hallo dames, Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en ben benieuwd wanneer ik nu een buikje zal krijgen, nu is het vaak nog door de darmen en zit je baarmoeder erg laag, wanneer komt de baarmoeder omhoog en krijg je dus echt een buikje?? alvast bedankt voor jullie reacties. groetjes Thessa
Hey Thessa, ik ben daar ook wel benieuwd naar want ik ben inmiddels 14 weken en 5 dagen en heb ook nog geen buikje. De opgeblazen darmen worden trouwens wel wat minder.
Dit is een stukje die hoort bij 13 weken zwangerschap; Je baarmoeder is bijna zo groot als je vuist. Hij zal nu omhoog groeien en je zwangere buik wordt langzaamaan zichtbaar. De bovenkant van je baarmoeder, ook wel Fundus genoemd, bevindt zich nu ter hoogte van je schaambeen (Symfyse). Dit hoeft niet zo te zijn hoor, zeker als het je 1e zwangerschap is kan het langer duren,soms wel tot week 20. Geniet lekker van je zwangerschap!
Bij mij was met ong 17-18 weken de baarmoeder net onder me navel volgens de vk.. Nu zit mn buik wat hoger en is het een echt zwangerschapsbuik.. Maar het verschilt per persoon.. Ook of het je eerst is of niet.. Van mij is het wel de eerste.. Mijn vriendin was met 20 wkn zo groot dat iedereen dacht dat ze over de 30 wkn was Bij haar is het haar tweede..
Ik kreeg al erg snek een buikje. Jammer genoeg waren het toen onderdaad ook m'n darmen. Rond 12 weken leek m'n buik weer iets te gaan zakken en toen werd het echt m'n baarmoeder. Nu ben ik inmiddels 22 weken zwanger en lijk echt al bijna uitgerekend. Het is verschillend per zwangere. Je zult zien dat het straks waarschijnlijk ineens snel gaat. Het komt goed Groetjes Claire
Ik merkte bij onze eerste dat ik rond 12 weken 's avonds wat opgezette buik had en met 16 weken kreeg ik echt een buikje. Nu bij de tweede heb ik het idee dat het sneller gaat, nu al 's avonds opgezette buik...
hier begint het buikje nu een beetje te komen (zie album en banner) Het verschilt echt enorm per persoon
Het verschilt echt per persoon. Mijn collega draagt een tweeling en die heeft net zo'n buikje als mij. Ik ben in verwachting van eentje Je zag het bij mij al duidelijk rond de 3 maanden.....