Tja titel zegt het al. Ik wil mijn meisje weer eens vers aan gaan bieden en nu wel geprakt. Maar eh, hoe Ik bedoel aardappels en wortels lukt nog wel. Maar hoe doen jullie dan met sperziebonen, rijst, pasta en dat soort onhandig voedsel qua structuur?
Goed klein snijden of even met de staafmizer Rijst kun je niet prakken en deed ik gewoon zo geven (wel opletten met grote stukken groenten en/of vlees)
Ja als je hem te hard zet wel ik deed altijd ff snel heel kort (moet je even gevoel voor krijgen) en na een paar keer lukte het om precies het goede prakje te maken
ipv met de staafmixer zou je het ook even in de hakmolen kunnen gooien (dat wil zeggen als je net zo'n ding hebt als ik en die dus voor zien is van staafmixer,hakmolen,deeghaken en gardes ) En anders inderdaad even op de plank heel fijn snijden (maar dan wel je vingers krommen zodat ze geen extra vlees krijgen ) Groetjes anita
Voor dingen als pasta gebruik ik ook de hakmolen. Verder snij ik veel groentes heel klein, en van de zachtere groentes/fruit eet ze gewoon al grotere stukjes.
Sperzieboontjes enzo heel fijn snijden.Rijst doe ik niks aan. En pasta; ik neem altijd alfabet-pasta (van die lettertjes), dat is al lekker klein! En als het niet goed klein te snijden valt of dan nog te hard is ofzo, ga ik effe met de mixer op alleen de groenten en prak ik er de aardappel door, zit er toch nog wat structuur in.
gewoon prakken eigenlijk ik doe ook niks meer met de staafmixer alleen appel ofzo en de rest prak ik gewoon en dan zorg ik gewoon dat er geen grote stukken inzetten, dit doe ik ook onder het eten nakijken extra....
Hier vanaf dat we begonnen zijn met de bijvoeding altijd gewoon met vork en mes wat grove stukjes gesneden en dat eten ze ! Hier dus geen papjes, heel fijn geprakt of gepureerd, maar gewoon kleine stukjes ! Sperciebonen kan je gewoon in stukjes snijden, rijst is al klein dus hoeft niet kleiner, en pasta als je van die elleboogjes hebt bijv dat is al klein en als je lange slierten hebt snijd je ze wat door ! Succes!