Voedingsschema 6 maand

Discussie in 'Voeding' gestart door Migga, 22 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Sinds een week of 3 ben ik voorzichtig aan met bijvoeding begonnen. Maar al snel had ik het idee dat mijn ventje niet genoeg meer had aan alleen fruit/groente en 4 x borstvoeding, omdat hij ineens niet meer doorsliep. Ik geef hem daarom overdag wat extra's, maar ik vraag me af ik hem niet teveel geef. Dit is zijn schemaatje nu:

6:00: borstvoeding
    10:00: borstvoeding
    11:30: 1 stuk fruit met een halve liga
    14:00: 100 cc diksap en/of een stukje soepstengel
    15:00: borstvoeding
    17:30: bijv. een halve courgette met een schep rijst of een kleine aardappel. Een babydanoontje toe
    19:00: borstvoeding

Hij slaapt met dit schema wel tot 6:00 uur door. Het is een grote jongen van 9,5 kilo, dus ik denk dat hij deze voeding toch echt wel nodig heeft.
    Maar wat is jullie mening?

Met 6 maanden mag hij toch wel rijst en aardappels eten?

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    vind t een prima schema, en als hij er tevreden mee is, is dat t belangrijkste!

rijst weet ik zeker dat ze t mogen, aardappelen ben ik niet zeker van!

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Dit is het schema van Jasmijn en ze lijkt het prima te vinden:

7.30 fles (210+7)
    12.30 fles (210+7)
    17.00 groente + fruit
    20.30 fles (210+7)

De groente en fruit eet ze met gemak op 's avonds, terwijl ik het fruit en 's ochtends echt niet in krijg. Dus heb ik het zo maar opgelost, zodat ze haar vitamine gewoon binnenkrijgt. Ik heb geen idee of het zo prima is, maar Jasmijn is vrolijk en groeit goed, dus dan ga ik er maar vanuit dat ze voldoende heeft op een dag. Ik geef Jasmijn ook ardappel door bijv. de worteltjes heen. Vind ze heerlijk! Verder is Jasmijn een kleine poppetje die nog nu 6.5kilo is, dus weet niet of je het schema dan met elkaar kan vergelijken.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijken me op zich goede dingen (afgezien van die liga, die zou ik nooit geven), rijst en aardappelen zijn prima, maar waarom combineer je de bijvoeding niet met een borst?
    Op deze leeftijd is het het beste om na (en in het begin voor) de hapjes even aan te leggen. Moedermelk bevordert de opname en vertering van bijvoeding namelijk.

En het is vrij normaal dat kinderen na de introductie van bijvoeding weer een poosje om een nachtvoeding vragen. Kwestie van even aanleggen. Qua ontwikkeling en groei hebben ze rond deze leeftijd vaak behoefte aan een borst in de nacht.

Deel Deze Pagina