Hoi allemaal zoals sommige wellicht wel weten ben ik aan het wachten op een miskraam. nu heb ik sinds gister ineens heel erg veel afscheiding verlies het begon met 1 hele grote brok wit van kleur nu heb ik sindsdien continu deze witte 'brokken' ik heb ook een zeurend gevoel in mijn buik en rug. Zal dit het begin zijn van?
het zou kunnen aloha, ik durf het niet te zeggen. Anders zou ik het eens voorleggen bij een verloskundige.
die afscheiding heeft niks met een miskraam te maken. Bloedverlies of buikpijn wel.. maar je bent aan het wachten op de miskraam? Je weet al dat het vruchtje dood is ofzo?
ja vorige week woensdag is er vertelt dat er geen hartactie is en dus een miskraam komt. vrijdag heb ik dit nog een keer laten bekijken door een 2e persoon ook deze deelt deze mening. dus ben aan het wachten tot het komt momenteel. vind alleen ineens al die afscheiding zo vreemd dus dacht wellicht is dat een begin dat iemand daar ervaring mee had. verloskundige kon me er niet echt een antwoord op geven het hoort bij een zwangerschap maar het zou ook eventueel het begin kunnen zijn.. dus dacht wellicht kunnen mensen me vertellen hoe het bij hun begon en of ze de afscheiding wellicht herkennen van hun verloop.
Hoi Aloha, Allereerst gecondoleerd met dit kleine, maar grote verlies. Zelf heb ik afgelopen september een mk gehad bij 10 weken. Ik voelde me super zwanger! lees: moe, geen eetlust, dikker wordend buikje. Maar de echo gaf aan, dat het kindje geen hartslag meer had. Dag later gecontroleerd in het ziekenhuis en idd geen hartslag. Ik heb zelf gekozen voor een curettage. Dan zuigen ze het onder gehele narcose weg. Na de curettage waren binnen 2 dagen de sympthomen weg. Maar wachten op een mk, afdrijven van het vruchtje kan tot wel 6 weken duren. Heb geduld! Neem de tijd voor je verlies. Ik heb trouwens nooit bloedverlies of welke afscjeiding dan ook gehad. Niks. Mijn lichaam heeft mij zo in de steek gelaten. Ik heb het voor mij zelf wel een naam gegeven. Ik weet het geslacht niet, maar toch. Over die dingen kun je ook al nadenken, omdat het heel snel voorbij gaat. sterkte!
je raakt een gevoelig punt met het een naam geven. dit spookt ook door mijn hoofd maar zit dan inderdaad met het geslacht.. ik wil voorlopig geen curretage ik vind het idee heel erg naar voor mij persoonlijk en ik vind de risico's erg groot.
nou de afscheiding zal wel een zwangerschap symtoom zijn dan.. vreemd want voor de rest heb ik niks geen kwaaltjes meer volgens mij.. of zal dat psygisch zijn..
Hoi Aloha, Wat een naar nieuws....bij mij begon mijn miskraam met wat licht bruinverlies, dit heeft ongeveer een week geduurd, na die week werd ik 's morgens wakker en was mijn bed nat (ik dacht dat ik in mijn broek geplast had) en toen ik naar de wc ging ben ik het vruchtje verloren en heb ik nog een paar dagen gebloed. Ik wilde ook geen curettage en heb gewacht, bij mij heeft het 2 weken geduurd tot ik het vruchtje verloor. Heel veel sterkte!!
bedankt voor het delen van je verloop. ik zit nu ook steeds te kijken of de afscheiding van kleur veranderd maar 'helaas' nog niets te zien.. vreemd eigenlijk he dat je wacht op bloed terwijl je eigenlijk wilt dat het wegblijft.. dubbel weer.. dat stukje over dat je bed nat was was dat door het bloed of was de vruchtzak geknapt en was het vruchtwater?
OP deze termijn is er volgens mij nog nauwelijks vruchtwater, dus dat merk je niet zo duidelijk, (hier niet iig). Ik heb bij 12 weken een termijnecho gehad waarop duidelijk werd dat er enkel een leeg vruchtzakje zat. 2 weken later weer een echo, omdat ik een afspraak had bij de gyn om toch in te gaan grijpen. Ik zou dan een paar dagen later beginnen met cytotec, om de MK op te wekken. De volgende dag, woensdag, echter begon ik licht te vloeien, (bruin) en kreeg ik buikkrampen, en de dag erop veranderde dat langzaam naar rood. Vrijdags en zaterdags gevloeid als in een normale menstruatie, met steeds iets sterker wordende krampen. Zondagochtend begon ik hier ineens te bloeden als een rund, en heeft de miskraam plaatsgevonden. Ik bloedde wel echt extreem, de arts op de eerste hulp, waar ik met de ambulance naar toe ben gebracht, zei dat ze dit maar een paar keer per jaar zagen. Ik bleef daarna zwaar vloeien en heb toen donderdags nog een nacurettage gehad, nadat woensdags op de nacontrole geconstateerd werd dat er nog teveel restweefsel zat. Die curettage is mij alles meegevallen, was erg fijn dat ik de dag daarna eindelijk niet meer vloeide. De afscheiding die jij beschrijft, is volgens mij gewoon een zwangerschapssymptoom. Je lijf heeft duidelijk nog niet het signaal gekregen dat het niet goed zit, en dat kan een paar weken duren, tot zelfs wel 2 maanden, heb ik vrouwen over gehoord. Of het nog langer ook kan duren, dat weten ze eigenlijk niet zo goed: er is nog vrij weinig over bekend, omdat een missed abortion eigenlijk pas een bekend fenomeen is sinds er zoveel echo's worden uitgevoerd bij zwangere vrouwen...