Hoe beginnen met temperaturen? Tips gevraagd!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sarahhhh, May 2, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

Eens met @Eef92. Af en toe een marge van 15 a 20 min kan wel maar 1,5 uur is echt een te groot verschil.

@Deedee2 het kan dat het bij jou met de oorthermomether goed te zien was. De kans dat dat niet lukt is echter aanzienlijk. Mijn temperatuur schommelt bijvoorbeeld zelfs rectaal behoorlijk en dan was het af en toe al best lastig om de eisprong vast te stellen. Oraal of in het oor was voor mij echt geen optie geweest. Verschilt dus echt per persoon.

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Beginnen op cyclusdag 1 (dus eerste dag van je menstruatie) Het beste en duidelijkste resultaat krijg je echt alleen wanneer je elke dag hetzelfde tijdstip doet

Edit: Ik sta zelf voor mijn werk ook op verschillende tijden op, meestal 1 keer per week om 5 uur.. de rest van de week om 8 uur.. Maar omdat ik een aantal maanden achter elkaar temperatuurde kon ik het wel redelijk omrekenen (dus de 5 uur tempr. naar de 8 uur tempr)

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Edit: Ik sta zelf voor mijn werk ook op verschillende tijden op, meestal 1 á 2keer per week om 5 uur.. de rest van de week om 8 uur.. Maar omdat ik een aantal maanden achter elkaar temperatuurde kon ik het wel redelijk omrekenen (dus de 5 uur tempr. naar de 8 uur tempr)

4. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Zo vies is rectaal niet hoor. Gewoon zorgen voor een pak watten en alcohol (drogist) om na het temperaturen te ontsmetten.

Na de bevalling krijg je wel meer in je anus gedrukt ;) . Bij bepaalde rupturen gaan ze even heerlijk voelen of je niet toevallig daar ook inwendig bent uitgescheurd etc. En eventueel medicatie.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Haha ja ik vind het ook een beetje aanstelleritus. Heb hier een darmonderzoek gehad, slang met camera naar binnen en heel wat verder dan de tip van de thermometer ;).

Maar goed als iemand zich er niet prettig bij voelt kan dat natuurlijk en vaginaal is een prima alternatief. Al lijkt mij dat vervelender om te moeten doen tijdens je menstruatie dan rectaal. Maar ieder zn ding :).

6. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
  7. Deedee2

Deedee2 Lid

Apr 28, 2017
    65
    4
    8
    Female
    Ja ik hoor vaak dat een oor-thermometer onbetrouwbaar is.
    Maar ik heb 5 maanden mn temperatuur bijgehouden met een oor-thermometer en had duidelijk rond dag 11/12 een dipje en vanaf ongeveer dag 12/13 een hogere temp.

Maar misschien heb ik wel gewoon geluk dat het bij mij heel goed werkt

8. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    @Mommysince13 tempen is hier niet meer nodig! heb net een test gedaan en ik ben zwanger!!! zo snel al in de 1e ronde, ben zo blij

9. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Ik vind het een beetje flauw om te lezen dat het aanstelleritus wordt gevonden als je niet rectaal wil temperaturen. De vergelijken slaan dan ook een klein beetje nergens op, het is namelijk vrij logisch dat je bij een ruptuur geen andere keuze hebt als dat daar ook gecontroleerd wordt evenals dat er voor een darmonderzoek die gang gebruikt moet worden (wat het vast niet prettiger maakt), maar als ik de vrije keuze heb dan komt er niks in m'n gat zolang ik daar iets over te zeggen heb. Heeft niks te maken met aanstelleritus maar met het feit dat ik het niet prettig vind en dat dus met een eigen keuze liever niet doe. Daarbij tempte ik niet als ik ongesteld was, die drie/vier dagen dat ik bloed verloor konden er makkelijk af en maakte mijn kaartje niet minder betrouwbaar.

TS: gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Je mag die thermometer mooi weer even opgeborgen houden ;)

10. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,116
    17,124
    113
    Huh ze zegt toch nergens dat ze zwanger is?

11. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Oh, mijn fout, ik was even in de war, maar doelde op de reactie boven mij. :oops:

12. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Hahaha was die felicitatie maar voor mij maar gefeliciteeerd @xjeannii !!!

13. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Jaa precies dat dankjewel voor je reactie haha. Ikxga vrijdag een nieuwe thermometer halen zal mij benieuwen

14. xjeannii

xjeannii Actief lid

Apr 15, 2016
    403
    2
    18
    Dankjewel! Hopelijk is het bij jou ook gauw raak!

Share This Page