Ben je klaar voor het moederschap? Doe de test! Ik vond deze persoonlijk erg grappig. Waarschijnlijk zal het heel herkenbaar zijn voor een aantal mama's... Test 1: Voorbereidende fase Voor vrouwen: 1) Draag een soepjurk en bind een zak aardappelen voor je buik 2) Laat het daar 3) Na 9 maanden verwijder je 5 procent van de zak Voor mannen: 1) Ga naar de apotheek, gooi al je geld op de toonbank en laat de apotheker zijn goesting nemen 2) Ga naar de supermarkt: betalen hoeft niet, je loon wordt rechtstreeks aan hen doorgestort 3) Ga naar huis. Lees de krant voor de laatste keer Test 2 : Kennis Spreek af met een koppel dat al kinderen heeft. Spel hen de les over de opvoedingsfouten die ze maken, hun gebrek aan discipline en geduld, hun lage tolerantieniveau en de onbeleefdheid van hun kinderen. Stel voor hoe het beter kan: hoe hun kind na een week zal doorslapen/op het potje gaan/tafelmanieren bezit en zich over het algeheel als een engel gedraagt. Geniet ervan, het zal de laatste keer zijn dat je weet hoe 'het' moet en dat je alle antwoorden hebt. Test 3: de nachtshift 1) Loop van 17 tot 22 uur door de woonkamer/het huis met een grote zak tussen 4 en 6 kilo met de radio snoeihard. 2) Om 22h leg je de zak in een bedje, je zet je alarm om middernacht. 3) Ga slapen 4) Sta op om 23h, neem de zak en loop rond tot 1h. 5) Zet je alarm voor 3h. 6) Je kan niet slapen, dus je staat terug op voor een kopje melk/thee of een aflevering van Modern Family. 7) Ga slapen om 2.45 uur 8) Word wakker om 3.00 uur 9) Sta op en zing liedjes tot 04.00 10) Zet het alarm op 5.00 uur 11) Sta op om 05.00 en begin met het ontbijt Hou vijf jaar vol. Kijk vrolijk. Test 4: Aankleden 1) Koop een octopus en een sportzak die met twee touwtjes sluit 2) Prop de octopus in de zak zodat geen enkele arm eruit hant. 3) Binnen de vijf minuten Test 5: auto's 1) Dump je BMW en koop een wagen met 5 deuren en een gigantische kofferbak 2) Koop een chocoladeijsje en leg het in het handschoenkastje. Laat het daar. 3) Neem een muntstuk en stop het in de CD-speler 4) Verbrijzel een pak koekjes en strooi uit over de achterbank 5) Passeer met een hark langs beide kanten van de auto Test 6: Probeer eens te gaan wandelen 1) Wacht 2) Stap door de voordeur 3) Ga terug naar binnen 4) Ga naar buiten 5) Ga nog eens naar binnen 6) Stap weer maar eens naar buiten 7) En jawel, nog eens eens naar binnen 8) Ga tot aan de stoep 9) Wandel terug 10) Wandel naar de stoep 11) Wandel heel langzaam voor vjif minuten 12) Stop, inspecteer en stel zes vragen over elk stukje afval op straat 13) Ga terug 14) Begin te schreeuwen tot de buren beginnen te gliren 15) Geef het op en ga terug naar huis Je bent nu klaar om met je kleuter te gaan wandelen Test 7: Praten met kinderen Zeg alles minstens vijf keer Test 8 : samen naar de supermarkt 1) Rij naar de supermarkt met een goede vervanging voor een kleuter, bijvoorbeeld een geit. Wil je meer kinderen, neem dan meer geiten mee. 2) Doe je weekinkopen zonder de geit uit het oog te verliezen 3) Betaal voor de boodschappen en alles dat de geit opeet of vernietigd heeft Piece of cake? Dan ben je klaar voor kinderen. Test 9: Voeder de baby 1) Hol een meloen uit 2) Maak een gaatje in de meloen 3) Hang de meloen aan een touwtje aan het plafond en laat het heen en weer bewegen 4) Probeer een stukje brood of een lepel weke cornflakes in de meloen te droppen terwijl je doet alsof je een vliegtuig bent 5) Doe dit tot de helft van de portie op is 6) Giet de rest op je schoot en de grond Test 10: de tv 1) Leer alle namen van de figuurtjes in kinderprogramma's vanbuiten 2) Kijk naar niets anders in de komende vijf jaar Test 11: Rommel 1) Smeer choco en confituur op de zetel en in de gordijnen 2) Verstop een vis achter de stereo en laat het daar de hele zomer 3) Steek je vingers in (natte) aarde en teken ermee op de muren. Probeer te verdoezelen met potlood 4) Maak elke lade, kast en opbergdoos leeg en giet uit op de grond 5) Verplaats de dingen op de grond willekeurig van kamer tot kamer, en laat liggen. Test 12: "Are we there yet?" 1) Maak een opname van iemand die herhaaldelijk 'mamamamamama' roept. Er mag niet meer dan vier seconden tussen elke 'mama' zitten. Verwerk ook luidere, jammerende en brullende versies, ongeveer met het decibelgehalte van een jumbovliegtuig. 2) Speel deze cassette af, overal en altijd, de komende vier jaar Je geeft geen krimp (meer)? Gefeliciteerd, u bent klaar voor een reis met je kleuter. Test 13: Een goed gesprek 1) Begin te praten met een volwassene naar keuze 2) Laat iemand aan je broek/t-shirt/mouw trekken terwijl de mamacasette van in de auto afspeelt. Test 14: Klaar voor het werk 1) Kies een dag met een belangrijke meeting 2) Kleed je tip-top aan 3) Meng een kop melk en een glas citroensap en roer 4) Giet de helft over je fantastische blouse, de andere helft over een handdoek 5) Probeer de blouse proper te maken met bovenvermelde handdoek 6) Verander niet van kledij (geen tijd!) 7) Ga naar het werk Geslaagd? U bent nu klaar om kinderen te hebben !
