de krampen worden wel steeds pijnlijker nu, ik weet het nog zo net niet, mijn gevoel zegt allemaal dat het niet lang meer zal duren, het is nog niet met regelmaat maar ze doen wel zeer, ik denk dat ik zo maar naar bed ga en ik kijk wel hoe het gaat lopen, als ik vannacht wakker wordt van de pijn dan weet ik hoe laat het is, maar misschien wordt ik morgen vroeg wakker en heb ik nergens last van, moet morgen toch naar de vk, dus kan het haar voor leggen, kan zei misschien kijken of ik ontsluiting heb.
nou hij zit er nog in hoor hihi...... ben vannacht wel een par keer wakker geworden van de krampen, en ben nog wee heel erg misselijk, ook lang achter elkaar blijven staan lukt me niet omdat ik dan weer krampen krijg. ik zal het er vanmiddag eens met de verloskundige over hebben.
een tip: als je onder de douche gaat of in bad en ze worden sterker dan ben je begonnen, worden ze zwakker dan is het gewoon nog oefenen/indalen. Alle 3 de bevallingen begonnen met dat ik de dag ervoor heel onrustig was, dit had ik zelf overigens niet door hoor. de oudste begon heel rustig met af en toe een wee, de middelste met gebroken vliezen en bij de jongste ook met af en toe een wee. Bij alle 3 was de baby de 2 dagen ervoor ook een stuk rustiger. stilte voor de storm zegmaar.
als eerste braken mn vliezen (11 uur, we lagen net een kwartiertje op bed toen ik het gevoel had weer te moeten plassen, toen ik opstond braken ze), toen kwamen de weeen rustig op gang. de vk kwam rond half 3 geloof ik, toen had ik 3-4 cm, rond 5 uur zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat de weeen wat heftiger werden, en ik begon over te geven, in het ziekenhuis had ik 6-7 cm. om kwart over 7 had ik persweeen en 9 cm, mocht rustig aan meepersen, ons zoontje is om tien over half 9 geboren, en om half 11 zat ik thuis op de bank met ons wondertje! succes!
ben net terug van vk, heb het met haar over gehad, en ze zegt ook gewoon afwachten. ze heeft wel in de computer gezet dat het al wat begint te rommelen, en ze zei dat ik het rustig aan moet doen, ook heb ik nu ineens heel snel harde buiken, hiervoor geen last van gehad, begint nu ineens, ook toen de vk ging voelen hoe hij ligt kreeg ik gelijk weer een harde buik. dus ik ben benieuwd ik doe het gewoon lekker rustig aan, en kijk wel wanneer ons manneke er klaar voor is hihi......
Nou Esther wat spannend zeg, ik heb dit topic een beetje gevolgt en dacht laat ik nu maar eens reageren want ik heb hetzelfde als jij! Tis mijn eerste kindje dus raad kan ik je niet geven maar wil je wel even heel veel succes wensen! Liefs Palmie
ik vind het ook reuze spannend, soms dan ben ik het zwanger zijn eigenlijk helemaal niet beu, en ben dan bang als ik bevallen ben het heel erg ga missen, maar soms dan raakt mijn geduld een beetje op en ben dan zo nieuwschierig, en wil onze keine jongen dan zo graag in mijn armen houden, maar tot nu toe speel ik met hem terwijl dat ie in mijn buik zit, en onder de douche vind ie het ook erg lekker, want dan steekt ie altijd zijn kontje helemaal naar achter lekker naar de warme straal toe, en op zulke momenten geniet ik er zog zo van dat ie zo dicht bij me is, lekker warm in mijn buikje. maar als hij het tijd vind om te komen vind ik dat ook helemaal geweldig hoor.
Bij mij begonnen de bevallingen 2 maal met het breken van mijn water. Bij de eerste zette het gelijk door en beviel ik dezelfde dag (6 uur later) en bij de tweede de volgende dag. De dagen ervoor wel een beetje moe, krampen maar voor de rest niets speciaals.
Het is ook zoooo spciaal een kleintje in je buik. Echt wel dat je dag gaat missen hoor. Had ik ook elke keer. Maar je kindje vasthouden.... goud met een randje!
