Klachten reden voor keizersnede

Discussion in 'De bevalling' started by Mamamoeder, Nov 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamoeder

Mamamoeder Nieuw lid

Dec 5, 2011
    3
    0
    1
    Dag dames,

Wij hebben twee gezonde kinderen, zijn via de normale weg thuis geboren. Eerste bevalling was best pittig (bijv. 1 uur en drie kwartier moeten persen), duurde totaal 21 uur. Verloskundige heeft 1 uur moeten hechten. Na deze bevalling had ik klachten (zwaar drukkend gevoel van onderen).

Omdat iedereen zei dat een tweede bevalling altijd beter gaat, ben ik van de tweede ook thuis bevallen, opnieuw uitgescheurd. Dit is in april twee jaar geleden. Ook hier weer gehecht, maar sindsdien nog stééds deze klachten. Ik heb driekwart jaar bekkenfysio gehad (wekelijks, werd niet vergoed), en volg sindsdien bij de sportschool een speciaal bekkenprogramma. Ik ben bij de HA en gynaecoloog geweest, zij kunnen niks vinden.

Tijdens de menstruatie kan ik letterlijk niet langer staan dan 2 minuten. Ik voel dan een druk, die ik omschrijf als pijn, zeer onaangenaam! Dit heb ik ook bij veel stress/een dag veel staan o.i.d.

Wij hebben nog wél een kinderwens, maar ik voel dat het niet goed zal gaan als ik opnieuw op de normale manier beval. Op dit moment stellen wij een zwangerschap uit, want ik wil eerst goed hersteld zijn.

Morgen hebben wij een gesprek bij de HA. Wat ik wil bespreken:
    1. Wat kunnen we doen aan mijn klachten?
    2. Wij hebben een kinderwens, mogen wij een keizersnede?

Ik ben op de hoogte van risico's van de keizersnede, maar toch denk ik: deze risico's wegen niet op tegen de gevolgen van een 'gewone bevalling' (in mijn geval dan denk ik).

Wie herkent dit?

Is dit een reden tot het bespreken van een keizersnede?

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. Mamamoeder

Mamamoeder Nieuw lid

Dec 5, 2011
    3
    0
    1
    Niemand?

3. Elly1982

Elly1982 Actief lid

Oct 27, 2012
    177