Marit kijkt de laatste weken echt het eten uit me mond..Vooral koekjes tijdens de koffie 8) ..Aangezien ze bijna 6 maanden is wil de stap maar eens gaan wagen, en haar ook eens een babykoekje te gaan geven .. Nu mijn vraag, welke liga/wafel/koekje is het "veiligst"..Ik ben zo panisch dat ze gaat stikken als er een te groot stuk afkomt ..en brood heb ik gedachte helemaal niet, maar dat is omdat ik het misschein in de hand heb hoe groot de stukjes worden die ze in hara mondje krijgt...Met liga en zelf afhappen heb je dat niet... Bambix koekjes, schijnen zich weer op te hopen onder het gehemelte? liga`s komen weer te grote stukken af? Wat zijn jullie ervaringen?
rijstwafeltje of soepstengel. Die worden erg zacht en week...ze lossen al bijna op in de mond! Je geeft dan bijv. 1/4 soepstengel. Die is dan klein en die kunnen ze zelf vasthouden, zonder dat ze hem helemaal in de miond kunnen drukken (achter in de keel)
Liga 1e stap en rijstewafeltjes zijn super om mee te beginnen en ze vinden het nog lekker ook! Soepstengels doen het idd ook heel goed!
Rijstewafels smelten inderdaad heel snel. Was ook het eerste wat we hier hebben geprobeerd. En nooit problemen gehad met verslikken/plakken.
bedankt! bedoelen jullie die kleine zakjes rijstewasfeltjes in die gele zakjes met een schaap dartelend voorop?
Ja die heb ik wel! Die zijn lekker klein, vaak gaat daar nog maar de helft van op! Maar ik ben ook net begonnen met bijvoeden hoor!
Waarom geef je haar op zo'n moment niet gewoon een stukje groente of fruit? Persoonlijk vind ik het een beetje raar om de bijvoeding te laten beginnen met koekjes. Voor mijn gevoel is dat toch een beetje 'junkfood', niet iets wat je meteen aan een baby geeft (ook al staat Nijntje er op). Als je toch zoiets wilt geven, dan zijn babyrijstwafeltjes het geschikste.
Dirksmama zijn er speciale babyrijstwafeltjes ? Ze krijgt ze nu nog wel niet maar wel handig om te weten
Ja hoor, en die liggen gewoon in het schap met babyspullen. Je hebt ze naturel en gezoet met wat honing.
Erik is bijna 1 jaar en stikt nog steeds in die rijstwafeltjes hij krijgt het maar niet voor elkaar om dat goed te eten. liga gaat trouwens uitstekend!
stuk fruit dirksmama krijgt ze eigenlijk alleen maar geprakt van me...dus niet in stukken waarvan ze zelf kan happen...vindt dt nog enger dan een liga bv, die er voor zijn gemaakt om te smelten...Wat had je anders voor fruit in gedachten?
Die rijstwafeltjes zijn hier ook geen succes, ze verslikt zich steeds en na 5 minuten spuugt ze alles weer uit. Gaat Liga beter.
Struikje broccoli is ideaal, dat heeft van nature al een handvat. Bloemkool idem dito. Verder zachtgekookte worteltjes of courgette, stukjes lekker rijpe peer, reepjes mango, partjes appel die je in de magnetron even zacht gemaakt hebt, reepjes (water)meloen, plakjes of reepjes banaan.
gronete deden we al ala rapley, echter fruit was nog niet in me opgekomen...ga vanmiddag eens een appen in de magnetrom stoppen
Honing wordt afgeraden voor kindjes jonger dan 1 jaar omdat er stoffen is zitten waar kindjes jonger dan 1 jaar heftig (allergisch) op kunnen reageren. Als het goed is staat er op het pakje waar honing in zit ook dat het vanaf 1 jaar is. Dat sommige kinderen rijstewafels niet willen eten, tja dat kan ik me voorstellen ik vind het ook net piepschuim Kylian is hier ook gewoon begonnen met liga 1ste stap die dingen smelten zodra ze ook maar een beetje nat werden en zodra ik het gevoel had dat hij een stuk over had dat hij in 1 keer in de mond kon stoppen pakte ik het gewoon af. Over het algemeen zal er meer op je kind en stoel terecht komen dan dat er daadwerkelijk in de maag komt. Kortom gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Groetjes Anita