De meeste bevallingen schijnen te beginnen met weeën en 10% met het breken van vliezen. En als laatste kan je bevalling beginnen met het verliezen van je slijmprop. Een klein deel tenslotte is natuurlijk ingeleid. Ik ben benieuwd of dit een beetje klopt en heb een poll hiervoor gemaakt. Groetjes Suusje
Bij mijn eerste braken eerst mijn vliezen en verloor ik mijn slijmprop, de weeën kwamen later pas! Bij deze is het afwachten!
Bij mij braken eerst mijn vliezen, een slijmprop heb ik geloof ik niet gezien, en 2 minuten later kwamen mijn weeen al om de 3 minuten...dus hup naar het ziekenhuis toe, in de auto kwamen ze al om de minuut eenmaal in het ziekenhuis lag ik net op het bed en mocht ik al persen al met al dus super snel gegaan. liefs, misspuma
om 8:00 's morgens braken mijn vliezen en om 11:00 begonnen de weeen en om 2"44 's nachts is Lars geboren
Ik hoop heel gauw te kunnen vertellen hoe de bevalling bij mij begon. Wat duurt het wachten lang zeg, vooral als je de uitgerekende datum al voorbij bent.
Bij mij verloor ik eerst de slijmprop en had ik twee dagen last van oefen weeën. In de nacht van zondag op maandag kwamen de weeën om de 5 minuten. Mijn zoon kwam met zijn hoofdje naar buiten en toen bleek het vlies nog in tact te zijn , ze noemen dat geloof ik ook wel met de helm op geboren. Mijn tweede zoon is met een geplande keizersnede geboren. Ik hoop nu normaal te bevallen zo'n keizersnede is makkelijk maar de nasleep minder. Ik ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat verlopen. xxx Jet
Maandag kreeg ik weeen, vrijdag om 12.30 lag ik in ht zhuis en dacht ik dat mijn vliezen waren gebroken maar dat bleek 300 ml bloed te zijn wat ineens uit me stroomde. Om 14.00 hadden ze mijn vliezen gebroken (had toen 1 cm ontsluiting) 15.00 vollegige ontsluiting. 16.15 kon ik gaan persen 16.30 ws de kleine er
Bij mij begon het met het breken van de vliezen, helaas duurde het een hele tijd voor de weeen op gang kwamen en moest ik naar het zkh voor de bevalling ivm infectiegevaar. Uiteindelijk werd onze dochter, 31 uur na het breken van de vliezen pas geboren en ontwikkelde ze inderdaad een infectie. Gelukkig knapte ze hier heel snel van op!
Het begon bij mij met weeen. Slijmprop heeft de VK weggehaald (heb ik dus niet gezien) Vliezen zijn ook gebroken door VK.
Bij mij kwam de slijmprop, vrijwel direct braken de vliezen, 30 minuten later begonnen de weeën en 7 uur later was mijn meissie er.
Savonds de slijmprop, volgende ochtend braken me vliezen en een uurtje later begonnen de weeen.. Een paar uurtjes later had ik me dochter op mn buik..
Begonnen met lichte weeen, uur later braken de vliezen, toen hevige weeen, drie uur later bevallen. Slijmprop heb ik niet gezien, maar heb best veel bloed verloren tijdens ontsluiting en de vk zei dat ie daar in zat.
Bij mij vanmorgen om 05.30 u. braken de vliezen en nu is het wachten op de eerste weeën. Mijn vriend is vandaag jarig!
bij mij begon het met het breken van de vliezen, op het toilet en ook de slijmprop kwam mee. 5 minuten later kwamen de weeën, al om de minuut. Dus echt rust heb ik niet gehad. Alles in een keer! En een heel prachtig zoontje nu
Ik ging om 4:30 mijn bed uit om te plassen toen ik op stond dacht, he plas ik nou in mijn broek! Toen naar de w.c geweest geplast schone onderbroek aan weer nat ?huh even ruiken he volgens mij zijn mij vliezen gebroken(ik dacht dat je gelijk een vloedgolf zou verliezen en niet een paar druppeltjes!)Mijn man stond op het punt naar zijn werk te gaan ik zei ga maar het kan nog wel 24 uur duren.Is ie net 10 min weg begonnen de weeëm gelijk al om de 5 min. Ging allemaal heel snel alleen bleek de kleine niet goed te liggen en is het uit eindelijk een keizersnee geworden.