aambeien, beurs gevoel van onderen na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door exciting, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    hallo!

ik ben 10 oktober bevallen van een prachtige zoon!
    we zijn morgen 2 weken verder, en heb erg last van aambeien. Gelukkig kan ik weer normaal naar het toilet, maar vind het erg vervelend en pijnlijk bij het zitten en lopen. Ik gebruik curanol zalf, maar kan niet zeggen dat het helpt. Heeft iemand nog tips? En wie had er ook last van en hoelang duurde het voor dat ze weg waren?

ook heb ik nog een beurs gevoel bij de vagina/schaamlippen. En mijn stuitje is erg pijnlijk! Ik ben 2 uur aan het persen geweest, dus ik denk dat het daar door komt. Maar hoelang duurt het voordat de pijn minder wordt en weg gaat? En namen jullie ook medicijnen? Zoja welke?

ik hoop dat jullie tips hebben, en/of zich herkennen in mijn verhaal! Bedankt alvast

liefs

2. rijkdom

rijkdom Lid

14 jun 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh zo vervelend! In elk geval niet op een ring of zacht kussentje gaan zitten maar juist liever op een hardere ondergrond.
    Theranal (maar dat is misschien wel t zelfde?).
    Vooral veel drinken, fruit eten, bewegen, evt roosvicee laxo gebruiken om de boel wat zachter te houden.....

3. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh aambeien, had iknook zo erg... Ook al de curanol tabletten gebruikt? Ik had beide, dat hielp.. P

4. kimberly84

9 jun 2012
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben nog zwanger maar heb helse pijn gehad aan aambeien. Het is nu sinds een week helemaal over. Ze zaten bij mij inwenig maar kwamen er tijdens het lopen en tijdens de ontlasting steeds uit (sorry). Ik heb otrivin erop gespoten en echt waar,ze slinken hier echt helemaal door weg! Ter verzachting van de pijn heb ik er ook sudocreme opgedaan. Heb ook curanol geprobeerd...theranal...lidocaine vaseline...dokter vogel hamamelis creme, niets hielp, alleen de otrivin icm de sudocreme. Hoop dat je er snel vanf bent, tis echt heel naar!

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    dankje Kimberly! Ga morgen otrivin halen! Sudocreme heb ik ook! Proberen waard! Thnx

6. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ok misschien een domme opmerking maar bedoel je otrivin neusspray? Voor aambeien? Ik ben bereid alles uit te proberen. Helaas na zwangerschap en bevalling een continue proces die krengen. Curanol doet hier niks. Theranal puur tegen de pijn.

7. kimberly84

9 jun 2012
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad! Otrivin neusspray.. Klinkt gek he. Hihi! Ik was echt wanhopig en heb me suf gegoogled en kwam echt heel vaak de otrivin tip tegen. Ik was in staat om alles te proberen dus ook neusspray op de bips :p Mij heeft het iig super geholpen. Was er met ongeveer anderhalve week vanaf.

8. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    En euh spray je dat dan alleen aan de buitenkant of moet t ook aan de binnenkant als ze ook daar zitten:(:)

9. kimberly84

9 jun 2012
    99
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik had alleen maar inwendige maar die kwamen tijdens ontlasting en met lopen naar buiten dus kon ik ze op die momenten insprayen. Wat een verhaal....hihi.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik kreeg 4 weken na de bevalling pas last van aambeien, inwendig dan wel. Heb daarvoor zetpillen gebruikt (sperti) maar die werkte niet echt om de aambei op te lossen, wel om m'n ontlasting zacht te houden.
    (neusspray wat hier genoemd wordt ga ik ook eens proberen)
    Beurs gevoel hou je nog wel een tijdje. Ik ben nu 6 weken verder en soms nog wel pijnlijk gevoel bij schaambot als ik erop druk. Met lang lopen of staan heb ik er nog steeds last van, dus ja het kan wel even duren.

11. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

23 nov 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    2 maanden verder en nog steeds als ik op het toilet zit bijvoorbeeld een beurs gevoel. Ook op de plaats van de hechtingen is het nog steeds gevoelig. Ik weet niet hoe lang het moet duren maar ach :)

Aambeien, als je ze echt heel erg hebt en ze je bijvoorbeeld wakker houden, watjes in ijswater en er tegen aan houden. Trekken ze van terug en verzacht enorm. Ook na elk wc bezoek als je veel last hebt, in bad! Ik zweer bij mn badje ;)

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    bedankt voor de reacties!!
    heb gisteravond otrivin gekocht. Ga ik vandaag mee beginnen! Moet zeggen dat het al beter voelt dan eerst. Bad hebben we niet, dus dat gaat hem niet worden! Haha

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik had bij de eerste aambeien en curanol zalf maar dit hielp niet,

Bij de derde weer aambeien en dit keer curanol zalf en de talbletten, met 4 dagen waren ze weg !

Ik hoop voor je dat je er snel geen last meer van hebt !

14. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Litteken van de knip is hier nog steeds wel wat gevoelig en aambeien...... Brrrrrr. Wat heb ik daar een pijn aan gehad! Kon niet liggen, staan, zitten.. niks. En gaf ook bv dus mocht niets anders dan curanol (wat niets hielp). Zat op een gegeven moment maar met ijsblokjes in een washand tussen mn billen :D Nu is het wel wat minder maar voel het nog steeds. Hopelijk gaat het bij jou snel over!

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb het ook nog steeds. Branderig en beurs van onderen. Als ik even heb gelopen nog veel erger. Ik had al een lichte verzakking voor deze zwangerschap. Het klinkt alsof jouw bekkenbodem ook een flinke optater heeft gehad met 2 uur persen. Die herstelt tot een jaar na de bevalling, dus het trekt nog een eind bij (ik hoop bij mij ook). Laat er anders bij de nacontrole naar kijken door de vk en ga eventueel naar een bekkenfysio.

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oja en ik zweer bij de combikuur van Curanol, zalf en pillen.

17. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    bedankt!!
    het beurse gevoel is zo goed als weg! Alleen als ik lang loop of teveel doe dan voel ik het weer een beetje! Ik doe elke dag even bekkenbodem oefeningen! Nog niet hele grote, maar gewoon de spieren aanspannen.
    w.b.t. De aambeien, dat gaat ook al een stuk beter! Gebruik nu otrivin! Bedankt voor de tip!
    en zo nu en dan curanol. Ze komen tijdens de ontlasting wel weer naar buiten (sorry) hoop niet dat dat altijd zo blijft!

18. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Zo hier ook de otrivin gebruikt.

Ik las ergens een tip dat aanbeien niet zo goed doen op kou. Dus wat tampons onder de kraan gehouden en ingevroren.
    Als je er dan een in een hydrofyl washandje doet en die tussen je billen knijpt slinken ze echt. Ik spoot er dan eerst de otrivin op.

19. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Grrr, eerst geen last van, maar ook hier de eerste (kleine, maar zeer pijnlijke aambei. Ik gebruik inmiddels ook sudocreme erbij en ga ook maar otrivin gebruiken erbij. Hoeveel dagen gebruik je het nu exciting? En wordt het inmiddels al veel minder? Wat ik nu overigens ook gebruik bij het afvegen, zijn baby billendoekjes, heerlijk zacht:):D

Deel Deze Pagina