Krampjes?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Belly1985, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly1985

Belly1985 Lid

10 mei 2011
    79
    0
    0
    Onze kleine man is nu 3 weken en 4 dagen en is een super tevreden kindje!
    Sinds vorige week leek het erop alsof hij een beetje moeite heeft met zijn ontlasting. Het lukte hem wel, maar hij moest er veel moeite voor doen; gerommel in de buik, vuistjes maken, mopperen, rood hoofdje en Veel geluid bij het komen van de ontslasting. Dit duurde gemiddeld steeds +/- 5 - 10 minuutjes.
    We wilden hem graag van deze last afhelpen en zijn begonnen met infacol... In principe helpt dit prima, hij heeft nu geen last meer van de ontlasting. Alleen een dag of 2 heeft hij nu diarree, ik verwacht dat dit van de infacol kwam (die hij overigens voor iedere voeding kreeg) dus wilde weer een beetje af gaan bouwen met de infacol. Daarom ben ik sinds gisteren begonnen om de infacol om de voeding te geven. Helaas heeft hij na de voedingen zonder infacol weer last met het eruit krijgen van de ontslasting en is de diarree ook nog niet weg.
    Hierover heb ik een paar vaagjes. Kan de diarree kwaad als hij verder goed drinkt, plast, slaapt en heel tevreden is? Kan de diarree een oorzaak zijn van de infacol? Wat adviseer je me omtrent het gebruik van infacol?

Hij krijgt overigens alleen bv!

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord.

:)

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ik zou stoppen met de infacol. Infacol heeft een hele goede marketingafdeling en verdient goed geld aan buikpijn van baby's. Met een juist beleid zal je baby vanzelf minder klachten krijgen. Doordat de ontlasting zacht is, moet een baby wat harder zijn best doen om de ontlasting er uit te werken, dat is op zich heel normaal. Kun je omschrijving hoe de ontlasting eruit ziet die jij als diarree omschrijft?

Hoe is hij gegroeid (graag alle gewichten die je hebt opgeven)?

Hoe vaak voed je hem? 1 of 2 borsten per keer?

Ik hoor graag van je.

3. Belly1985

Belly1985 Lid

10 mei 2011
    79
    0
    0
    De ontlasting is mosterdkleurig. Het is egaal van structuur, dus geen stukjes aanwezig in de ontlasting. Wat is het grootste verschil tussen een spuitluier en diarree?

De gewichten zijn:
    Dag 1 3720
    Dag 2 3420
    Dag 3 3360
    Dag 4 3400
    Dag 5 3420
    Dag 6 3400
    Dag 7 3440
    Dag 8 3500
    2 weken 3680
    3 weken 3820

Ik voed hem overdag 6 keer en s nachts meestal 1 keer, ik voed gewoon op verzoek en meestal komt hij vanzelf om de 3 uur.
    Ik voed met een tepelhoedje, al probeer ik nu af en toe ook zonder. Helaas lukt het hem niet altijd om aan te happen, ivm met vlakke tepels.
    Ik laat hèm 1 borst zo ged mogelijk leeg drinken, tot hij zelf loslaat. Daarna biedt ik hem de tweede aan, waar hij meestal ook nog wel even aan drinkt!

Sinds een dag of 3 is hij ook meer aan het spugen. Het zijn wel mondjes vol, maar wel meerdere. Ik probeer hem altijd te laten boeren, al lukt dat niet altijd omdat hij soms als een blok in slaap valt. Vaak spuugt hij toch nog even als we hem plat leggen.

Deel Deze Pagina