Hai dames, het onderwerp zegt het al.. Ik heb het idee dat deze fles nog niet zwaar genoeg is voor haar voor de nacht.. ze krijgt nu 3 flessen per dag van 180+6. Groetjes Guusje
In die blauwe bussen (die bedoel je toch?) zit al rijstebloem doorheen. Betekent het dat je kindje te vroeg wakker wordt of in de nacht?
ik geef goedenacht maar geen extra rijstebloem er doorheen, lijkt me dat de fles dan veel te zwaar wordt.
Waardoor denk je dat het niet voldoende is? Hoelaat krijgt je kindje de laatste fles en hoelaat word ze wakker? En is dat wakker door de honger, of wakker wakker? Hier een DL die meestal rond 19.30 de laatste fles drinkt ( Van de 4 flessen ) maar gisteren pas om 22.00 ivm lange middagslaap. Of ze nou om 19.30 of om 22.30 naar bed gaat, tussen 6 & 7u gaan haar oogjes weer open. Nog geen honger dan, maar wakker wakker. Kunnen dan gerust nog een half uur kroelen en dan pas om 8u ontbijten. Vandaar dat ik me afvraag of het honger is, of uitgeslapen. Daarbij zou ik zelf liever teruggaan naar 4 flessen, eventueel kleinere flessen, als een voltank-avondfles te maken.
volgens mij maakt het ook weinig uit, ben weer gestopt met rb door de late fles, en hij slaapt beter En als hij wakker is is hij inderdaad uitgeslapen maar niet per se hongerig, hij kan dan nog makkelijk eerst een uur bij ons in bed spelen en knuffelen (heerlijk!) Maar hoe laat word je kindje wakker? Sommige kindjes worden nou eenmaal vroeg wakker. Onze slaapkont slaapt gerust van 2030 tot 8 of zelfs 9, maar ik besef dat we daar geluk mee hebben hoor!
Nou, sinds ze 3 flessen krijgt wordt ze na 3 uur week wakker. Ze gaat rond half 8 naar bed en wordt weer zo'n half 11, 11 uur week wakker. Vannacht weer een fles gegeven die ze in 1 teug leeg dronk. Ze is een hele moeilijke drinker, al vanaf haar geboorte. En als ze dan in de nacht hem wel zo leeg drinkt ga je toch nadenken..vandaar..
Ik kan hier ook niet naar 3 voedingen hoor, dan zit ik ook ineens weer met een nacht voeding. Dus dan geef ik toch maar 4 voedingen, al is de voeding van ca 16.00 120-150 cc en 's middags bouw ik hem ook iets af, dus geen 180 meer.
Hier ook nog niet zo lang 3 flessen, pas nu hij heel goed eet van zijn groente, fruit etc. (ong 9 maand) is er een 4e afgevallen.
Je kind is gewoon nog niet toe aan 3 flessen. Een extra zware fles (en wat jij voorstelt is echt TE zwaar) helpt dan niks. Plus lijkt het me persoonlijk echt niet fijn voor een klein kind om een blok beton (rijstebloem + rijstebloem extra) in de maag te krijgen net voor het slapen gaan. Ik vergelijk het altijd met zelf een bord zware stampot met spek naar binnenwerken om 23uur om maar zeker van te zijn dat je geen honger krijgt s nachts.
ik wist niet dat er al rijstebloem in de voeding zat...dus nee, dat is geen optie.. Ik kijk het nog wel een nacht aan, als ze vannacht weer wakker wordt dan ga ik weer ff terug naar 4 flessen denk ik. Thanks ladies!
Ik zou terug gaan naar vier flessen. Want zo te lezen is ze gewoon nog niet toe aan drie flessen per dag. Dan krijgt ze overdag te weinig binnen, waardoor ze 's nachts honger krijgt.
Eet ze verder wel goed? Wat je nog zou kunnen proberen is om gewone standaard voeding te geven, wellicht dat de goede nacht voeding haar toch te zwaar op de maag ligt waardoor ze na 3 uurtjes alweer komt. Ik weet nog wel dat toen ik Jesse een fles met rijstebloem gaf (maar iets van een week gedaan), hij 's nachts veel slechter en onrustiger sliep.
Ze kan ook juist wakker worden, omdat de voeding al te zwaar is. Als je zelf teveel eet voor het slapen, slaap je vaak ook onrustiger. Dat zou ik eerst een proberen voordat je extra's gaat geven