Hoe begint het?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door xAnne5, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xAnne5

xAnne5 Lid

1 jan 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben vandaag 39w1d zwanger. Gister op controle bij de VK geweest, bloeddruk nog goed - geen voorweeen - geen krampen - inderdaad; nergens last van! Dat maakt me dan ook gelijk wat 'moedeloos', de VK begon namelijk al gelijk over strippen en inleiden & dat terwijl ik 'pas' 39 weken zwanger ben! :(
    Nu voel ik me sinds gister zo ongeduldig & heb echt het idee dat het 'nooit' gaat gebeuren.. :(

Daarom wil ik jullie ervaring graag vragen. Hadden jullie veel last van voorweeen, krampen, hoge bloeddruk enzo voordat de bevalling begon? Of begon het juist gewoon? & na hoeveel weken begon het dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Lieve groetjes, Anne

2. Dniese

Dniese Bekend lid

22 jun 2014
    786
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoewel mijn bevalling uiteindelijk wel is opgewekt, moest met spoed bevallen, bleek ik voor dat ik aan de opwekkers ging al 3cm ontsluiting te hebben. Niks van gemerkt. Geen voorweeën, niets.

Sterkte met de laatste loodjes meis!

3. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik denk niet dat daar maar 1 antwoord op kan gegeven worden... Elke bevalling begint anders...
    Bij mij zijn mijn vliezen spontaan gebroken, dusjah, had ik het wel snel door :p

4. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik kreeg in bed wat menstruatiekrampen, viel in slaap en droomde dat er een waterballon in mijn buik zat (ja, echt!). Ik werd wakker, wou gaan plassen en mijn vliezen braken, zo op de badkamervloer. Pas 12 uur erna had ik echte weeën, 24 uur erna ben ik bevallen. Schijnbaar begint maar 10% zo, maar ik ken er een heleboel.
    Ik was trouwens 40+4 en mijn bloeddruk was al een paar weken iets lager, voelde me niet lekker erdoor.

5. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij mij ook geen voortekenen. Toen ik 39 weken zwanger was begon ik bij de VK al over strippen. Er was nog helemaal niks aan de hand en bij 39+6 braken mn vliezen spontaan. Mn bloeddruk was bij de laatste controle nog net zo normaal als alle voorgaande controles.... Het zegt dus niks.
    Ik had geen voorweeen maar wel paar dagen voor de bevalling dat ik meer pijn had bij het lopen. Baby daalde dus steeds verder in.

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb 6 weken voorween gehad elke nacht... Ben gestript met 39 weken want ik was net een zombie omdat ik Max 5 uurtjes slaap had elke nacht en had toen 2,5 cm ontsluiting.. Strippen heeft niks uitgehaald en ben 4 dagen later bevallen. Mijn bevalling begon met het breken van de vliezen. Kon er dus ook niet omheen dat het gebeuren ging op dat moment ;) 6,5uur later is onze zoon geboren

7. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hier totaal geen voortekenen gehad, met 37+2 braken in de nacht mijn vliezen. We waren net 2 uur thuis van een verjaardag vervolgens trouwens geen weeën die kwamen pas tegen de volgende nacht aan... Voelde mij zeker niet anders dan anders.

8. MissVelvet

16 jul 2014
    21
    0
    1
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik had met 40 weken ook het gevoel dat ik de 42 zou halen, zo weinig beweging. Met 40+4 werd ik om 1.20u wakker van de eerste wee. Dit werden er 2, 3, etc.

Mijn vliezen zijn bij 8cm gebroken door de vk en de slijmprop kwam pas na 2 uur weeën. =P De eerste wee was dus het eerste teken.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier op de uitgerekende dag opeens gebroken vliezen en dag later is ze geboren. kreeg 5 uur later paar lichte weeën en wat bloedverlies en toen ik eenmaal aan het infuus lag ging het mega snel en lag ze paar uur na het infuus in mijn armen :) van 10 tot 2

10. Humava

Humava Niet meer actief

Ik had ook bij beide zwangerschappen helemaal geen voortekenen. De eerste begon met 40+3 en met 40+4 bevallen. De tweede begon met 40+3 en bevallen met 40+3. Allebei begonnen met weeën trouwens.

11. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Ik werd woensdagochtend tussen 0300 en 0400 af en toe wakker van wat kramp. Dacht dat ik grote boodschap moest doen. Maar toen zakte het weer af op het toilet en na een minuut kwam het weer. Af en toe wel in slaap gesukkeld had ook een kruik gepakt. Me man ging s ochtends om 0630 naar zijn werk en die vervelende krampen bleven maar. Heb ik nog rustig ontbijtje gegeten en paracetamol gepakt voor de pijn. Ondertussen me zus geappt dat ik slecht had geslapen van de terugkerende krampen en dat de paracetamol niet werkt en dat ik zo de huisarts ging bellen omdat ik dacht dat ik blaasontsteking zou hebben.
    Belt ze me gelijk op overstuur en zegt ze dat het tekenen zijn dat alles op gang komt voor de bevalling :D. Ik moest toen eigenlijk ff lachen. Had er op dat moment nooit aan gedacht dat ik moest bevallen. Terwijl ik 2 dagen voor de uitgerekende datum zit :D
    Helaas werd onze kleine pas donderdagochtend om 0930 geboren. Dus het duurde wel ff.

12. xAnne5

xAnne5 Lid

1 jan 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen! Krijg weer wat meer moed dankzij jullie! De VK gaf me echt het idee dat het vreemd is om nog niks te voelen..
    Heb wel wat meer druk in mn onderbuik sinds gister avond, misschien is dat een goed teken ;)

13. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Beide keren totaal geen voortekenen gehad en het begon met spontane vliesbreuk. Daarna direct weeen en een aantal uur later (9 & 3) waren ze er :)
    Toevallig ook beide keren overdag bij de vk op controle geweest, was niks bijzonders aan de hand. Diezelfde nacht begon de bevalling ;)

Eerste was bij 36+6, tweede bij 37+5.

14. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ik had ook totaal geen voortekenen en had een afspraak staan om met 40+5 gestript te worden als dat kon. Uiteindelijk zijn die nacht de weeen begonnen (wel al meteen zo pijnlijk dat ik niet meer door kan slapen) en ongeveer 6,5 uur later is mijn zoon geboren, dus strippen was niet meer nodig :).
    Succes met de laatste loodjes!

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook totaal geen voortekenen hoor.. Op de uitgerekende datum nog op controle geweest bij de VK, alles prima, inderdaad gesproken over volgende controle, dan evt. strippen o.i.d..

Daarna nog boodschappen wezen doen en 's middags toen ik lag te rusten op bed braken uit het niets mijn vliezen :p

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mijn tweede zwangerschap heb ik 10 weken voorweeën gehad, elke nacht urenlang, zonder enig resultaat. Met 41+1 had ik nog geen millimeter ontsluiting, zelfs. Met 41+2 is hij alsnog spontaan in 2,5 uur tijd geboren. Ik had wel heel veel stress tijdens die zwangerschap, denk wel dat de voorweeën en het uitblijven van de bevalling daardoor veroorzaakt werden. Pas toen ik echt geestelijk ook helemaal klaar was, kwam hij eindelijk (kwam mij wel goed uit, ik zou me geen raad hebben geweten als hij voor de UD was gekomen).

Mijn bloeddruk is altijd laag gebleven, zelfs helemaal aan het einde.
    Alle bevallingen zijn spontaan begonnen met resp. 38, 41+2 en 39 weken. Alle bevallingen begonnen ook met weeën en alle keren heeft de verloskundige mijn vliezen doorgeprikt met 8, 3 resp. 8 cm.

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Haha, zoiets had ik ook bij de eerste. Twee weken voor de UD, ik kon niet meer rechtop lopen van de buikpijn en belde bezorgd de verloskundige of dat normaal was. Nou, zei ze, ik denk dat je aan het bevallen bent, ik kom wel even kijken. En toen had ik al 8 cm ontsluiting, haha. Maar omdat het geen weeën waren die kwamen en gingen, maar gewoon 1 constante pijn die steeds erger werd, had ik het helemaal niet zo herkend.

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik ben bevallen met 41+2. Had met 41+1 al redelijk wat voorweeen. Die avond om 21.00 uur weeen om de 5 minuten en de volgende ochtend om 05.29 ben ik bevallen.

Ongeveer 5 dagen ervoor verloor ik mijn slijmprop.

19. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier geen voortekenen. (39.6) Vk gebeld ivm wat bloedverlies. Voor de zekerheid kwam ze langs om even te checken. Toen zat ik op 7 cm ontsluiting. Zo blij dat ik haar gebeld had :) nog geen 3 uur later had ik dl in mijn armen :D

20. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik moest in week 39 3x op controle (CTG). De dag voor mijn bevalling was de kleine nog niet ingedaald, nog geen ontsluiting, werkelijk NIETS. Alleen 1 dag ervoor een beetje van de slijmprop verloren. Die nacht begonnen met lichte weeën (soort van menstruatiekramp). De volgende dag is hij geboren. Hij is ingedaald tijdens de bevalling.

Deel Deze Pagina