Bij mij heeft het wel doorgezet. Ik ben gister bevallen van een gezonde dochter!! Alles is goed gegaan en gaat nog steeds erg goed. We genieten volop. Succes en sterkte esther met de laatste loodjes!!! Liefs,
oh wat gaaf, gefeliciteerd meis, ooooohhhhh spannend allemaal he, moet zeggen dat de voorweeén s'nachts op zijn ergst zijn, overdag heb ik wat ligte krmapen dus ik denk dat ik nog wel even een tijdje moet wachten of het moet bij mij s'nachts ineens door zetten.
Gefeliciteerd!! Hoe heet jullie kleine meid? En hoeveel weegt en meet ze? (wil alles weten hoor ) Maak er maar een mooie banner van! xx
ik laat weer even een berichtje achter, heb de afgelopen week erg veel last van krampen en voorweeén gehad, maar vanaf gisteren avond tot nu als maar door voorweeén gehad, en een heel raar gevoel in mijn benen alsof ik er ieder moment door heen kan zakken herkent iemand dit, heb nu ook de hele ochtend last van krampen maar weer onregelmatig, maar wel pijnlijk, zou nou eindelijk door gaan zetten, heb vannacht echt super slecht geslapen, ik wil zo graag bevallen, misschien wel te graag, want de kans dat ik over de 40 weken ga bestaat ook nog natuurlijk, maar dat ik nu al zoveel krampen en voorweeén heb gehad wil dat iets zeggen?? of zijn er ook bij die dit ook heel lang gehad hebben en overtijd gingen??
Ik heb ook al heel de week enorm veel last van voorweeën en pijnlijke harde buiken, hoe later naar de avond toe hoe erger het wordt, geraak dan nog nauwelijks naar boven om te slapen. Gelukkig heb ik er 's nachts geen last van en begin ik raar genoeg beter te slapen de laatste dagen, moet ook minder vaak op om te gaan plassen. Als ik 's morgens opsta voel ik me veel beter maar na enkele uren komt het weer op. Pfff wordt wel zwaar hè. Heb bovendien de laatste tijd weer meer last van darmkrampen (heb sinds eergisteren 3 aambeien cadeau gekregen ) en heb ook af en toe wel 't gevoel dat ik door m'n benen ga stuiken. Last van m'n rug, m'n liezen.....klaag klaag, achja, nog ff op de tanden bijten.
hoi esther1984 (en de rest natuurlijk ook) Ik loop op 1 dag gelijk met jou. Ik loop met precies dezelfde zenuwen als jij... Ze zeggen dat je niet moet gaan zitten wachten, maar als je krampen voelt, denkt je toch weer...zou het beginnen? Vanaf 37 weken heb ik ook regelmatig voorweeën. Ik voel eerst kramp in mijn onderrug en dan voel ik een kramp in mijn buik opkomen en weer langzaam wegvloeien. Verder zodra de kleine beweegt, als ik naar voren buig om wat te pakken, als ik ga zitten enz,enz dan krijg ik een gevoelige harde buik. Elke ochtend ben ik stiekem teleurgesteld dat we nog niet met zijn drietjes zijn Het zwanger zijn ben ik niet zat, maar ik wil zo graag mijn hummeltje vasthouden.....
gelukkig ben ik niet de enige, heb de hele dag al krampen, maar niet zo erg dat ik ze weg moet puffen ofzo, de kleine gaat mij ook steeds zeerder doen, als ik na een nacht half slapen wakker wordt moet ik kruipent naar de w.c. van de pijn, en onze kleine steekt ook soms zo ver zijn kontje achteruit dat er een hele teut op mijn buik komt, dat ik zowat het gevoel krijg dat mijn buik open scheurt, en mijn rug au au en nog eens au, die laatste loodjes zijn echt zwaar, en probeer nog zo veel mogelijk te genieten maar met al die pijn is dat niet altijd even makkelijk, en dan nog niet over die stemmingswisselingen gesproken, nou dames hoop dat we mekaar de nodige steun kunnen geven in de misschien laatste uurtjes, daagjes of misschien nog wel weekjes hihi.....
Ik werd 's ochtends wakker met een menstruatie buikpijn en 's middags waren dat krampen en 's avonds kwamen de weeen. Toen wij 's nachts de VK aan de lijn hadden en naar het ziekenhuis mochten komen ben ik nog even gaan douchen en ben ik mijn slijmprop verloren dus dit was al tijdens de weeen. Mijn vliezen zijn door de VK gebroken tijdens mijn bevalling.