Hoe begon bij jullie de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama86, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Vandaag heb ik de 37 weken mijlpaal bereikt. Mijn eerste kwam met 36w4d en ik ben dus officieel langer zwanger. Bij mijn eerste begon het met bloedverlies 's ochtends, na een uur kwam de verloskundige en constateerde al 4 cm! "s middags in het ziekenhuis zijn mijn vliezen gebroken en om 18.00 uur was hij geboren.
    Nu ben ik zo benieuwd hoe het nu zal gaan. Ik hoor graag jullie verhalen..

bozoe vindt dit leuk.
  2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Goedemorgen!

Ik was 39w4d zwanger (van onze eerste en tot nu toe enige kindje) en kreeg 's nachts kramp. Ik dacht dat het darmkrampen waren en heb een paar keer op de WC gezeten. Ik sliep die nacht wel een beetje, maar werd steeds wakker van al het gerommel in mijn buik. Tegen vijf uur in de ochtend merkte ik dat de krampen - die heel goed te doen waren - om de 10 minuten kwamen. De rest van de dag had ik om de 10 minuten weeën, soms zelfs om het kwartier of 20 minuten en kon ik nog gewoon dingen doen (wasje draaien, eten maken). Pas later op de avond, rond 21:30, werden de weeën heftiger en moest ik ze wegpuffen. De volgende dag om 12:49 is Floor geboren! (was een lange bevalling, ging allemaal niet heel soepeltjes, maar dat is een ander verhaal ;))

3. misa

misa Niet meer actief

Hier een inleiding met 39 (hoge bloeddruk). Dus dat loopt heel anders..
    Hoop stiekem nu ook op een mooi begin na de 37 weken..!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier bij de eerste begon het met weeen en later braken mijn vliezen en later in het zh had ik 4 cm.
    Dit was met 42.1 wk zwangerschap.
    Uiteindelijk is ze na 18 uur gehaald met een ks.

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Eerste is met 34 weken geboren.. geen weeen enkel harde buiken. twee weken met 5 cm gelopen.. daarna met 9 cm en persweeen naar het zkhs gegaan... en daar zijn mijn vliezen doorgeprikt en een klein uurtje later was meneer er.

Nu word ik met 37 weken ingeleid.. hoop nog dat ze uit zichzelf komt maar dan moet ze opschieten..haha

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    met 35w begonnen, voelde 's avonds om 11u wat krampen in mijn buik en had rugpijn maar dacht nog lang niet aan de bevalling. De krampen werden heviger zoals menstruatiekrampen, om 00u30 braken mijn vliezen, om 5u naar het zh gegaan en om 16u is mijn kleine man geboren :)

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij mijn oudste braken mn vliezen om 23 uur (op de uitgerekende datum), de weeën kwamen rond 1.00 uur op gang, om 5.00 naar het ziekenhuis gegaan, om 7.15 begonnen met persen, 8.40 was ie geboren na een knip, 4025 gram.

bij mijn tweede werd ik wakker van een wee rond 1.00 (op 40+3), 3.15 naar het ziekenhuis, 4.55 begonnen met persen, 5.03 geboren (zonder knip), 4130 gram.

de tweede ging dus duidelijk sneller, ben benieuwd hoe het bij de derde zal gaan, weer sneller??

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e dacht ik dat de vliezen waren gebroken (hoge vliesscheur). Vk prikte ze geheel, 2,5 uur later volledige ontsluiting en na 8 minuten persen was mnr er.

2e, vk vliezen geprikt omdat ik het niet zo goed meer trok, 39 minuten later volledige ontsluiting, 12 minuten persen en mnr was er.

Ik beval snel, maar hoe ik het moet herkennen geen idee, de vk heeft me twee keer een zetje gegeven. Twee keer met twee cm vliezen geprikt.
    Ik hoop dat het deze keer weer zo mag gaan, maar moet nu in het ziekenhuis bevallen :(

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    werdt half 3 in de nacht wakker, bed en pyamabroek was zeikenat...toen ik naar de wc leip seipelde het langs mn benen...had een heeeele lichte ongiekrampen... naja vanuit daar werst het erger en is met 38,4 om 7 voor 7 in de avond onze meid geboren

10. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    de eerste ben ik met 42weken en 2 dagen ingeleid. ze was er na een 14uurtjes.

en nu? nu hoop ik dat het eens zelf begint! en dan graag niet na de 42weken

11. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij 38+1 wk begon het met lichte weeën, na een aantal uren verloor ik een slijmprop.
    Daarna begonnen de weeën in kracht toe te nemen en begon het allemaal echt....

12. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Met 39+2 stond ik 's nachts op om te plassen en leek ik het niet tot het toilet te redden (had ik nog nooit gehad in de zwangerschap). Droog ondergoed aan en weer gaan liggen. Niet snel daarna moest ik weer plassen en ook toen was ik niet op tijd bij het toilet. Toen ik in mijn ondergoed keek zag ik dat het lichtroze was en het dus vruchtwater was. Bleek een scheurtje in mijn vliezen te hebben.

01.30 gebroken vliezen
    02:30 start onregelmatige weeen.
    08:00 start regelmatige weeen
    09.54 dochter geboren.

Lekker tempo voor een eerste al zeg ik het zelf.

13. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Bedankt allemaal voor jullie berichten. Best een hoop ook bevallen na de datum. Nu met 37 weken heb ik eigenlijk best wel gehad en hoop ik, dat het vrij snel komt. Alle zwangere dames succes!

14. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier de eerste met 39.2 weken en ging heel snel na het eten was om denk zo,n half 8 was erg laat kreeg ik erge krampen ..
    ziekenhuis gebelt en afwachten nou had steeds meer last en niet meer afgwacht toen we zijn naar ziekenhuis gegaan waren er zo rond half 9 wezen douchen spugen enzo en om 23.58 is de oudste nu geboren ze was 2560 gram en 41cm

de jongste was erg lang ruim 19 uur
    het wou allemaal niet vorderen en na een hele nacht weeen naar ziekenhuis daar rond 12 uur een rustgeven iets gehad daardoor voelde ik weeen niet meer en kon ik weer wat bijtanken om 16.00 uur was het allemaal uitgewerkt en gelijk heftige weeen en om 17.12 uur bevallen van onze 2de van 3690 gram en 49 cm

15. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    bij mijn oudste was ik 40+11, s'morgens naar het ziekenhuis geweest omdat hij in het weekend pasen was, ik zou de dinsdag na pasen ingeleid worden, zegt de verpleegkundige mevrouw er is weeenactiviteit te zien, ik zoelde niks
    boodschappen gedaan, het was immers vrijdag en na pasen zou de kleine er eindelijk zijn
    liep op het dorp nog naar de slager, daar vonden ze me gek ik moest thuis blijen hihih maar ik had nergens last van, thuis de boel aan kant gemaakt
    en s'avonds om 20.30u gingen we eindelijk eten, ik plof met mijn bord op de bank, kijk mijn partner en zeg het is begonnen
    meteen weeen volop zonder pauzes en na 5,5u had ik een mooie dochter

ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan ook omdat ik nu 11 jaar ouder ben dan bij de eerste

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    met 39 weken.. werd snachts wakker van de krampen.. en d8 dat t gewoon wat voorweeen waren.. de krampen bleven aanhouden.. rond 7u in de ochtend vk gebeld omdat ze heel regelmatig kwamen.. rond half 8 uur naar ziekenhuis.. om 10u vliezen geprikt.. en om 12.19u is onze kleine man geboren!

17. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Bij de eerste braken ineens de vliezen
    Bij de 2e en 3e begonnen met weeen

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Met 40+4 begon het met lichte weeen, om de 7 min... Het ziekenhuis noemde het voorweeen.
    Ik heb meer als 48u met deze "voor"weeen gelopen om de 7 min en de volgende dag verloor ik mn slijmprop en de nacht daar weer op zette het pas echt door....
    Dus ruim 48u voorweeen en daarna nog 12u normale weeen! Ik was ook echt dood en dood moe

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    met 39.3 weken begonnen de weeen, heel onregelmatig en stopte 's avonds. Naar bed gegaan en 's nachts om 1 uur begonnen ze weer, meteen om de drie minuten. Uiteindelijk is onze dochter 's middags om 2 uur geboren, na ruim een uur persen met de vacuumpomp gehaald.

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

We gingen voor een geplande keizersnee maar omdat mijn vliezen spontaan braken op precies 38 weken werd het een iets minder geplande keizersnee :D ...de nacht ervoor niet geslapen, had overal pijn en harde buiken.

Deel Deze Pagina