Ik ben in augustus gestopt met de pil. Na 4 maanden werd ik voor het eerst ongesteld. De eerste 2x was onwijs heftig maar de laatste 2x zo licht dat het bijna te missen zou zijn. Heb wel al paar dagen daarvoor wat "bruin verlies". Ik heb ong 3 weken voor eerste menstruatie echo gehad om pcos uit te sluiten. De echoscopist zei toen dat mn baarmoeder slijmvlies vrij dun was maar kon aan onregelmatig bloedverlies en recent stoppen met de pil liggen. Maar nu ben ik bang dat de lichte menstruaties een teken van dun slijmvlies zijn. Kan iemand mij vertellen of dat reële angst is. En wat zou ik kunnen doen om dit te verbeteren? Alvast bedankt voor de adviezen!
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik geloof dat tarwekiemolie een positief effect heeft op de dikte! Ik kreeg in ieder geval heftigere menstruaties ervan! Succes in ieder geval, ik hoop dat je snel zwanger bent!
Er zijn vrouwen met lichte menstruaties die prima zwanger worden dus dat lijkt mij niet in verband staan met dun baarmoederslijmvlies. En je zegt zelf al dat echoscopiste heeft gekeken voor de eerste menstruatie en je eerste menstruatie was juist heftig schrijf je.
Bedankt voor je advies. Goed om te weten dat het bij jou iig op dat gebied "geholpen" heeft. Hoeveel slik jij en is je cyclus veranderd? Ik heb deze cyclus 1 per dag geslikt cyclus duurde week langer dan verwacht maar aangezien die verwachting is gebaseerd op 3 cycli weet ik niet of ik daar nou conclusies aan kan verbinden. Menstruatie was ook niet meer maar misschien dat ik daarvoor meer/langer moet slikken? Als niemand andere geniale suggesties heeft misschien nog maar ronde proberen. Bedankt voor je antwoord hopelijk heb jij snel antwoorden en een positieve test
Ik ben bij 2 gynaecologen en 1 fertiliteitsarts geweest en allen zeggen dat een lichte menstruatie niks te maken heeft met een dun baarmoederslijmvlies. Sinds het stoppen met de pil duren mijn menstruaties maar 2-3 dgn en zijn lichter dan voorheen. Sommige dagen zelfs superlicht, bijna geen tampon of maandverband nodig! Tijdens de laatste 2 cyclussen ben ik gevolgd met echo's en was mijn bms steeds heel dun. Rond eisprong was het maar net dik genoeg (5,5mm tot 6,5mm). Dus ik maakte me ook zorgen. Maar de artsen zeiden allemaal dat dit niks met elkaar te maken hoeft te hebben. Ik merkte geen verschil met tarwekiemolie. Wel langere cyclussen ermee gehad, ik weet niet of het toeval was.
Ik slik inmiddels geen tarwekiemolie meer! Ik merkte, buiten de hevigere menstruatie, niets van! Mijn cyclus werd er ook niet langer van.Ik slikte het 2x per dag vanaf de eisprong! Ben er weer mee gestopt omdat ik er niet (snelker) zwanger mee werd! Maar wie weet werkt het voor jou wel!
Madelie, Tja als je het zo samenvat, klinkt het inderdaad niet heel logisch. Al zat er wel 3 weken tussen dus toen opzich Veel tijd om nog op te bouwen. Jolein, dat is wel fijn om te weten. Al heb jij dus wel beide... Dame82, is je menstruatie nu ook weer lichter geworden nu je gestopt bent? Ik weet wel dat lichtere menstruaties niet perse een probleem hoeven te zijn, maar zou er niet zoiets als te licht zijn? Ik heb nu eigenlijk maar 1 dag echt tampon nodig gehad, andere dagen was het niet nodig geweest.
Als je erover twijfelt zou ik het een keer met de huisarts bespreken. Mocht deze denken dat het niet goed is dan kan je doorverwezen worden.
Ja menstruatie is nu weer normaal! Tijdens gebruik tarwekiemolie voelde ik het gewoon lopen en moest ik ook uitkijken met doorlekken (sorry onsmakelijke details)! Moet ik wel zeggen dat ik normaal bloedverlies heb, dus niet licht zoals jij! Tijdens gebruik tarwekiemolie werd dit dus hevig! Toen na een aantal maanden proberen een zwangerschap uitbleef vond ik het weer welletjes!
Mm, Bedankt allemaal! Als ik het goed begrijp vinden jullie het nog niet direct zorgwekkend. Wellicht dat ik het nog een cyclus of 2 aankijk, is natuurlijk nog niet zo lang geleden dat ik gestopt ben..
Hoi! Ik heb ook een echo gehad, toen bleek ook dat mijn slijmvlies erg dun was. Dit was voor tussentijdse bloedingen toen. Ook ik was bang dat het een zwangerschap in de weg zou kunnen staan, maar ik was in ronde 4 al zwanger!! En tot nu toe gaat alles super!!
Hoi gemini020, ook tegen mij zei de echoscopiste dat mijn baarmoederslijmvlies erg dun was en toch ben ik na het stoppen met de pil zonder gebruik van tarwekiemolie zwanger geworden in 1 ronde Met de huisarts heb ik overigens nog het gebruik van tarwekiemolie besproken. Zij gaf aan dat dit in principe niet nodig zou zijn omdat na het stoppen met de pil het baarmoederslijmvlies vanzelf zou moeten herstellen. Succes en maak je niet al te druk!
Hoi twirler en bebis, Bedankt voor jullie verhalen, dat geeft zeker moed. Gezien het lange wachten op eerste menstruatie, kan ik wel geloven dat mijn lichaam langzaam hersteld.. Ben in ieder geval weer even gerustgesteld dus wacht het wel weer af train mn geduld alvast goed. .. Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!
Dankjewel! Ik hoop dat je ook snel een positieve test in handen mag hebben. Gun je lichaam ff de tijd.. Tis niet niks al die hormonen succes!!