Hoe begin jij je dag (goed) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelke86, 19 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.870
    1.773
    113
    Rond 06.15u opstaan zodat ik in alle stilte een half uur heb met een kop koffie.

Dan om 06.45u begin ik met ontbijt maken en de broodtrommels vullen.

Rond 07.00u oudste wakker maken als ze nog slaapt en rond 07.15u de jongste.
    Die zet ik aan het ontbijt en ondertussen verder met de broodtrommels.

Tussendoor leg ik hun kleren die ze hebben uitgezocht naast ze neer en help de jongste 6 keer herinneren dat ze zich moet aankleden.

Tussendoor zelf douchen of wassen en aankleden, make up en haren kammen.

Jongste nog 4 keer vertellen dat ze moet aankleden, haren kammen van jongste. Tandenborstels pakken van iedereen en na het poetsen schoenen aan, zodat we rond 08.10u naar school kunnen.

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn man is om kw over 7 de deur uit.
    Om 7u komt m’n zoon zijn bed uit, gaat aankleden en op zijn iPad.
    Ik drink koffie in bed en om half 8 eruit.
    Dan ga ik aankleden en ontbijt klaar zetten.
    7.50u ontbijten met zoon, tanden poetsen en gel in z’n haren. Om 8.15 gaan we de deur uit naar school (is 3 min lopen)

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    In de zomer douche ik altijd s morgens want dan zweet ik nog weleens s nachts. Maar nu eigenlijk altijd s avonds. Ik voel me dan s morgens echt wel fris nog. Washandje over m’n gezicht s morgens, deo en tanden poetsen is dan genoeg.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.292
    23.419
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #44 Liekje81, 20 nov 2023
    Laatst bewerkt: 20 nov 2023
    Beetje overdreven hoor. Alsof ik als een stinkende zwerver ruik in de ochtend. :roflmao:Ik douche niet eens elke dag. De horror. Ik vind elke dag douchen echt niet nodig. Wel elke dag even oksels, gezicht en intieme delen wassen met een washand. In de zomer douche ik vaker.

5. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    Om 6 uur de eerste wekker, 6.10 eruit. Zelf wassen en aankleden, naar beneden lunchtrommels klaarmaken, ontbijttafel dekken en zelf een kop thee. 6.50 jongste wakker maken, helpen met douchen, aankleden en haren doen. 7.10 ontbijten met jongsten 2 kinderen, 7.30 jongste tanden poetsen, jas en schoenen aan voor taxi. Wordt om 7.35 opgehaald en daarna is het heel wisselend wat ik doe. Werken/thuis huishoudelijke klusjes/douchen/boodschappen/ of een theetje met oudste als ze geen haast heeft. De oudste 2 zitten hbo/bijbaantje, vo/stage dus tijden dat ze weg gaan zijn heel wisselend.

6. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.139
    3.217
    113
    Vrouw
    Douchen, tanden poetsen, lenzen in, haren doen, aankleden, medicijnen en vitamines nemen is voor mijzelf toch wel het minimale om de dag goed te beginnen. Qua huishouden doe ik altijd een rondje was (erin, eruit, vouwen), flessen afwassen, vaatwasser in en/of uitruimen, de katten verzorgen en stofzuigen. Onze kinderen verzorgen doen we samen daar waar mogelijk, zoon wegbrengen stemmen we af.
    Sporten was op vaste dagen een onderdeel van mijn dag (''s ochtends), maar nu even niet. Vanaf januari gaat mijn abonnement weer lopen en dan uitvogelen hoe en wanneer ik dat kan inpassen (ik volg enkel lessen en bij voorkeur zo vroeg mogelijk). Nog geen idee hoe.

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    5 uur opstaan, naar beneden koffie en beschuitje of crackertje, wassen ,aankleden,
    met de hond uit en om 6.20 u op de fiets richting werk.

8. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Als mijn dag goed begint moet alles opgeruimd zijn, mijn dag begint slecht als ik uit bed kom en dan in een rommel terecht kom. Om 07:15 uur gaat de wekker, dan maak ik de oudste wakker. Zij ontbijt dan met de iPad terwijl ik rustig wakker word met een kop koffie op de bank. Dan leg ik haar kleren klaar en gaat zij aankleden en tandenpoetsen, ondertussen was ik mezelf en doe ik mijn make-up. Dan ga ik mezelf aankleden terwijl mijn dochtertje nog even op de iPad zit voor we weg gaan. Dan haren kammen, jas aan en breng ik haar naar school en ga ik terug naar huis. De jongste blijft in de ochtend vaak bij opa en oma (die in een appartement in ons huis wonen).

9. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Momenteel 6:45 de wekker, 7:05 echt eruit. Ontbijt voor L. Maken terwijl ze speelt, haar broodtrommel voor de opvang klaarmaken en koffie zetten voor mezelf. Even zitten en koffie drinken.
    Dan bij L. Schone luier en kleding aan, dan mag ze even de tablet, kam ik haar haren en uiterlijk 7:55 gaat de tablet uit en is het jassen en schoenen aan en naar de auto. Dan kan ik haar tot max 8:30 bij de opvang afgooien en meestal rij ik dan meteen door naar de supermarkt of een evt afspraak die ik altijd sochtends maak. Daarna thuis uitladen, vaatwasser uit en inruimen en evt aanzetten, de was weg werken, opruimen, stofzuiger er doorheen, zelf wat eten, koffie drinken en 12:20 moet ik dan alweer gaan om L. Weer op te halen.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Ik sta graag op om 600/615, om rustig tijd te hebben met God; bijbellezen en bidden.
    Heel eerlijk, met al bijna 2 jaar gebroken nachten schiet het er wel eens bij in.

Maar, mijn dag ziet er dan zo uit:
    610 uit bed, in badjas naar beneden.
    Vaatwasser uitruimen(mini, dus zo klaar), brood eruit, koffie zetten en zelf lekker aan tafel bijbellezen en bidden.
    De oudste 2 staan zelf op, die beginnen wisselend, maar ik houd een oogje in t zeil.

Nr 3 maak ik.om 645 wakker en die begint zelf aan het ochtend programma.

De oudste laat altijd de hond uit, ook als ze om half 8 weg moet.

Ik maak ontbijt en lunch voor mijn man, maak de kleinste man klaar en verzorg zijn ontbijtje etc. En tussen 745 en 800 ga ik met de jongste 2 richting school.

Als ik thuis kom begin ik aan de andere taken.

Fanne vindt dit leuk.
  11. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha ik heb dat juist andersom, de dag van je afspoelen en schoon je bedje in savonds.

12. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Ach, had mijn eigen schema nog niet gedeeld :rolleyes:

5.30 opstaan, alles open zetten, bed opmaken en een kop koffie drinken
    05.45 sporten thuis
    06.15 poetsen
    06.45 dochter uit bed en boterham maken
    07.00 douchen, aankleden, make up
    07.30 dochter aankleden
    07.45 opruimen
    08.00 dochter naar opvang
    08.30 op het werk

Op dinsdag en woensdag net iets anders, dan werk ik heb halve dagen en op vrijdag is man thuis en verzorgt hij dochter.

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.590
    22.040
    113
    Ik sta op voor het ochtendgebed, vaak al eerder, omdat de wekker van man flink vroeger gaat en ik daar regelmatig wakker van word. Meestal ben ik wakker vóór de adhaan (gebedsoproep). Daarna rustig mijn ochtend-gedenkingen en een beetje Koran lezen/memoriseren.

Daarna aankleden, thee zetten en ontbijt maken. Dan komt de kat zich vaak melden, die krijgt dan ook wat te eten. Kat gaat vervolgens lekker liggen slapen. Op schooldagen meestal om 7 uur ontbijten, 07.40 gaan de kinderen de deur uit, 8 uur begint school. Daarna begin ik meestal aan het huishouden, net wat er die dag gedaan moet worden, heb geen strak schema. Soms laat ik de boel de boel en gaan we lekker wandelen. Het huishouden loopt immers niet weg.

Douchen doe ik over het algemeen 's middags... Dat kan ook nog :roflmao: En niet eens iedere dag. :)

Yellowstone vindt dit leuk.
  14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.800
    7.394
    113
    Haha terwijl ik me niet voor kan stellen dat iemand zonder te douchen (en lekker goed insoppen van top tot teen) in bed stapt savonds :roflmao: mijn man was van huis uit ook gewend smorgens te douchen, maar echt niet dat ik met hem in 1 bed kroop zonder dat hij gedoucht was :eek::roflmao: sindsdien doucht hij dus ook savonds

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Ik kan mij ook niet voorstellen juist in de ochtend te douchen. Ik werk in de zorg en na een avonddienst douche ik ook altijd hoe laat het ook is, anders voel ik mijzelf vies. Ik heb douchen ook niet nodig om wakker te worden gelukkig.

Mijn man doucht wel in de ochtend, maar hij zit op kantoor, airco dus hij zweet ook niet ofzo. Hij heeft het nodig om wakker te worden.

On topic, elke dag start ik wel anders door onregelmatig werken. Ik sta eigenlijk altijd wel goed op. Weinig dat ik echt mijzelf er uit moet sleuren.

Deel Deze Pagina