Ons zoontje is nu ruim 6mnd en als ik porties invries is het zo'n 150-200 gram. In een groot olvarit potje zit ook 200 gram.
Ik vries niet zoveel in, maar als ik invries pak ik gewoon zijn bordje, doe daar de hoeveelheid eten in die hij eet ( Bv halve aardappel, 4 wortels. Of schepje rijst, plukje kip, paar roosjes brocoli en een schijfje pompoen ) prak dat en schep 't dna in een diepvriesbakje.
In het begin gebruikte ik een ijsblokjesvorm. Dan heb je mooie kleine klontjes. Dan kun je er één of twee uithalen in het begin om te oefenen. en dan dan steeds wat meer.. Vanaf een maand of 6 vroor ik (bij de oudste, 7 maand voor de jongste) wel porties in van zo'n 200 gram.
ik heb nooit ingevroren, maar dan kijk je toch wat je kindje ongeveer eet? Of ben ik nou dom.. 200 kan wel veel te veel zijn! Hier bij een potje (soms) nooit meer als een halve van de KLEINE!
In die potjes zit wel meer vocht. Dus 200 gram olvarit is soms gelijk aan 150-175 gram verse hap. Dus niet panieken als die 200 niet opgaat..
om te proberen zit ze aan de olvarit potjes omdat ik dat op zich wel handig vind kwa hoeveelheden . en dat ze ook wend aan potjes omdat dat net zo gezond is. als het echt een fles vervangt wil ik gaan invriezen .. en bij een dagje weg een potje ..
Mn vraag is beantwoord Maarhad nog een vraag rijstebloem moet dat??? Of is dat alleen een hulp middel om kindjes goed de nacht te laten slapen ???
een ijsblokje is ongeveer 20 gram dus mocht je t in zo'n vorm gieten dan weet je hoeveel ijsblokjes je hebt.
rijstebloem hoeft neit hoor, wordt vaak als dik-maker gebruikt om voeding in te dikken.. en soms inderdaad om kindjes te laten doorslapen.. ik gebruik t niet en mis t ook niet.
Mijn dochter kreeg rijstebloem omdat ze een hongerig klein meisje was. Niet zo zeer voor het doorslapen, want dat kom ze heel goed. Ze kreeg rijstebloem 's ochtends. Ze krijgt nu nog pap om de dag mee te beginnen, vindt ze heerlijk! Ik heb voor de groenten bakjes van de blokker wit/blauw van 200ml en bakjes van xenos (gekleurde dekseltjes) van 100ml voor fruit. En potjes zijn ook prima hoor, alleen heb je de kans dat ze dalijk vers eten niet wil omdat de smaken heel anders zijn.