ze nu nog nooit in heeft gelegen, maar waar ze ooit ook 's nachts moet gaan slapen natuurlijk. 's Nachts slaapt ze voorlopig in de wieg bij ons in de kamer.

Nu vraag ik me af hoe ik dit zal aanpakken en wil graag jullie tips. Gelijk voor alle slaapjes naar boven doen? Dat betekent na elke voeding weer een ritme introduceren denk ik, even spelen, tot ze slaaptekenen vertoont, en dan in bed leggen en zien of ze slaapt en hoe lang... Of mikken op een langer middagslaapje? Ze heeft 's ochtends vaak twee voedingen vrij snel na elkaar, en 's middags ook, nl.

Goed plan, om haar in haar bedje te leggen? Of is het voor haar duidelijker als ik haar in de wieg leg, waar ze ook 's nachts slaapt? Ik leg haar liever niet in de wieg omdat ik bang ben dat het slapen overdag misschien een tijdje rommelig verloopt, en dat dat dan haar nachtslapen ook gaat beïnvloeden.

Je ziet, veel vragen... Ik moet het gewoon maar eens gaan uitproberen denk ik :D. Maar toch zijn jullie tips/ervaringen welkom!

2. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hoi,
    ook ik geef bv op verzoek en de kleine slaapt in de nachten in de wieg op onze kamer. Wij zijn direct begonnen met een middagslaapje. Aangezien ik veel rust nodig had na de kz. En had strenge kraam! Dus gingen we altijd samen op bed in de middag.

Na 7 weken heb ik haar voor het middagslaapje in haar ledikantje gelegd, zodat ze kan wennen aan een groter bed en haar kamertje.

Meestal leg ik haar zo tussen 12 en 14.00 uur op bed. Eerst voeden. Even boeren en nog even rondlopen en dan op bed leggen. Soms valt ze aan de borst in slaap en is ze echt niet wakker te krijgen, dan leg ik haar zo op bed. Maar dit wordt minder nu ze ouder wordt.

Soms slaapt ze wel 1 tot 2 uur(2 uur wordt ook minder nu!) maar soms ook half uur. Maakt me niet uit, als ze maar even slaapt op haar kamertje. Soms slaapt ze ook zo na 5 minuten soms pas na half uur. Ga altijd elke 5 minuten even bij haar kijken zodat ze weet dat ik er nog ben.

Suc6!

Deel Deze Pagina