Hoe begon bij jullie de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama86, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 39.5wk na nachten van flink voorwerk, braken mijn vliezen in de ochtend. Slechts 2 cm ontsluiting en direct persweeen. Ruim 7 uur later lag ze op mijn buik! Best snel dus ben ook heel benieuwd hoe deze bevalling gaat verlopen.

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn beide bevalling zijn begonnen met het spontaan breken van mijn vliezen. Mijn dochter is geboren met 39+5, 10,5 uur na het breken van de vliezen. Mijn zoontje is geboren met 39+3, 3,5 uur na het breken van de vliezen.

3. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 2e dus ook een spontane vliesscheur?
    3.5 uur... wow..

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, bij de 2e ook spontaan de vliezen gebroken.

5. Tulli

Tulli Niet meer actief

Met 39weken (1e kerstdag) opgestaan met wat "ongesteldheidskrampen" en verloor zo nu en dan wat vocht (bleek vruchtwater te zijn).....ik begreep niet direct wat er aan de hand was, me hoofd stond in de kerstsfeer! Maar al snel kwam ik er achter dat er iets anders te gebeuren stond die dag.

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Met 36.2 braken mijn vliezen.. Naar het ziekenhuis, geen weeen. Om 10.30 uur start inleiding, 11 uur regelmatige weeen. 12.51 is mijn dochter geboren en om 12.57 is mijn zoon geboren in stuit. In 2.5 uur een tweeling rijker! Ben benieuwd hoe snel het met onze 3e zal gaan! Ik kijk ook met plezier terug op mijn bevalling, het ging rap en zonder pijnstilling, knip, pomp of wat dan ook. Ik wens iedereen zo' n bevalling.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier zou ik ingeleid worden de volgende dag nadat ik op controle geweest was. Mijn bloeddruk was zo hoog. Gelukkig hoefde ik niet ingeleid te worden want om 0.00 braken de vliezen in bed. Kreeg direct weeen om de 5 min in het zh had ik al 4 cm. Na 12 uur was hij dr. Ik ben bevallen bij 39+4.

Ik ben zo benieuwd hoe het nu gaat. heb met de 33 weken al in het zh gelegen met weeen en heb nu al een verweekte bm en 1 cm ontsluiting.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier om kw over 1 's nachts een enorme kramp in mn onderbuik.. Ik dacht nog: Damn, een wee doet natuurlijk nog zeerder.. ;)
    Na een half uur weer een kramp en meteen om de 4 minuten..
    Vrij snel gebeld ook naar de vk.. Die was er om kw voor 4.. Onderzocht: 4 cm, hup naar het zh.. Om 7.10 uur is hij geboren..

Ben benieuwd hoe het nu gaat..

9. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Gisteravond en vannacht heb ik in totaal meer dan 5 uur aaneengesloten menstruatieklachten gehad. Raar gerommel in mijn onderbuik. Zat wel heel diep de 'pijn'. Af en toe een kramp erbij. De vk niet gebeld, omdat ik niet zeker genoeg was van mijn zaak. Nu 's ochtends alles weg. Ik hoopte best wel, dat dit de weeen waren, maar ik vrees toch dat het goed voorwerk was. Heeft iemand hier ervaring mee, die wel vrij snel daarna toch bevallen is?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij 41.1 werd ik wakker van een scheurtje in mn vliezen ( Huh, plas ik nou in mn broek? ) verloskundige gebeld en met meconiumhoudend vruchtwater ingestuurd. In het ziekenhuis 4 cm ontsluiting geconstateerd ( vrijdag-maandag krampjes, geen echt pijn ) en werd ingeleid, dit ging snel maar niet effectief. 18 uur later had ik - na een ruggeprik en pijnstiller - 6 cm ontsluiting en hebben ze besloten de kleine meid met een KS te halen ivm het meconium houdend vruchtwater. Dus uiteindelijk vrij belabberd, een gewone bevalling + vermoeidheid en KS er achteraan.

11. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    de eerste werd een inleiding bij 39 weken,
    nu afwachten op de 2e, word in principe een ks, maar toch...
    hier hele nacht/dag af en toe harde buiken/krampen, en toch wel erg last van mijn rug...maar goed zal wel voorwerk zijn...

Deel Deze Pagina