Nou dames, Wat hebben jullie rolschaatsen of skeelers en bevalt dat? Voor- en nadelen graag! Vroeger, 80er jaren van de vorige eeuw vaak gerolschaatst, leefde op die blauw met gele rakkers. Ik heb van de week heel oude skeelers aangehad en wonderbaarlijk genoeg kon ik het gewoon nog! Een beetje 'bambi op het ijs' idee de eerste minuten maar daarna ging het toch best aardig. Maar nu? Het remmen vond ik nog wel een dingetje... En helaas, door de ouderdom ook meteen de klemmen kapot, onbruikbaar. Waar ga ik nu voor kiezen? Liefs, Kanarie
Ik weet niet of het zo is maar ik heb het idee dat je met skeeleren sneller gaat en dus verder komt. Bij rolschaatsen denk ik meer aan kunstjes. Ik heb zelf in ieder geval skeelers, leuk!
Ligt eraan wat he wil denk ik. Rolschaatsen zie ik echt als om mee te spelen. Vergelijk met kunstschaatsen op ijs. Skeelers zijn dan meer de noren. Goed om afstanden te doen. Daarin heb je geloof ik ook nog verschil tussen inline skates en skeelers. 4 of 5 wieltjes. Wat ook weer vetschil in wendbaarheid/stabiliteit geeft. Vraagje... welke bescherming doen jullie erbij? (Knie elleboog). Ben spontaan asn het overwegen skeelers voor mijn verjaardag te gaan vragen
Dank jullie wel, ladies! So skeelers it is! Ik heb nog een paar oude rolschaatsen geprobeerd maar dat vond ik veel wiebelen. Bescherming meebesteld voor ellebogen, knieën en polsen. Ben benieuwd!
Slim gekozen, ik heb beiden, mijn rolschaatsen pak ik om tien minuten rondjes te draaien op een geasfalteerd pleintje. Mijn skeelers pak ik om een uurtje te gaan ontspannen bij mooi weer, en gebruik ik dus uiteindelijk veel vaker. Ik vind het zelf een must om een helm te dragen bij het skeeleren.... je hoofd is net een waterballon vertelde een profskeeler mij eens, daarna nooit meer zonder helm gegaan. Gebruik ook polsbeschermers. De rest niet
Skeelers is heerlijk om straks in het voorjaar tochten te maken en te werken aan je conditie. Goed voor de spieren ook. Rolschaatsen voor volwassenen begrijp ik niet zo goed. Tenzij je kunstjes wilt gaan doen kan je daar veel minder mee. Skeelers zijn veel stabieler en makkelijker op verschillende soorten wegdek te gebruiken. Gebruik altijd polsbeschermers! Bij eeN val gebruik je automatisch je handen. Voor beginners zijn andere bescherming ook een must.