Hoe beginnen met bijvoeding?

Discussion in 'Voeding' started by Miekjepiekje, Sep 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu vier maanden en ik wil met bijvoeding beginnen. Ze kijkt het eten uit mijn mond, eet haar handjes bijna op en maak smak geluidjes.
    We voeden op verzoek en hebben daar enorm mee zitten puzzelen maar zijn uiteindelijk uitgekomen op 4 flessen van 180/6. Ze krijgt dus flesvoeding. Ze heeft verborgen reflux en doet het het beste als er minimaal drie uur, het liefst vier uur tussen haar flessen zit. Maar we merken dat ze nu toch te weinig voeding binnen krijgt en we willen de flessen liever niet ophogen. Dus ga ik liever bijvoeden. En een vijfde fles is geen optie, dan moet ik haar wakker gaan maken en dan is ze compleet uit haar doen.

Maar hoe pak ik dat aan? Ik heb van de kinderarts groen licht gekregen en hij raadde aan om met worteltjes te beginnen. Maar wanneer geef ik die dan? Kan ik die wel gewoon bijvoorbeeld twee uur na de fles geven en dan twee uur later weer een fles? Of moet daar net als tussen de flessen ook drie a vier uur tussen zitten?
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Hier ook begonnen met 4 maanden met bijvoeding.
    We hielden ons aan dezelfde schema met de flesjes en tussendoor gaven we 1x per dag een beetje gepureerde fruit.
    Ze hebben de flesjes echt nodig. En bijvoeding is eigenlijk alleen om een beetje te wennen aan de smaak. Mijn kindje is nu bijna 6 maanden en nu hebben wij pas de flessenschema aangepast omdat hij nu ook groente én fruit is gaan eten.

Voorals nog gewoon houden aan je huidige schema en tussendoor aan het lekkere hapje laten wennen.

In het begin had een potjes van olvarit gekocht; Peer en wortel
    Heerlijk vond hij het.

Succes het ermee! Het is echt heel erg leuk!

3. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat mijn bericht niet hier thuis hoort, maar bij voeding. Oeps! Ik weet alleen niet hoe ik hem kan verplaatsen..;)

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik ben ook begonnen met bijvoeding met 4 maand.
    het tussen 2 flessen ingeven werkt het beste.
    mijn dochter heeft ook reflux maar snap eigenlijk niet zo goed uit je berichtje waarom je geen 4 flessen van 210/7 geeft als ze niet meer voldoende heeft aan 180/6.
    dik je de voeding niet in met JBPM? mijn dochter geeft er niet meer van op dan bij een fles van 180/6.
    wat je ook nog kan doen is bv bij de ochtendfles rijstebloem toevoegen, dan valt het ook wat zwaarder en is ze beter gevuld.
    nadeel van rijstebloem is dat het weer dun kan worden in de maag en ze daardoor meer last van de reflux krijgt maar dat is uitproberen.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even melden via het verkeersbordje rechtsboven...

6. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij zijn ook begonnen met worteltjes en in het begin eten ze echt maar heel erg weinig hoor. Met een paar hapjes ben je in het begin wel klaar ;) Ze moeten nog zo wennen aan die nieuwe smaak en structuur dat het als snel te veel is. Wij gaven de eerste hapjes rond het normale avondeten, tussen de flesjes door. Wij lieten er geen fles voor vervallen, want zoals al eerder gezegd eten ze maar bar weinig in het begin. Ook hebben ze de flesjes nog gewoon nodig. Het heet niet voor niets BIJ-voeding ;)

7. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook zeker geen fles vervangen, ik vind vier eigenlijk al heel weinig voor een baby van vier maanden. Ik wil het erbij geven omdat ik het idee heb dat ze niet meer genoeg heeft aan de flessen alleen. En ik heb het idee dat ik haar maagje heel erg ga oprekken met meer flesinhoud. (Maar misschien is dat helemaal niet zo hoor) Dus dan geef ik voor mijn gevoel liever bijvoeding als rijstebloem en groente. Ook omdat ze dat nu zelf zo duidelijk aangeeft.

Vijf flessen is geen optie. Dan moeten we haar om 11 uur wakker maken uit een hele diepe slaap en slaapt ze niet verder en heb ik de volgende dag een ongelukkig kin, dat niet wil drinken en slapen. Bij vier heb ik een tevreden kind dat wel slaapt en goed drinkt. ;)

8. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'voeding'

Share This Page