Hoe beginnen met zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Freddel, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik ben gestopt met de pil en verder gewoon sex gehad wanneer we er zin in hadden :)
    Ronde 1 was gelijk raak.

Hou er idd rekening mee dat het dus mogelijk is om gelijk zwanger te raken. Vanaf mn 6e week zwanger heb ik alleen maar gespuugd en gespuugd (tot uitdroging en ziekenhuisopname aan toe)
    Dat lijkt me niet erg fijn voor op je trouwdag.

Veel geluk alvast!

2. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hoi Freddel, welkom! Ik ben zelf in augustus 2014 gestopt met de pil en heb toen mijn lichaam de tijd gegeven om te ontpillen. Ik heb mijn cyclus in de gaten gehouden met behulp van de 'clue' app (deze is gratis). Ovulatie vond ik zelf door middel van ovluatiepijn en afscheiding en ik heb geen gebruik gemaakt van ovulatiesticks. Sinds februari hebben we geen anticonceptie meer gebruikt en ik ben nu in verwachting!

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk en geniet van de aanloop naar de dag en de dag zelf!

3. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Freddel,

Leuk dat jullie gaan beginnen. Het ligt bij iedereen anders. Mijn man en ik wilden echt een liefdesbaby dus geen ovulatietesten, apps, temperaturen etc. We doen het gewoon wanneer we zin hebben. Als dat 5 keer in een week is dan is dat nou eenmaal zo, maar kan ook zomaar 1 keer in 2 weken. Ik kan je vertellen dat het echt heel prettig is om er zo mee bezig te zijn. De eerste 4 rondes ben ik er echt heel erg mee bezig geweest en niets. De 5e ronde mezelf voorgenomen niet naar de kalender te kijken of op internet te kijken helemaal niets. En ja hoor het was raak. Een echte echte liefdesbaby. Helaas van korte duur.

Begin je met het slikken van foliumzuur zodra je stopt met de pil? En heel cliche maar ik heb het van zoveel vriendinnen en collega's gehoord waarbij het niet wilde lukken, het moment dat ze het los lieten was het eindelijk raak!

Heel veel succes en eerst maar eens genieten van je bruiloft :)

4. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij zijn gestopt met de pil. En de 2e maand was t al raak.

Ik heb geen ovulatie testen gebruikt. En hebben het gewoon gedaan wanneer we zin hadden ;)

Deel Deze Pagina