Hoe begon bij jou de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Suusje76, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe begin bij jou de bevalling?

1. Breken van vliezen.

2. Weeën.

3. Slijmprop verloren.

4. Ik ben ingeleid/geplande keizersnede.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb beetje vruchtwater verloren, waarna de volgende dag s'morgens heel vroeg de weeen begonnen, meteen om de 6 minuten.
    5 uur later is Steven in het ZH geboren.

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Bij mij gelden eigenlijk 2 antwoorden :D op de ochtend dat ik 42 weken was en ingeleid zou worden ben ik nog wel thuis de slijmprop verloren!. Om 8 uur s'ochtends hebben ze eerst mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis.

3. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Mijn tweede zwangerschap weet ik uiteraard ondertussen ook, hihi!

Ik werd om half zeven wakker met een hele harde buik, maar daar werd ik elke ochtend mee wakker, niets bijzonders dus dacht ik! Het eerste wat in me opkwam was, ik ga naar het toilet (dat deed ik dus nooit gelijk)! Ging plassen en had wat bloed! Kwam van het toilet af en kreeg de eerste wee, dacht bij mezelf ja hoor, na al die voorweeën zal het deze keer vast ook niet doorzetten! Maar toch wel, kreeg gelijk om de drie minuten weeën! Om 9 uur brak de verloskundige mijn vliezen en om 10.06 uur was mijn tweede kleine meisje geboren, dus heb er 3.5 uur overgedaan! Heel anders dan mijn eerste bevalling dus!

4. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    bij de eerst , slijmprop verloren daarna mijn water en leter werd ik ingeleid omdat ik geen weeen kreeg

en bij nummer twee verloor ik ook eerst mijn slijmprop en daarna mijn water en daarna kwamen de weeen......

5. Myran

Myran Lid

29 jun 2006
    6
    0
    0
    provincie groningen
    S middags braken de vliezen, 4 uurtjes later begonnen de weeen...
    Toen na 4 en een half uur werd Noa geboren!

6. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Bij mij waren het dus ruggeweeen en toen ik moest plassen verloor ik gelijk mijn slijmprop en dat was om half 5 smorgens.
    Mijn vriend toen wakker gemaakt en die heeft zich eerst gedoucht omdat ik zei dat er nog geen haast bij was en om 5 uur de VK gebeld en toen had ik al weeen (niet pijnlijk) binnen 3 minuten dus was ze er ook direct.
    Zou normaal thuis bevallen en dus ging ze gelijk toucheren en die blik van haar vergeet ik nooit weer, want ze zei je hebt al 8 cm ontsluiting heel verbaasd. Maar mijn vliezen moesten nog wel doorgeprikt worden, maar bleek dat het vruchtwater groen was en moest direct naar het ziekenhuis.
    Daar kwam ik om kwart over 6 aan met alle ophoudingen van de persweeen en na alle aansluitingen en na 3 keer persen was mijn dochter ook al.
    Binnen 2 uur en kwartier was ze er al met 3800 gr en 54cm.

Ik hoop dat deze kleine het ook zo snel doet.

Groetjes anna

7. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    mij hebben ze ingeleid en na 2 dagen en een keizersnee kon ik mijn ventje eindelijk vasthouden

8. wendy75

wendy75 Lid

12 jan 2007
    12
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen 's morgens om half 9, een uur later wat lichte krampjes wel om de 3 minuten, naar het ziekenhuis (was nl nog maar 35 weken). Geen weëen meer, maar om kwart voor 11 bleek ik al 8 cm te hebben en de baby lag in stuit. Toch gewoon bevallen, na 15 min persen was mijn zoontje geboren om 11.40 Dus dat was nog eens snel en pijnloos bevallen. Ben benieuwd naar deze bevalling :D .

9. marjan72

marjan72 Actief lid

3 sep 2005
    162
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik verloor op 1 december om 8 uur de slijmprop (met veel bloed er in), om 16.30 uur begonnen de weeën en op 11 december 2006 om 13.01 uur is Emaa geboren 29 uur na het verliezen van de slijmprop dus en 20 uur nadat de weeën begonnen.

Liefs Marjolein

10. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    1e bevalling: weeen
    2e bevalling: gebroken vliezen
    3e bevalling: opgewekt

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Slijmprop met 26 weken al verloren (had toen ook al ontsluiting en iets weeen gehad)
    Toen bleef het gelukkig steken bij 3 cm..
    met 32 weken kwamen de weeen weer, en twee weken later was het tien cm!

Heb dus voor weeen gekozen!

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben ingeleidt met 38 weken en 1 dag omdat Iman een groeiachterstand had.

Deel Deze Pagina