hoe beginnen met zindelijkheid!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marilouise, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze zoon geeft al een tijdje aan als hij moet plassen en poepen al heeel lang, sinds een goede week zegt hij het ook voordat hij wat moet doen (dus zeg maar bij de start) en daarna komt hij aan met een luier en doekjes. en wil dan een schone broek, nu lijkt mij dat dit het moment is hierop verder te gaan. maar hoe waar begin ik, hij heeft 1 x per ongeluk een plasje op het potje gedaan.

Hij is trouwens heel erg bezig met poep en plas al zijn knuffels moeten steeds verschoond worden en hij wil helpen alsof hij er vies van wordt zeg maar !

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Potje in de kamer zetten en hem in zijn ondergoed of blote bips laten lopen zodat hij makkelijk en snel op het potje kan gaan.
    Op die manier kan hij rustig wennen aan het potje, alleen voor mama wordt het voorlopig dweilen, dweilen en nog eens dweilen.;):D

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik heb geen tips maar lees mee hier begint het nu ook!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je neemt hem mee naar wc als jij zelf moet.verteel wat je aan het doen ben.
    of als je kindje je kan begrijpen leg je het uit,bijvoorbeeld dat po om te plassen en poepen is en of hij daar op wil zitten.

5. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    voor ons ook zeer relevant! Ik ga komende weken beginnen. Als eerste wil ik zijn luier helemaal af doen (thuis natuurlijk) zodat hij voelt dat hij nat wordt. Met luier voelt ie dat natuurlijk niet. Verder, heb ik al zon beetje de collectie van potjes thuis, maar hij zit op geen enkele op zijn gemaak. Dus, ga ik zon ding kopen voor op de grote WC (die met een trapje). Ga zien hoe dit gaat. Om de 2 uur op toilet, en maar blijven uitleggen.:)
    Succes ons allemaal!;)

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    maar als hij niet voelt dat hij geplast heeft met de luier aan, waarom denk je dat hij er wel aan toe is om zindelijk te worden.

7. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Bij mij ging het eigenlijk heel natuurlijk.
    Danique ging bij mij vaak mee kijken. De deur was eigenlijk vaak open als ik naar de wc ging. Ze ging zelf voor ze naar bed ging ofzo evne op de wc. Dat wilde ze ook wel. En op een dag wilde ze geen luier meer voor en was ze vlotjes zindelijk. (wel wat ongelukjes natuurlijk, maar echt maar 2x een echte hele plas in de kamer zeg maar, verder alleen maar kleine beetjes en de rest op de wc)

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik ga altijd boven naar de wc en dan moet hij bijna altijd mee (gezellig ) en dan pakt die zijn potje en gaat hij er ook op zitten inmiddels zegt die ook heel mooi pssssst.
    dus dat is de eerste stap al. (hoop ik )

Ik ga er van het weekend langzaam aan mee beginnen ben al blij als hij gaat snappen dat er een echt plasje in moet komen

9. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    ik weet het niet, ik ga het gewoon proberen, en maar hopen dat het lukt;)
    hij gaat in september naar school (Belgie vanaf 2.5 jaar), dus in principe moet hij wel zindelijk zijn:(

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ow ja die belgische schoolen. ik vind school met 2,5 jaar zo echt vroeg.

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ff een vraagje!

wij zijn begonnen met zindelijkheidstraining met mn zoontje..
    het gaat qua plasjes prima! heeft in 3 dagen maar 2 ongelukjes gehad.. hij geeft t ook zelf aan als ie moet plassen..

alleen doet hij niet poepen op het potje of op het toilet.. hij heeft nu 2 dagen geen poepje gedaan, ik heb m ff de luier aangedaan om te kijken of hij daar in zou poepen maar dat deed hij ook niet (normaal poept hij elke dag en soms vaker hahah)..
    hoe krijg ik hem op het potje voor de grote boodschap?

hij gaf t voorheen wel aan als ie moest poepen in de luier..

Deel Deze Pagina