Hoe begon bij jullie de bevalling? Wat zijn de signalen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door LiBoSo, 7 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.305
    1.109
    113
    Vrouw
    0 signalen! Weeen begonnen ineens om de 5 minuten :confused:
     
  2. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.593
    1.093
    113
    Ik merkte helemaal niks, geen harde buik noppes nada. Voelde me echt niet anders dan de weken ervoor. Ik dacht ik ga echt ver overtijd. Maar met 39.5 braken mn vliezen gewoon. Was wel mooi gelijk duidelijk want daarna begonnen de weeen ook gelijk pittig. 5,5 uur later was ze er :D
     
  3. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.584
    979
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Bij mijn oudste begon het met het verliezen van de slijmprop de avond ervoor (die middag ben ik gestript bij de vk), toen vanaf de ochtend lichte krampen die gedurende de dag erger werden. In de avond naar het ziekenhuis gegaan en kwam om 23:00 uur binnen met 7 cm ontsluiting :D Bevallen om 03:32 uur met 40+4 weken :)

    Bij de jongste lichte kramp in de vroege ochtend. In de ochtend toen ik naar de wc ging slijm met roze bloed. In de ochtend werden de krampen erger, halverwege de middag het ziekenhuis gebeld en mocht langskomen. Om 15:00 uur in het ziekenhuis aangekomen met 4 à 5 cm ontsluiting. Bevallen om 20:04 :)
     
  4. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.480
    7.326
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik dacht dat ik moest plassen, ging zitten en mn vliezen braken in bed. Ik dacht eerst oh nee ik plas in bed!!!!!! Maar het gutste eruit (baby was nog niet ingedaald omdat ze een sterrenkijker was) en toen dacht ik dit kan ook wel eens het begin zijn van de bevalling...... En dat was het ook. Pas na 4 uur begonnen de weeën en 48 uur nadat de vliezen braken is mijn dochter geboren.
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.213
    5.437
    113
    Bij mijn oudste had ik wat flinke voorweeën, ik ging ermee onder een warme douche en daar zakten ze weer weg. Week later voelde ik me de hele dag echt heerlijk, van alles gedaan, en ‘s avonds rond 19 uur was ik ineens zo ontzettend moe. Geen moeheid die ik herkende, ik voelde me ineens totaal kalm, nog nooit eerder zo’n enorme kalmte ervaren. Ik lag om 20u ofzo in bed en toen werd mijn dochter zo druk, echt wroeten in m’n buik. Na die wroet-aanval viel ik super diep in slaap. Mijn man moest tot laat werken, om 2 uur kroop hij ook in bed en toen voelde ik meteen mijn vliezen breken. Nog altijd totaal kalm naar de wc gegaan, geconstateerd dat ik overduidelijk vruchtwater verloor, maar ik had nog helemaal geen weeën. Verband in zodat m’n bed niet kletsnat zou worden, en weer rustig in bed gaan liggen. Meteen kwam de eerste wee en 15 minuten later waren ze regelmatig :)
     
  6. ZomerBloemen

    ZomerBloemen Actief lid

    11 jan 2023
    132
    141
    43
    Vrouw
    Ik zei om 17.30 uur tegen mijn vriend dat ik een buikgriepje kreeg. De klachten kwamen en gingen. Ik was 39.6 :roflmao:
     
  7. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83
    Lichte menstruatie krampen die ik ben gaan timen omdat er een soort regelmaat in Zat ( waren dus gewoon weeën)
     
  8. am1985

    am1985 Actief lid

    13 sep 2014
    108
    38
    28
    Ook 0 signalen. Bij de 1e ingeleid met 41+4 ivm zwangerschapsvergiftiging. Heftige bevalling. Bij de 2e is het spontaan begonnen met 38+1. S ochtends wakker geworden met lichte krampen, en 5 uur later was ze er.
     
  9. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.382
    2.563
    113
    Vrouw
    Friesland
    Bij alle 4 de kids was in de week dat de bevalling zou beginnen mijn lichaam wat van slag, in de zin van weer misselijk/overgeven en dunne ontlasting.

    De bevallingen van de jongens begonnen met weeën (37+6, 38+3 en 37+4), de bevalling van m'n dochter met gebroken vliezen (37+5).
     
  10. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    3.000
    3.076
    113
    Vrouw
    Ondanks dat TS allang bevallen is, mogelijk nog interessant voor iemand anders. Ik had twee totaal verschillende bevallingen. Bij de oudste ben ik ingeleid met 37 weken. Bij de jongste werd ik vanaf 37+5 homeopatisch ondersteund door de verloskundige. Na een paar dagen begon ik slijm te verliezen en steeds meer. Bij 38+5 had ik de hele een knal harde buik en verloor ook roze slijm en zei ook tegen mijn man; dit voelt anders. Bij 38+6 braken mijn vliezen spontaan om 9.30 uur, maar mentaal durfde en wilde ik niet er nog niet aan toe te geven. Om 4 uur kwamen de weeen op gang en om 6.45 uur is onze dochter geboren.
     

Deel Deze Pagina