hihi!!! Jammer genoeg is er niets maar ook niets om je voor te bereiden...wat dat moederschap met je doet...zo onwerkelijk!
shit had je het niet eerder kunnen posten? haha heb net samen met mijn mannetje zitten lezen en zijn reactie was :O dat word nog wat. Evengoed wij zijn er helemaal klaar voor!!!
Whahahaha! Ik lig in een deuk! Heb hem direct naar mijn man ge-emaild. Benieuwd of hij het ook zo grappig vindt.
Haha zo herkenbaar Het klopt eigenlijk wel allemaal Niet dat ik de toekomstige mama's die nog geen kinderen hebben wil ontmoedigen Zoontje is nu 18 maand en eigenlijk een lief ventje maar ja, ook wij hebben echt dagelijks momenten dat we vloeken hoor! Vannacht is hij 3 keer wakker geworden, eerste keer door mega kakapamper en een vuil bedje, daarna twee keer overgegeven in zijn net ververst bed. Hij is wat ziekjes ( vorige week ook al ziek geweest en 's nachts om de haverklap wakker) Aankleden en verversen is telkens een gevecht want meneertje wil niet stil liggen, ligt te worstelen en te stampen (heel leuk als je 18 weken zwanger bent en al een dikke buik begint te krijgen). Eten is tegenwoordig ook een hele beproeving, hij wil zelf eten maar lukt nog niet goed, eten vliegt dus overal. Op stap gaan is een heel gedoe, eerst zorgen dat ik zelf volledig aangekleed ben, dan meneertje proberen te pakken te krijgen, dan hem vastgrijpen, zijn gestamp ontwijken, hem in zijn jasje wurmen, zijn schoentjes aan zijn stampende voetjes doen, zijn mutsje proberen op zijn hoofdje te krijgen. Daarna alle bagage (flesje, fruit, koek, pampertjes, vochtige doekjes ...) meenemen, dan ook iet van speelgoed, zijn knuffel, zijn tutje, dan met volgeladen armen, een dikke buik proberen hem mee naar buiten te krijgen. Dan loopt hij weg, terug naar binnen. Je moet veel geduld hebben en je zeker niet beginnen opjagen.
Mijn dochter vraagt me net: ''Mama, ben je nu aan lachen of aan het huilen''. De tranen staan in mijn ogen van het lachen. Echt hilarisch!!!
Ik mis "smeer snottebellen aan je trui op schouderhoogte en loop er de hele dag mee rond terwijl je doet alsof je van niets weet".
Heel grappig, alleem totaal niet herkenbaar voor mij. Maar we hebben dan ook een heel gemakkelijk kind.
Hij is geweldig! De moraal is feitelijk dat je je nooit optimaal kunt voorbereiden en dat je er eigenlijk ook nooit klaar voor kunt zijn, want waar je dan klaar voor moet zijn, dat snap je pas als de kleine geboren is! Soms moet je gewoon diep ademhalen en dan met je ogen dicht in het diepe springen!
geweldig! Moeder liefde maakt blind toch ? Ik hoop dan ook beetje doof en als ik om mij heen kijk ook minder preuts wat betreft vieze dingen.... ik vind het altijd zooooooooo vies als moeders of vaders etensresten die net zijn uitgespuugt door hun kind opeten onder een gesprek.. JAK!!
oohhh baaaahhhhh echt waar, uitgespuugd door t kind?? oh geloof me, dat zou ik net zo hard laten liggen hahahaha verder, hilarisch stuk! en ja herken wel dingen vanuit mn omgeving zelf nog geen ervaring mee, we zullen t mee gaan maken